{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken motorolie til min bil?
  • #2   3. jan 2019 Tja, forskellen ligger jo lidt i ordet. Fuldsyntetisk/halvsyntetisk. Den ene er 100% kunstig fremstillet, den anden er et blandingsprodukt. Men køb den på vedhæftede billede! Den bliver du ikke ked af!!

profilbillede
  • #3   3. jan 2019 #2
    Altså en 5W30 istedet for 0W20?

• #4   3. jan 2019 Jeg tænker ikke at det gør det store.... Især ikke hvis det står i instruktionsbogen...

• #5   3. jan 2019 Tja forskellen på syntetisk og halv/del/semi syntetisk, er at der ingen er.
    Ihvertfald principelt, ALT olie kommer fra refinering af rå olie.

Og mange producenter vælger og kalder deres olie syntetisk, selvom man kan diskutere om de det er det.
    Alt efter hvilken type base olie de originalt er.

Om du skal købe en 0w20 eller 5w30, jeg havde helt sikkert valgt den sidste.
    Måske du taber en lille bitte smule i brændstof økonomi, men hellere bedre beskyttelse af motoren.

• #6   3. jan 2019 Det ville jo være oplagt at vælge en 0w30 olie og få det bedste fra begge af de nævnte.

• #7   3. jan 2019 En olie følger ikke liniert viskositeten, så en 0w30 har ikke den samme koldstarts viskositet som en 0w20.
    Men forskellen på en 5 og 0w30 er så lille at det ligegyldigt.

Igen havde jeg holdt mig til en 5w30 der opfylder de norm krav Suzuki har sat.

• #8   3. jan 2019 #7
    Det kommer vel an på temperaturen ved koldstart. Ved 0 C har en 0w20 og 0w30 samme viskositet, ved andre temperaturer er der selvfølgelig en afvigelse, men dog lille.
    Men kan du nævne en eneste god grund(udover pris) til at vælge en 5w30 fremfor 0w30?

• #9   3. jan 2019 Nu er en 20 og en 30 olie en dårlig sammenligning, fordi det nok er en gruppe 4 eller 5 base olie, og deres flyde punkt/laveste pumpebare temperatur vil være ud på decimaler for at se forskel.
    Men ved f.eks 0 grader vil deres viskositet aldrig være den samme, da oliens viskositet køre logaritmisk og ikke rammer samme punkt ved 100 grader, så vil viskositen være forskellig ved alle temperaturer.

Tja en 5w30 er en smule tykkere ved drifts temperatur, men igen olie idag er så god at det er på laboratorie niveau målingerne skal laves før du ser nogen forskel.
    Der ved og vælge en lidt tykkere olie, gives lidt køb på brændstof økonomi, men det er igen nede i xxx meter mindre pr liter.

• #10   3. jan 2019 Hej
    Det som foreskives: enten den dyre 0W-20 eller den lidt billigere 5W-30
    Mange japanere foreskiver for dytter uden turbo 0W-20, min egen incl.
    MVH KP

• #12   4. jan 2019 For lige at slutte tråden kan jeg fortælle at jeg ringede til en Suzuki forhandler idag. Han ville IKKE fylde 0W-20 på, men derimod en 5W-30 af god kvalitet.

Kommentér på:
Hvilken motorolie til min bil?

Annonce