Billån i 8-10 år. Er det dumt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for en bil. Kører 60 km hver dag - dvs. den skal bare kunne starte hver gang uden noget bøvl. Min gamle "spand" har et periodisk startproblem, som mange mekanikere har prøvet at kigge på men ikke kan fikse. Jeg har efterhånden givet det samme i reparationer som bilen kostede mig (inkl. syn som jeg vidste ville komme), og har haft den i bare et halvt år.
Overvejede at købe en nyere bil, men jeg orker ikke samme risiko igen, også uden garanti
.
Min tanke falder på et billån i 8-10 år. Men jeg kan ikke finde ud af om det er det værd. Selvfølgelig står man med en bil bagefter der er 10 år gammel, omvendt er der garanti på. De udstyrsvarianter/biler jeg kigger på koster ca. 280-300.000 kr. Suzuki Vitare el. Kia Niro.
Hvad gør i, og hvordan ser i på det? Hører meget gerne fra folk der allerede har sådan et lån
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218
sep 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 102
Kia Niro lyder som et fornuftig valg. Kia har jo 7 års garanti på bilen, forudsætter dog du overholder alle service ved Kia.
Diba er en af de billigste billån, ved ikke om Kia kan hamle op med dem. https://www.diba.dk/
Du skal gøre op med dig selv, om du vil være bundet af bilen de næste 6-8 år.
dec 2016
Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Eksempel din bil bliver totalskadet efter to år. Det er ikke sikkert at din bil er det værd som du skylder. Dermed kan du ikke købe en bil i samme stand og vil skulle optage et nyt lån med gebyr etc etc i ny bil.
Ved godt det er svært at holde det nede på 5 år, men lad være med at gå over 7 år.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
60 km på job hver dag, er 13000 om året, kun til job kørsel.
Nu kan du jo self være speciel, og ikke bruge bilen til andet, men mon ikke der ryger en hel del flere km pr år.
Det vil sige, at holder du bilen til den er 8-10 år gammel, så ender du med en bil, som helst sikkert får en masse dyre reps, de sidste år du har den.
Hvilket gør at du står i samme situation som nu, skal man bytte eller køre lidt længere, med risiko for flere dyre reps, og beholde dilemmaet om igen.
Jeg ville 100% vælge så kort en løbetid som du kan klare rent økonomisk, også lave dig en plan for udskiftning af bilen, f.eks efter 4-6 år.
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det er naturligvis noget andet, hvis du fx lægger 30-40 % udbetaling til at starte med. Så er der ikke så meget i vejen for det. Men hvis du har 20 % eller mindre, så vil der være en (for) lang periode, hvor man risikerer, at bilen er minde værd end restgælden.
Som flere andre siger, er det helt normalt. Men det er ikke ensbetydende med, at jeg på nogen måde vil anbefale det.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Nu er det jo ikke lige en bil til 150000 trådstarter er ude i, ihvertfald ikke som start.
#7
Det er vel sådan største delen af familien Danmark, med et par børn køre tingene, det jo det finans/bank verdenen lever af
Og finansiere en bil over 8-10 år er vel heller ikke af vejen, alt efter self hvordan bilen skal bruges, i mine øjne er der jo self altid risikoen med rust, men endnu værre er det med mange km.
En bil som har +200-250kkm på bagen, vil unægtelig få nogen små dyre reps, ellers skal man være utrolig heldig, og er man som trådstarter virker til og være, en der ikke selv kan lave bil, ja så bliver det først rigtigt farligt, potentielt dyrt.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det er nu ikke billån, finansverdenen bliver tyk og fed af...
Men jo, jeg synes, det er af vejen. Hvis man var sikker på, man ville have bilen i 10 år, så var det ikke, men problemet er, at man kan være teknisk insolvent i den mellemliggende periode og dermed alt for følsom over for udefrakommende forhold såsom sygdom, arbejdsløshed, skilsmisse osv.
Jeg er måske også en smule konservativ og har altid købt mine biler kontant. Ikke så konservativ, at jeg er imod selve konceptet omkring billån - jeg har det bare ikke selv
Jeg ville justere købsprisen, så jeg kunne afvikle over ca. 6 år, hvis det var mig, der var i den situation.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Det er nok ikke verdens mest komfortable bil men man sidder fornuftigt i den nye model og den er blevet markant mere støjsvag, CarPlay er ihvertfald for mig et must i en ny bil, ligesom A/C osv
Generelt er de kendt for at være super stabile og billig i dele, samt økonomiske og billig i afgifter og forsikringer...
