{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte motor i golf 2
  • #1   19. dec 2018 Det er der vist ingen grund til, at bøvle med..
    Fjern fronten, det tager ca. 20min hvis du ikke har gjort det før.
    Og så kan du trække hele motor og gear ud, på engang..


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #2   19. dec 2018 Eller forbroen ned, hvis du har lift til rådighed. Det giver nogen lunde det samme som at pille fronten af.

  • #3   19. dec 2018 Jeg plejer bare at tage køleren af foran motoren og motorhjelm. og så er der masse af plads til at hive den ud. du kan lade gearkassen sidde men det tager ikke mange minutter at tage den med ud. så det gjorde jeg altid på dem. så kan man i samme omgang tjekke at pakdåser/simmerringe ved trækaksler,og højgearakslen er ok. for de sveder tit der så det en god idé at udskiftet dem,da de ikke koster særligt meget. og for at tage gearkassen med ud. skal du jo kun løsne et ophæng mere plus løsne trækaksler,gearstangen/akslen og koblingkabel/speedometer kabel og stik til bakgear kontakt. så det er gjort hurtig. jeg tog så altid motoren ud oven fra. og det er en af de nemmeste biler og skiftet motor/gear på.

  • #4   19. dec 2018 Ja okay. Tak for svar. Det er mest fordi der er store problemer med at få løsnet trækakslerne. Ødelagt bolte. Derfor jeg bare ville lade den sidde hvis det kan lade sig høre at løsne den fra blokken og så tage kun blokken ud.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #5   19. dec 2018 Så tag forbro med ned og fjederben så kan du løsne boltene på trækakslerne med en rørtang eller skær hovederne af bolteneog skifte dem. Boltene sidder med noget lignende en torx men med dobbelt så mange takker og en alm umbrako drejer bare rundt i bolthovedet

  • #6   19. dec 2018 Jeg plejer nu at kunne få en lille rør tang ind og løsne dem uden at skulle tage nogen forbro ned. du kan også banke en str Umbraco eller torx han i dem. Det har også tit virket for mig når de blev runde og så sæt nye torx/Umbraco bolte i bagefter. Men du kan også bare lade gearkassen sidde vis det er motoren kan godt komme oven ud selv om det.

Kommentér på:
Skifte motor i golf 2

Annonce