Hjælp til afklaring {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Vi har haft vores bil på værksted og og ingen af os har en chance for at vide om vi bliver fyldt med historier, da vi ikke har en fis forstand på biler.
Der blevet lavet noget i kilerems systemet??.
Da vi skal til og hente vores bil fordi en er færdig, ringer makanikeren at tandremmen har fået et hak, så den skal nok skiftes.
Vi afviser umiddelbart at få den lavet, da vi har en gammel toyota avansis fra 1999. Så vi synes ligesom at det var en lidt for stor udskrivning. Efter 5 minutter ringer han retur, og siger at det ikke var et hak alligevel. Det var bare et stykke gammel kilerem som lå på tandremmen, som han havde set som et hak??. Så vi får afhentet vores bil.
Men nu tænker jeg bare, kan der reelt være et hak i den tandrem og fordi vi har afvist og få det lavet, fyrer han det andet af? Er tandremmen ikke et lukket system, så hvorfor han han været derinde og kan det så overhovedet lade sig gøre at der kan ligge sig noget på den rem?
Han har lavet en remskive-krumtapaksel, multiribrim, strammerhjul-ribrem. Kommer han overhovedet i nærheden af tandremmen?
Jeg er bare nærvøs for at vi kører rundt i en bil med defekt tandrem.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.399
Jeg kender ikke til en mekaniker der ville sende en bil ud af døren med et hak i tandremmen.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
dec 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
Og tror det er derfor jeg har denne mistillid.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
dec 2017
dec 2017
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.946
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 641
og søge en du kan få tillid til.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
-deres mindre gode rygte er ikke helt ufortjent, er selv blevet tørret for 5000,- i hvad der var en reparation til 180.-
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.106
og ribhjulet sidder på den anden side ad tandremsdæksel så man har da fucket noget op hvis man har smidt en stumb ribrem derind..
vedr nøgle så skal de bare hoste op
dec 2017
Bilen har nu kørt 316.000 km
Det er en 1,8 mortor fra 1999
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.016
Det er sjovt at den altid ender ved mekanikeren.
Hvis du ikke vil ofre på skift af en tandrem + diverse i forbindelse med dette, så kan du jo bare lade være.
Hvornår er det blevet sådan at mekanikere altid skal underbyde hinanden for at beholde eller få en ny kunde..
Det tangerer jo til at en mekaniker jo faktisk er en slags luder, i en gade hvor det vrimler med dem.
Hvis du har mistillid til ham, så find en anden mekaniker, og kom videre, for du skrev jo at du ikke ville ofre mere på en 20 år gammel bil, så hvorfor være nervøs. ???
Nøglen må du bare kræve et svar på, og du må jo have været ude med ekstranøglen, når den nu skulle på værksted, og med vejhjælp, og ingen har den første nøgle, så kan det jo ikke være dit problem når du har afleveret en nøgle til vejhjælpen, så må det jo være hans problem, med mindre han bare har ladet den sidde i bilen, eller smidt den i en natboks, eller afleveret den personligt til værkstedet.
Men igen hvorfor skulle vejhjælp dog smide din nøgle væk efter han har afleveret bilen, for mig bekendt så noterer de fleste km på bilen når de yder vejhjælp, så derfor vil de fjeste også gerne have en nøjle så de kan komme ind i bilen, og evt. sætte billen i frigear eller flytte og dreje hjulene ved aflevering til et værksted.
Og det er ikke mekanikerens skyld at du ikke vil ofre mere på bilen, måske vi lige kan slå det fast.
sep 2011
dec 2017
Buggy boy jeg tror du har totalt misforstået mit opslag. Det handler om at nogen har smidt min nøgle væk om det er vejhjælp eller mekanikeren kan jeg ikke vide, da ingen af dem vil tage ansvar. Jeg kan bare konstatere at vejhjælp er den sidste som har haft min nøgle.
Mht. mistillid til mekanikeren bunder ud i at vi synes at det var en pudsig historie han fortalte om tandremmen. Jeg har hørt fra en kammerat at tandremmen er et lukket system og derfor lød det mystisk at han overhovedet havde været deride og rode, når det nu var kilerem der var problemet.
Jeg vælger så og spørge til råds herinde, da jeg tidligere har fået gode råd. Men det er åbenbart svært og skrive om biler ,bare fordi man er en kvinde, så er man åbenbart stempel som halv dum.
I øvrigt har jeg min egen gode mekaniker, som desværre ikke kunne hjælpe da han er på ferie. Jeg skal bruge bilen i julen og derfor måtte jeg vælge en anden.
aug 2008
Du kan også have hørt forkert ang. tandem.
Men var der ikke også en der skrev at man skulle have dækslet af eller sådan noget.
dec 2017
Det er min mand der har talt med mekanikeren i telefon og jeg da jeg troppede op og hentede min bil, vi hørte det samme. Men det synes jeg måske heller ikke at jeg skal sidde forsvare nu.
aug 2008
sep 2011
Hjælp til afklaring