Så er du ihvertfald billigt og driftsikkert kørende og kan spare op til en "rigtig" bil næste gang
Nu har du ikke skrevet noget om størrelse osv men det her er nok den løsning jeg havde valgt, hvis du skulle være billigt og fornuftigt
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
De gør det jo ikke for deres blå øjnes skyld, og ja konkurrencen på lån er vel generelt bare høj, pga en lav rente.
Hvis bilen er finansieret, så den vel højest sandsynligt med ejendoms forbehold, og man kan teoretisk set være fløjtenes ligeglad med om man insolvent pga sygdom/arbejdsløshed.
Skillsmisse er en anden sag, men der kan jo ske alverdens ting under sådan en, og gæld fra en bil kan være den mindste ting.
Jeg forstår udemærket dit synspunkt med ikke og låne, gør det heller ikke selv, kun en smule til hus.
Man kan jo så osse spørge om, hvorfor lige nøjagtigt en Vitara?
Har man virkelig brug for en “4x4” til og køre på job?
En bil i b/c segmentet ala polo/golf, evt ikke helt ny, men nogen få tusinde km på bagen.
Også netop skifte den efter 4-6, og købe samme type bil igen.
Trådstarter kan jo forklare hvorfor en vitara? Og hvilken bilen han har nu?
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 20
Jeg kører lige nu i en Audi A4 1,8 fra 99. Det var et dårligt køb, bilen havde ellers et godt kilometertal.
Grunden til mit valg faldt lidt på en Vitara, er at jeg skal have en bil hvor der er plads i.
Dvs. der skal kunne ligge nogle instrumenter bagi, uden der bliver pladsmangel.
Jeg havde også kigget på nogle Ford Fiesta'er (til en noget mindre pris), men jeg tror desværre de bliver for små, selvom lånet ville kunne ske over mindre tid.
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 302
Hvad med at lease bilen? Mener også jeg hørte noget i radioen med DieselGate har samme præncip, hvor du lejer bilen alt inkl... Og så er der vist gomore.dk?
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 619
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
Dacia Duster 4x4
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
Prøv at oprette en tråd hvor du beskriver motortype og fejl rimeligt detaljeret og se om ikke der er en der har løsningen.
Mvh. Gert
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
Der har været flere mekanikere på den, nok derfor han vil skifte den ud.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Der findes jo et hav af biler, som måske ikke har helt samme størrelse som vitara, men som stadig skulle gøre arbejdet.
Audien er vel ikke st car?
Ellers findes der fine biler i mindre st car udgave, Renault clio, peugoet 208/308, Mercedes har b klassen. BMW 1 serie
Og ja Dacia, Suzuki har Liana, som Allan skriver så der vel plads nok hvis sæderne ligges ned bag i.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Er det ikke bare en måde at holde de månedlige afdrag lave på, så længe man har bilen?
Jeg tænker, hvis man eks. lægger 30% i udbetaling, og finansierer over 12 år, så kan man vel have rimelig lave faste omkostninger og sælge bilen igen efter nogle få år og være break even. Eller hva'?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Så længe man har styr på afvikling, renter og gebyrer og sit månedlige budget ser jeg ingen problemer i lange løbetider
Problemet er, hvis man ikke er opmærksom på man er teknisk insolvent. Så man i tilfælde af salg eller totalskade skal ud og betale 25.000-50.000 kr for og komme ud af sit lån
De fleste store problemer kommer når folk tror, at gældens størrelse skal bestemme prisen. Det være sig fast ejendom som biler
Hvis du vil forkorte løbetiden med et år, vil det nok koste en 400-500 kr om mdr på lån som det du forventes og få
Personligt har vi altid valgt banken til lån, det giver måske en lidt højere rente. Men for os nogle andre fordele, eksempelvis ekstra indbetalinger uden gebyrer
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 97 Biler: 33 Emner: 22 Svar: 476
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
Den rigtige bil, med det rigtige udstyr, løber måske op i 4-5 600 tusinde og passer 10 år til ens økonomi, ja hvorfor så ikke.
