{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Louise A
Louise A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Hjælp til afklaring {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Vi har haft vores bil på værksted og og ingen af os har en chance for at vide om vi bliver fyldt med historier, da vi ikke har en fis forstand på biler.
Der blevet lavet noget i kilerems systemet??.
Da vi skal til og hente vores bil fordi en er færdig, ringer makanikeren at tandremmen har fået et hak, så den skal nok skiftes.
Vi afviser umiddelbart at få den lavet, da vi har en gammel toyota avansis fra 1999. Så vi synes ligesom at det var en lidt for stor udskrivning. Efter 5 minutter ringer han retur, og siger at det ikke var et hak alligevel. Det var bare et stykke gammel kilerem som lå på tandremmen, som han havde set som et hak??. Så vi får afhentet vores bil.
Men nu tænker jeg bare, kan der reelt være et hak i den tandrem og fordi vi har afvist og få det lavet, fyrer han det andet af? Er tandremmen ikke et lukket system, så hvorfor han han været derinde og kan det så overhovedet lade sig gøre at der kan ligge sig noget på den rem?
Han har lavet en remskive-krumtapaksel, multiribrim, strammerhjul-ribrem. Kommer han overhovedet i nærheden af tandremmen?
Jeg er bare nærvøs for at vi kører rundt i en bil med defekt tandrem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til afklaring
  • #1   22. dec 2018 Så er han derinde.

Jeg kender ikke til en mekaniker der ville sende en bil ud af døren med et hak i tandremmen.

• #2   22. dec 2018 Der kan sagtens komme et stykke af multiremmen ind bag remskiven. Det er set før. Men en udskiftning af en tandrem på en Avensis 1,6 eller 1,8 er nu ik den store pengepung der skal op.

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    dec 2017

#3   22. dec 2018 Nej det håber jeg da virkelig heller ikke. Men der har været så meget omkring vores bil. For at gøre en lang historie kort. Er vores bilnøgle mistet et sted mellem vejhjælp har hentet bilen her og den lander på værkstedet. Ingen af parterne vil tage ansvar for at vores nøgle er væk. De skyder skylden på hinanden. Vi har svært ved at gennemskue hvem der lyver.
    Og tror det er derfor jeg har denne mistillid.

• #4   22. dec 2018 Men det er jo en sag imellem dem. Det kan il være jeres problem

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    dec 2017

#5   22. dec 2018 Han sagde 6000 kr for at skifte tanremmen og det andet vi har fået lavet blev 2800 kr. Så synes jeg vi er ved at være derop ad. Det er en 20 år gammel bil, så det synes jeg er mange penge og ofre.

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    dec 2017

#6   22. dec 2018 Ja men de bliver aldrig enige omkring den nøgle. Jeg ved ikke hvad pokker vi skal gøre. Jeg har brugt en hel dag på og ringe frem og tilbage til dem.

• #7   22. dec 2018 hvor langt har bilen kørt, og hvor langt er der igen på tandremmen ?

• #8   22. dec 2018 Jeg ville skifte mekanikeren ud
    og søge en du kan få tillid til.

• #9   22. dec 2018 Man skal desværre igennem nogle mekanikere, før man finder en der er til at stole på!

-deres mindre gode rygte er ikke helt ufortjent, er selv blevet tørret for 5000,- i hvad der var en reparation til 180.-

• #10   22. dec 2018 I min verden er prisen ikke altid afgørende. Jeg vil hellere betale lidt ekstra og så have en mekaniker jeg har tillid til. Det anbefaler jeg også andre der spørger og det gælder nok inden for de fleste servicefag. Billigst ender ikke altid med at være bedst, søg evt erfaring i omgangskreds.

• #11   22. dec 2018 Hvad motor er der i den Avensis? De fleste Avensiser i den årgang er motoren bygget så der ikke sker noget hvis tandremmen springer smiley

• #12   22. dec 2018 fik skiftet tandrem for 3200 alt inkl på en 1,8kia clarus dohc 16v..det er ikke bare lige så 6klik er lidt dyrt.

og ribhjulet sidder på den anden side ad tandremsdæksel så man har da fucket noget op hvis man har smidt en stumb ribrem derind..

vedr nøgle så skal de bare hoste op

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    dec 2017

#13   22. dec 2018 Tandrem er skiftet i 2015 ved 266.000 km
    Bilen har nu kørt 316.000 km

Det er en 1,8 mortor fra 1999

• #14   22. dec 2018 Har du så også mistillid til vejhjælpen, og måske overvejer du så også at skifte dem ud...

