{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

morten n
morten n
Tilmeldt:
3. feb 2008
Følger: 1 Emner: 53 Svar: 22

Total omkostninger bmw vs anden? {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu er 118 valgt som året brugt bil 2018, og dertil sagde de at den kun var 13% dyrer i TOC end en catus eks.
Mit spørgsmål er:
Kan man finde en oversigt over værdi tab eller TOC på forskellige typer af biler.

Overvejer snart at skifte bil, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge når jeg har en 80.000 - 100.000 uden at tabe alt for meget værdi. Men stadigvæk med tanke på køreglæde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total omkostninger bmw vs anden?
  • #1   10. dec 2018 Hvis Man vælger at købe en bil ud fra køreglæde... så betaler man hvad det koster:)..
    En cactus og en 118 er jo vidt forskelligt Segment.... og smlgn giver kun økonomisk mening ikke andet...
    Ofte er toc opgivet i enten fdm/ bilmagasinet brugttests ... du må se at tjekke deres gl artikler som medlem...


  • #2   10. dec 2018 Jeg tror ikke du kan finde en komplet TOC sammenligning

    Den skal jo tage højde for
    Km ved køb
    Km pr år
    Km ved salg
    Pris på service
    Uforudsete reparationer
    Antal år bilen ejes

    For og finde en bil til 100.000 kr, så er den generelle betragtning at jo dyrere fra ny, jo flere km og ældre bliver bilen

    Cactus er fra 2014-2015 og har gået en små 60.000 km
    BMW 118i er fra 2008 og har gået 150.000 km

    Hvis man går ud fra afskrivningen med årene vil flade ud, så kan afskrivningen på BMW'en godt gå hen og blive mindre end på cactus. Men den har også gået en del flere km når du køber, og er 6 år ældre. Så der kan jo komme flere uventede service omkostninger smiley


  • #3   10. dec 2018 Har et TCO-skema der er en smule konservativ i det, men det tager højde for mange af tingene (mit er en viderebygning på et fra fdm)

  • #4   10. dec 2018 Generelt set give rkeg intet for hverken årets bil eller årets brugt bil. Fordi det er end flok journalister der ikke kan kende forskel på en servopumpe og en håndmixer. De bedømmer ud fra hvad de tror og er meget mærkeliderlige.
    Man kan købe sig end cactus og passe den merd service og måske køre 300.000km uden bøvl og man kan købe en BMW og holde på værksted hver 3000km fordi er en mands model. Så total økonomi er kun vildledende. Og hvad jeg syntes er fantastisk er ikke det samme som min nabo eller alle andre. Det undre mig dog at det ikke blev en VAG eller end ford som det plejer. Men det kan være BMW er blevet ny sponsor


Kommentér på:
Total omkostninger bmw vs anden?

Annonce