Jeg kunne nemt forestille mig, at jeg ville beholde den 10 år, når nu jeg har fået præcis den bil jeg ønsker.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 20
Jeg er bare gået lidt væk fra det pga. kilometer, men jeg tror godt jeg kunne klare mig med 20.000 kr. pr. år.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Dels er udbetalingen ret høj når man køber en sprit ny bil og så de mange år man er bundet til samme bil.... Der kan jo ske mange ting på alle de år som gør bilen ikke længere lever op til ens brug mere.
Vi valgte derfor at lease en bil i stedet for at købe.
Udbetalingen lød på 7.500 og vi fik 5.000 for skodaen også sidder vi for 2.400 om måneden i 3 år med 15.000 km om året hvilket dækker vores behov ganske fint.
Efter 3 år er det så bare at aflevere bilen og få en sprit ny igen.
Og med i prisen er der også serviceaftale.
Ligeledes er det muligt at aflevere bilen tilbage efter 12 måneders leasing hvis behovet ændrer sig.
Hvis du søger lidt rundt efter pendler leasing så kan du også finde fornuftige tilbud med km 20.000 og opefter pr år.
Og vælger du en bilforsikring med leasing dækning så får du dækket op til 5 x 5.000 kr skader for 1 x selvrisiko (5.000 kr).
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Du få en lav månedlig betaling og derved et større rådighed beløb som man kan spare op af. Og havde luft i ens økonomi.
Men er det for at få råd i første omgang så det noget jeg ikke forstå.
Hvor meget skal du havde med? For en Nissan Note eller Honda Jazz er MEGA rummelig og billige
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Prøv og google lidt på det, der er masser som har fået ekstra regninger pga små skrammer, buler osv.
Og hvad mener du med hvis der er noget galt med bilen, som ikke er indenfor garantien? Ulykke eller uheld?
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Jeg var selv skeptisk til at starte med, men efter at have læst en hel del rundt omkring om hvordan og hvorledes så er jeg blevet beroliget så meget at jeg ikke ser det som et problem - og slet ikke med afleveringsforsikringen der dækker op til 5 skader.
I ""gamle"" dage ville jeg på ingen måde have haft gjort i privat leasing for der var der rigtig mange eksempler på folk der blev flået når de aflevrredd bilen tilbage.
Men ja, hvis man er helt ligeglad med hvordan man behandler bilen så er leasing nok en dårlig idé, det samme hvis man holder steder hvor andre bare smadrer døren op i siden på din bil, så kan det hurtigt blive dyrt.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Så bonger den lidt ud med en ekstra regning.
Nu har jeg aldrig sat mig særligt meget ind i leasing, og deres priser, men de få eksempler jeg har regnet lidt på, så bliver bilen i mine øjne ualmindelig dyr.
I forhold til de mange begrænsninger og risici man har, nu det jo ikke så meget det tekniske som kan koste en penge, men det visuelle når bilen skal afleveres.
Men det er jo self op til ens mave fornemmelse, om man vil det ene eller andet.
Jeg er nok bare så gammel dags og konservativ, at jeg ikke ser fordelen ved at lease, og jeg er ud over det, heller ikke afhængig af min bil for at komme på job, så kan sagtens nøjes med en gammel lorte kasse.
Omvendt så kunne det osse lyde til trådstarter måske har købt en “dårlig” bil, igen så min oplevelse af mine venner, at det skyldes de har så meget indsigt i mekanik.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
jeg kan sagtens se ideen i og købe en ny bil og have den i 10 år. Jeg synes bare tit livet tager nogle drejninger, eller man tager nogle valg der gør man pludselig får behov for noget man ikke havde behov for tidligere.
Jeg kunne som 25 årig nok ikke have forestillet mig og smide 600.000 kr i en stor volvo xc60 diesel fordi jeg ville få to børn og campingvogn inden jeg blev 35 ;-P
#25
garantien dækker reelt kun ting som ikke burde gå i stykker, alle sliddele og service skal du jo selv stå for på en ny bil. Og desværre er det som om, jo dyrere bil du vælger jo mere arrogant tager man det med garantien.