Det er sjovt at den altid ender ved mekanikeren.

Hvis du ikke vil ofre på skift af en tandrem + diverse i forbindelse med dette, så kan du jo bare lade være.
    Hvornår er det blevet sådan at mekanikere altid skal underbyde hinanden for at beholde eller få en ny kunde..
    Det tangerer jo til at en mekaniker jo faktisk er en slags luder, i en gade hvor det vrimler med dem.

Hvis du har mistillid til ham, så find en anden mekaniker, og kom videre, for du skrev jo at du ikke ville ofre mere på en 20 år gammel bil, så hvorfor være nervøs. ???

Nøglen må du bare kræve et svar på, og du må jo have været ude med ekstranøglen, når den nu skulle på værksted, og med vejhjælp, og ingen har den første nøgle, så kan det jo ikke være dit problem når du har afleveret en nøgle til vejhjælpen, så må det jo være hans problem, med mindre han bare har ladet den sidde i bilen, eller smidt den i en natboks, eller afleveret den personligt til værkstedet.

Men igen hvorfor skulle vejhjælp dog smide din nøgle væk efter han har afleveret bilen, for mig bekendt så noterer de fleste km på bilen når de yder vejhjælp, så derfor vil de fjeste også gerne have en nøjle så de kan komme ind i bilen, og evt. sætte billen i frigear eller flytte og dreje hjulene ved aflevering til et værksted.

Og det er ikke mekanikerens skyld at du ikke vil ofre mere på bilen, måske vi lige kan slå det fast.

• #15   22. dec 2018 Så må det være en 7A-FE der er jeg 99,6% sikker på stempler ikke kan nå ventilerne, så havde jeg sku bare kørt og hvis tandremmen skulle springe skal du have fat i autohjælp, og så bare monter en ny rem og justeret så er du kørende igen smiley

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    dec 2017

#17   22. dec 2018 Ej okay trolle p fordi jeg er en kvinde betyder det ikke at jeg er fuldstændig blank. Selvfølgelig vil jeg ofre penge på min bil, hvis det er en nødvendighed. Men jeg gider ikke ofre knap 10.000 kr hvis bilen er ved at stå af.

Buggy boy jeg tror du har totalt misforstået mit opslag. Det handler om at nogen har smidt min nøgle væk om det er vejhjælp eller mekanikeren kan jeg ikke vide, da ingen af dem vil tage ansvar. Jeg kan bare konstatere at vejhjælp er den sidste som har haft min nøgle.

Mht. mistillid til mekanikeren bunder ud i at vi synes at det var en pudsig historie han fortalte om tandremmen. Jeg har hørt fra en kammerat at tandremmen er et lukket system og derfor lød det mystisk at han overhovedet havde været deride og rode, når det nu var kilerem der var problemet.
    Jeg vælger så og spørge til råds herinde, da jeg tidligere har fået gode råd. Men det er åbenbart svært og skrive om biler ,bare fordi man er en kvinde, så er man åbenbart stempel som halv dum.

I øvrigt har jeg min egen gode mekaniker, som desværre ikke kunne hjælpe da han er på ferie. Jeg skal bruge bilen i julen og derfor måtte jeg vælge en anden.

• #18   22. dec 2018 Du forklarede da ellers i #3 at du havde mistillid pga. nøglehistorien.
    Du kan også have hørt forkert ang. tandem.
    Men var der ikke også en der skrev at man skulle have dækslet af eller sådan noget.

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    dec 2017

#19   22. dec 2018 Ja det er en lang lang historie med den nøgle som har mange detaljer, som gør at man får mistillid til folk. Jeg synes ikke detr nødvendigt at jeg sidder her og forklarer det, når mit spørgsmål herinde går ud på noget andet. Så vi måske bare skulle holde os til det jeg spurgte om.

Det er min mand der har talt med mekanikeren i telefon og jeg da jeg troppede op og hentede min bil, vi hørte det samme. Men det synes jeg måske heller ikke at jeg skal sidde forsvare nu.

• #20   22. dec 2018 Du har helt ret, for i ville ikke ofre på tandrem, så der er jo egentlig ikke et problem overhovedet. ??

• #21   23. dec 2018 Som sagt er det lige meget med tandremmen på en 7A-FE, der sker ikke noget hvis remmen springer udover i ikke kommer videre den dag smiley Jeg havde valgt at udskyde den regning til en dag hvis remmen skulle springe på en ældre gammel bil

Kommentér på:
Hjælp til afklaring

Annonce