{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri med omvendt polarisering
  • #2   5. dec 2018 Det er vel ligesom de gamle MF traktor. Englænderne kører i den anden side, så de mente åbenbart at polerne skulle sidde modsat. ??

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   5. dec 2018 nogle biler/køretøjer har + til stel ... så det er ikke bare at bytte om


  • #4   5. dec 2018 Prøv at sætte - til + på batteriet og + til - og se hvad der sker. Husk at give svaret

  • #5   5. dec 2018 Jeg tog batteriet af og monterede et andet, så kørte det. Jeg testede de 2 batterier mod hinanden - + mod + gav gnister; + mod - gav ikke gnister. Det ene batteri er rigtigt med + på +polen , men det "nye" har - på +polen.
    Det "nye" batteri sad med - til stel, så ladedelen var også omvendt polariseret. Da jeg monterede mit hidtidige batteri, lod jeg maskinen (B&S 12,5 HK) stå med tænding et stykke tid, så ladedelen kunne blive rigtigt polariseret.
    Nu aflader jeg det "nye" og oplader det med rigtig polarisering. MEN jeg kan ikke huske, hvad der sker inde i batteriet, når det er omvendt polariseret; kan det tænkes, at indmaden er omvendt, eller - som jeg forestiller mig - er batteriet blevet forkert opladet? Og er det hårdt for batteriet? Det betyder ikke så meget - jeg er bare nysgerrig på emnet.


  • #7   5. dec 2018 Prøv at vende batteriet på hovedet. Somme tider hjælper det at spejlvende polerne, så minus ligger øverst, og plus til venstre.

  • #9   6. dec 2018 Er det et nyt batteri du har købt? Og er det originalt?
    Hvor gammel er maskinen og hvilke fabrikant er det?

    Jeg tvivler på at der nogen idag der køre med omvendt polaritet.
    Udover det kan så kan du ikke bare vend polariteten på dit lade system, der sidder jo en ensretter bro som laver din Dynamo/generators strøm/spænding om til jævn spænding, og dioderne der i de vender sig sku ikke bare.


  • #10   6. dec 2018 Er batteriet stadig brugbart? Jeg agter at oplade det med plus på pluspolen.


  • #12   8. dec 2018 Tak for dit svar TT. Det med fejlproduceret fiskede jeg lidt efter, for jeg tænkte, at det var min ide om dette, som var "fejlproduceret". Oplysningen om de 40 - 50% er jeg også glad for, men der kan jeg være heldig, at jeg måske får noget af det tilbage, når jeg oplader rigtigt på polerne, altså hvis det ikke er fejlproduceret men polvendt efter afladning og senere modtaget polvendt opladning. Det er mit indtryk, at ladedelen fungerer endnu, men det må vise sig efter nogen tids brug. Eller jeg sætter et voltmeter på under start og ved omdrejninger.


Kommentér på:
Batteri med omvendt polarisering

Annonce