Vi købte en 1 år gammel ibiza 1,4 tdi med 23.000 km på klokken, og solgte da den var 4 år og 118.000 km. Den havde vi ofret omkring 30.000 kr på, og skulle vi have beholdt den skulle vi have ofret yderligere 10.000 kr for skift af tandrem med mere ved 120.000 km
Leasing er efter min mening kun smart, hvis man er typen der ved man kører xx.xxx km om året, og altid vil have ny bil efter en given periode. Du kan som det er i dag komme ud af kontrakten efter tidligst 12 mdr, selvom du reelt har bundet dig for en længere periode. Men kan man leve med de begrænsninger leasing har, så tror jeg det i nogle tilfælde er billigere end og låne til en bil. Bare husk og læse alt det med småt og gerne mere end 1 gang
et helt andet forslag, du har i dag en 20 år gammel audi, den er du træt af fordi den er ved og være godt slidt. Måske det var bedre og købe en "nyere" brugt bil. Så får du naturligvis kun brugtvogns garantien fra en forhandler, men til gengæld vil du kunne sidde billigere hver måned eller få en meget kortere løbetid.
Vi har selv lige købt en clio IV sportstourer fra 2014, den havde gået under 70.000 km og en sådan i en 0,9 tce findes for under 100.000 kr.
Vores venner har købt en ret ny nissan note, og gav også omkring 100.000 kr for sådan en
det er selvfølgelig ikke en helt ny bil, men du kan have betalt den ud på under 3 år, hvis du kan smide 3500 kr om mdr og har bare 20-30% i udbetaling. Og du vil stadig til den tid kunne forventes og få lidt for bilen
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
i går kl. 23:58
Gert
Der har været flere mekanikere på den, nok derfor han vil skifte den ud.
Det havde jeg skam læst, men derfor kunne der jo godt være et par nørder her, som har svaret. Vi ved jo ikke hvor dedikeret mekanikerne har været. Al respekt for mekanikerne, men de kender måske ikke alle fejl på alle biler, hvorimod mange herinde roder meget med et enkelt mærke.
Mvh. Gert
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det kan jeg skrive under på! Jeg købte en "ny" bil til 550.000 kr. i maj. 4 måneder senere finder man ud af, at konen venter tvillinger, og så er bilen ikke stor nok. Så det er ikke et spørgsmål om, hvad bilen koster, om man beholder den 10 år - ens behov ændrer sig simpelthen bare løbende...
Man kan selvfølgelig vælge at sige, det ikke var specielt fremsynet. Men vi havde i tankerne at få to børn (så havde bilen været rigeligt stor), men det fik vi så ikke lov til selv at bestemme
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Havde du nu bare købt en s-max som din første bil, så havde du jo fint kunne have haft den i 10 år
og så havde du også været fri for og have haft både en supra, astra gtc, a4 og a6
Og så havde du kunnet glæde dig ved der er kommet en ny s-max efter 10 år i den første generation
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Men ja, det er da ikke forkert, som sådan. En S-Max havde måske bare ikke opfyldt mine "behov", da jeg som yngre havde behov for at have det sjovt
Det er noget andet nu, hvor jeg er blevet "gammel" med 3 børn. End ikke nu ville jeg sige, at en S-Max opfylder mine behov 10 år frem. Jeg skal hurtigst muligt væk fra MPV-segmentet igen, når børnene ikke skal sidde i de der enorme autostole...
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
jeg kan heller ikke lige se os have den samme bil i 10 år, lige nu er clio en fin omend lidt lille familiebil. Men til budget var det et godt valg, de har ry for og være driftsikre og billige i vedligehold, og vi fik en forholdsvis ny bil med lavt km tal.
om 10 år, kan jeg forestille mig vi enten er blevet endnu mere glade for campinglivet, eller helt har afskrevet det.
Er vi blevet glade for campinglivet har vi nok en større vogn, som kræver en større familiebil der kan trække de ekstra kg. Det kunne så fint være en qashqai størrelse
Afskriver vi det, så kunne jeg da fint forestille mig vi stadig har en bil i samme størrelse som clio sportstouren
Begge kombineret med en lille pendler bil, dog nok en størrelse større end den nuværende peugeot 107
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
1: Alternativet var at købe en gammel møgkasse igen, som kunne holde 2 år... Jeg kører dog 120 km Hver vej på arbejde... (I snit 15 dage om mdr.) dvs. minimum 45000 km om året... Det er sjældent at gamle møgkasser har det super godt med det...
