{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.932 visninger | Oprettet:

Dårlig træk {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har købt købt en lille skrotkasse som begynder bil, det er en Peugeot 306 1,4 fra 98 kørt knap 24xxxx
Jeg har ikke så meget forstand på biler, men når jeg køre på mortervej (5. Gear) har den nogle gange lidt svært ved at accelerere ordenligt, specielt op af bakke.??
kan kun få den op på 150 max men kun hvis det går ned af, ellers ligger den omkring de 110-120 på lige vej. Men op af bakke kan den ikke køre mere end 100, selvom speederen er helt nede men så kommer den med sådan nogle små hak hvor farten øges langsomt..

Jeg ved det er en gammel bil, og den ikke køre som ny men, har i en idé om hvad det skylles?

På forhånd tak! ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig træk
  • #1   12. dec 2018 Den har 75hk, og 111NM.. når du kører i 5. gear op af bakke med 2000-25000 omdrejninger (er mit gæt) så har du kun 25-30hk til rådighed, det er ganske lidt effekt for sådan en stor bil med relativ meget vindmodstand op af en bakke...

Så du skal et gear ned hvis du vil accelerere, men kan du heller ikke holde farten uden at have pedalen helt i bund ved moderate stigninger på motorvejen ?

• #2   12. dec 2018 Hvem har haft den før? Til start kan mangive den et stort service. Og udløst evt fejlkode.. Der efter kan du køre end lang tur. Nå motoren er drift varm kan du tætte den i 4 gear på motorvejen og accelere fra 80 til 130 gentagende gange og ellers holde en konstant fart. Efter et godt stykke tid kan prøve og se hvad den siger til 3.gear og 100-110km/t... Lav evt servicet efter sådan en tur, så er den blevet friskere. Har set det før på et par biler der altid var kørt af ældre der aldrig kom over 2500omdrejninger

• #3   12. dec 2018 Nej farten aftager lidt når det er

• #4   12. dec 2018 Altså den er meget høj i omdrejninger den ligger omkring de 4000 omdrejninger i 5. Gear?

• #5   12. dec 2018 #3 jeg har ikke nogen konkret erfaring med netop den model, så skal ikke kunne sige om motoren er træt eller bare langsom udefra det du skriver.. den må ikke "hakke" men hvis den sejrtrækker så kan det godt føles som om den hakker..

Den mest nøjagtige måde at bestemme på om noget er galt er at sætte den på rullefelt og måle effekten, men hvis den mangler 10hk efter så mange km så ville det ikke være så underligt.. mit gæt er blot at den har for lidt moment til de større stigninger og du kan uden problemer sætte den i 4. gear indtil du har passeret bakken, evt aflæse topografien og trafikken, og accelerere frem til bakker, og lade hastigheden falde i takt med at du når toppen.

Jeg har en bil med 200hk, og jeg holder heller ikke hastigheden op af de store bakker, det er der ingen økonomisk gevinst i... Synes også accelerationen daler når man kører op af bakke med +200km/t smiley smiley

• #6   12. dec 2018 tror problemet er at du skal have mere kræft. 75hk er meget lidt, især i 5. gear, hvor den har meget lidt kræft.
    så enten kør i lavere gear, ellers skift bil eller turbocharge den....

• #7   12. dec 2018 Kan du uddybe det med sejrstrækker? smiley

• #8   12. dec 2018 kør 25km/t i 3 gear og giv den fuld gas, og læg mærke til hvordan motoren trækker, den vil føles anstrengt og muligvis hakke en smule.

kør nu 50km/t i 3. gear og giv den guld gæs, og lad mærke til hvad der sker...

Hvis du har denne følelse i 5. gear ved 100km/t så skal du bare ned i 4. gear.

• #9   12. dec 2018 Okay mange tak, har du nogle idér om hvordan den kan komme over de 150 har nemlig kørt i en model magen til og den Kunne godt komme op på de180. Og folk siger at det burde denne også?

Men tænker igen på de meget høje omdrejninger den allerede har i bare 5 gaer

• #10   12. dec 2018 Man kan ikke altid stole på speedometer. Tjek denne Peugeot 206 1.6 8v
    205km/t ved 2000 omdr i 5 gear. Det må være en sejtrækker smiley

profilbillede
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #11   12. dec 2018 Det er helt normalt, har selv haft en magen til. Det er bare en sløv spand der skal køres ved lav hastighed.

• #12   12. dec 2018 Du har købt en gammel Peugeot.. Hvis du vil have den til at holde mere end 2 måneder, så kør pænt og lad vær med at pine den med dine 150-180km/t....

• #13   12. dec 2018 Der sker da ikke en pind ved at køre den ud i omdrejningerne et par gange om ugen.. hvis den dør af det, så ville den dø snart under alle omstændigheder…

• #14   12. dec 2018 Tak for jeres svar, som sagt ,så ved jeg godt at det er en gammel Smadre kassse. Men kunne være Nice hvis den gad at trække ordenligt og komme lidt højere end de 150 smiley

• #15   12. dec 2018 Tror bare du skal lade den være som den er. så er der en lille chance for at du ikke slår dig selv og andre uskyldige totalt i smadder... smiley

• #16   12. dec 2018 Sørg venligst for at holde til højre på motorvejen. Især op af bakke. Så du ikke er i vejen for os andre smiley

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #17   12. dec 2018 Grunden til den er sløv er at, er at det er en 1.4 og der står Peugeot på gearkassen og Peugeot er meget dårlige til at lave gearkasser.
    Jeg har selv prøvekørt en 200hp 406er, og den var næsten mere sløv end min Renault 1.4 jeg havde på daværende tidspunkt.
    Så du skal nok bare vende dig til at det ikke er en autobahn cruiser. smiley
    En indsugnings rens og et nyt luftfilter vil bestemt ikke skade.

• #18   12. dec 2018 Hahha Rune J den kan næsten ikke engang overhale så det vil kun være pinligt at prøve smiley

Henning c - mit problem ligger ikke i at den ik vil køre mere end 150, men at den ikke vil længere op end 90-100 når det bare går LIDT op af smiley

Kommentér på:
Dårlig træk

Annonce