{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Søren P
Søren P
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 27

DPF udskiftning og part nummer junglen {{forumTopicSubject}}

Hej,

Fik lige julegaven fra min mekaniker: "Den er gal med differenstrykket. Du skal have nyt partikelfilter".

Leder nu derfor efter et nyt partikelfilter, og kan se det kan fås til omkring DKK 6.000,- her: https://www.buycarparts.co.uk/blue-print/7187482

Men, hvis jeg slår OEM numrene, listet nederst på siden, op på ebay.co.uk, ser det ud til jeg kan købe et filter til omkring det halve.

Eksempelvis dette filter: https://www.ebay.co.uk/itm/362455055515
Det står listet som "MA6078T", som er anført under delen hos buycarparts, og de to dele ligner hinanden fuldstændigt. Men det undrer mig at prisforskellen er så stor.

Kan jeg regne med at produktreferencerne fra andre fabrikanter, også passer til min bil?
Er prisforskellen udelukkende et udtryk for, at den billige reservedel bare er dårligere?

Jeg er jo lidt ligeglad med hvor dårligt partikelfilteret er, bare min DPF lampe slukker, og bilen kan komme igennem syn. Men jeg er muligvis galt afmacheret her smiley

Min bil er en MAZDA 6 Stationcar (GH) 2.2 D (95 KW / 129 HK).

God jul til alle smiley

/søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DPF udskiftning og part nummer junglen
  • #1   20. dec 2018 Ja prisen afspejler I stor grad at reservedele er i dårlig kvalitet. Coating på filter og cat samt matiale typen er dårlig.
    Har du kørt end finger i afgangen på din bil? Hvis den ikke er super sort kan filtret måske renses og så bliver det næsten så godt som nyt. Det klares oftest for omkring 21-2500kr.
    Jeg ville selv vælge et sted der skær filtret op brænder det og Renser det. Frem for at de ligger det i et bad eller bare smider noget vand igennem..

Arbejder med DPF til dagligt

• #2   20. dec 2018 hvis det skal være billiget og holde, så få renset dit eget filter.

et original renset filter er altid bedre end de billige fra nettet.
    hvis altså dit kan redes.

de billige holder ikke mange km, før du stå med samme problem.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2018

#3   20. dec 2018 Tak for svar og hjælp.

Lyder som om jeg lige skal have en snak med et firma, der renoverer partikelfiltre.

Kan der anbefales nogen i midtjylland?

/søren

• #5   20. dec 2018 Hvad er det diff tryk? Hvornår har den sidst regenereret filteret? Er der noget noget andet galt der kunne svine filteret til? Det er nemt bare at skifte filter pga for højt diff tryk. Har tit biler med med fejl på partikelfilter men har endnu aldrig skiftet et filter. Har i prøvet med noget filter rens og en tvangs regenerering ?

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2018

#6   21. dec 2018 Husker desværre ikke hvor stor difference var.
    Mekanikeren havde den stående til tvangsregenerering da jeg afhentede den, hvilket ikke løste problemet. Jeg har aldrig bemærket at den har regenereret, når jeg har kørt (hvis jeg ellers burde kunne se det på nogle lamper).
    Det skal lige siges, at bilen har kørt 240k. Jeg ved ikke hvad der skulle svine filteret til.
    Jeg har over 125km til arbejde, så bilen kører lange ture.
    Har heller ikke forsøgt mig med filterrens. Kan det på nogen måde tænkes at løse problemet?

/søren

• #8   21. dec 2018 #7 det syntes jeg nu heller ikke den plejer med de km.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2018

#10   26. dec 2018 Lyder til jeg skal have filteret renset. Har fået tilbud på omkring 6000,- for at få det renset. Sure penge at skulle betale, når det eneste jeg ummidelbart får ud af det, er en DPF lampe der ikke blinker. Men det er nok også bedst for brændstoføkonomien, at få det ordnet.

Tak for hjælpen.

/søren

• #12   26. dec 2018 6000,- for at fået renset eller 6000,- for et nyt? Hvorfor så ikke få et nyt på?

• #13   26. dec 2018 Det passer nok meget godt for, Afmontering, Rense og påmontering..

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2018

#14   27. dec 2018 #11 Jamen, det lyder jo egentlig også som en god grund smiley

#12 Det koster jo også at få det monteret. Og det er heller ikke et originalt filter. Det er fra Blue Print. Men det er sikkert en ok kvalitet.
    Bør jeg give omkring 1500,- ekstra for at få et nyt, i stedet for at få renset?

Jeg har ikke forsøgt mig selv med en rensevæske til at komme i brændstoftanken. Kunne det tænkes at have en chance for at lykkes?

/Søren

Kommentér på:
DPF udskiftning og part nummer junglen

Annonce