2: Jeg er ret høj, og billige biler er som oftest meget små... Og med de km jeg kører så er små biler no go...
3: Jeg valgte fornuftigt og har købt en bil der er stor nok til at kunne fragte evt. afkom rundt, hvis jeg skulle komme til at dumme mig så meget en dag, Uden at det er en berlingo eller anden af den type kastrerende lortespand...
4: Tidligere erfaring har vist at efter ca 4 år stabiliserer prisen sig, Så i tilfælde af totalskade, står jeg ikke med en fed ekstraregning, eller jeg kan til den tid sælge bilen uden tab... Dog kræver det at jeg finder job lidt tættere på så den til den tid ikke har kørt 8 gange til månen og tilbage...
5: Jeg ville have den bil... Og nogle gange tæller den rare følelse bare mere end "uha gad vide om jeg nu har råd til den om 3 år"
feb 2007
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 37
Efter min mening ville jeg heller have købt en brugt, men når man sætte sig ned laver regnestykket kan det en mange tilfælde bedre betale sig at købe ny, og ja det virker mærkelig og ville ønske det var på den anden måde.
I mit eksempel kigge jeg på en bil det var omkring 2 år gammel og kørt ca 45k, hvor meget taber en bil i nypris værdi på 2 år og kørt 45k km ? 1 krone pr km ?
Så et simple regnestykke brugt bil prisen plus 45k er det mere end hvad den har koste fra ny ?
I rigtig mange tilfælde ende jeg op med at de to tal blev langt højre end ny prisen, samtidig med det kan brugt vogns forhandler ikke lave samme lån på en ny som på en brugt (ÅOP). Jeg ville også gerne af med den gamle bil og forhandler sagde direkte at han vil give 5k mere hvis jeg valgte ny istedet for !!
Det altså ud med at når alt blev gjort op, at jeg i den sidste enden vill have betalt 20000,- for en brugt bil end en ny i en låne periode på 8 år
maj 2009
Følger: 1 Svar: 34
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
20.000 for en brugt bil er da billigt.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg ville ønske, min bil kun kostede 20.000 at eje! Det er nok nærmere det 3-dobbelte på årsbasis, er jeg bange for...
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Dog har de jo nu inkluderet Benzinbiler i deres udfasning, så det er meget usikkert lige for tiden...
feb 2007
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 37
Helt nye diesel bil forurener mindre end Benzin biler, men vi kan jo takke VAG gruppen for at men ikke vil se virkelighed i øjenene
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
ikke helt... Diesel udleder mindre CO2... Men langt flere NOX partikler, som også er dem der er sindsygt giftige...
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Jeg ville gå efter end diesel i de nye. Primært fordi rigtig rigtig rigtig mange nye biler køre som røv og død med deres downsizede motore. Der klare diesel versionerne det bedre og er meget mere lækre at køre med.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
"NOx kan reduceres voldsomt. ved en SCR katalysator og et AdBlue anlæg."
jo jo... men har alle dieselbiler også lige det?
"mange nye biler køre som røv og død med deres downsizede motore."
jeg synes nu min lille 1,5 kører fremragende med de små 182 hk den må nøjes med...
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Ja der findes da nye benzin motore der køre godt. Men der er langt flere der køre af helvede til. Selvom diesel lyder som en traktor så er mange benzinbiler også kommet over imod den lyd grundet deres direkte indsprøjtning. Og andre har en irriterende rumlen og rusten fordi man har sparet en cylinder væk. Jeg forstå ikke folk er bange for diesel. Desvære er det fælles for alle nye biler at der er et utal af sensore der gør dem skrøbelige...
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Mercedes er for dyrt for de fleste alm lønmodtagere... Pug gider man sgu da ikke køre i... Mage til rædselsfulde baljer skal man lede længe efter... og VAG... well Det er jo skandale efter skandale, og svindel og snyd i en uendelighed... såeh... Det sjove er at det kun er i Danmark, og så selvfølgelig Tyskland, at VAG ligger blandt de bedst sælgende biler... De må åbenbart vide noget i andre lande, som vi andre ikke ved.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Billån i 8-10 år. Er det dumt?