{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

Den billigste måde at have bil på {{forumTopicSubject}}

Vi ved jo alle det kan være en dyr fornøjelse at have bil. Specielt da jeg ikke selv er mekaniker, kun ved lidt om den mekaniske del til husbehov. Giver vel sig selv, at bilen skal være synet, og i lovlig stand, ikke rustet væk i bærene dele og fungere uden problemer.

Men der jeg vil hen med det her.
Er at der er jo frygteligt mange måder at få fingre i en bil i dag, men hvad er den billigste måde for forbrugeren i sidste ende?.

Listen:

- Leje
- Leasing
- Køb & Afbetaling
- Køb Kontant

For at starte fra en ende af, så kan det at leje en bil jo være godt nok. Man forpligter sig kun i en periode, har ikke forsikring og vægt afgift at bekymre sig om. Kan dog ofte være en dyr fornøjelse at leje bil i tide og utide.

Leasing?
Både på godt og ondt. Den billigste privat leasing jeg kunne finde på internettet ringede mig op med et tilbud som han selv kaldte det. 6000 kr og så 400 pr måned for at lease en bil hos ham. Man skulle så selv lave bilen hvis den gik i stykker, men kunne købe billige dele hos ham "hvis" han havde noget hjemme til den. For mig at se lyder det egentligt ret dyrt i forhold til det ikke er min egen bil til den pris. Og den bil man ville lease var fra 80´erne.

Køb & Afbetaling?
Vi elsker jo alle lugten af ny bil. Vi forventer mere af at have købt en helt ny, end ved købt af brugt. Men kan også være dyrt nok at afbetale på en bil i flere år for at få sig et transport middel. Når forsikringen, vægtafgiften, vedligeholdelse, service og driftsudgifter kommer vedsiden af.

Hvilket bringer mig til punktet: Køb Kontakt
Ved køb af billig brugt bil, som ser nogenlunde fornuftig ud kan man være heldig at finde sig en til et par tusinde, med et år til syn, som bare kører, og ikke så meget andet pjat.

Spørgsmålet er så. Ved køb af "lig" til et par tusinde, kan der jo relativt hurtigere opstå ting som skal laves ved bilen end nogle af de andre muligheder. Så er det som at vinde i lotto at købe en gammel bil som bare fungerer? eller skal man vælge en af de andre ovenståene.

Lad mig høre hvad i synes.

Obryan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den billigste måde at have bil på
  • #1   9. dec 2006 Hvis de kigger i min profil har jeg købt en masse biler, stortset alle gamle, og ingen af dem er gået i stykker. Udover sliddele, som fx bremser, olie osv har jeg ikke skiftet noget på NOGEN af dem,

    Honda'en har jeg så brugt mange penge på karrosseri, men det er jo op til en selv.

    Hvis du køber en billig japansk bil kontant, så har du ikke noget at frygte.


Kommentér på:
Den billigste måde at have bil på

Annonce