{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Mathias S
Mathias S
Tilmeldt:
3. jan 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Motorolie - hvad er bedst? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har snart kørt 15000 I min Suzuki Swift årg. 2018.

Derfor vil jeg gerne skifte olie på den, men jeg er i tvivl om hvad der er bedst. Bilen blev fyldt op med Castrol Magnatec 5W-20 tror jeg, men skal jeg benytte det samme igen? Er der virkelig en grund til at smide 499 på 4 liter, eller vil motoren få det samme ud af billigere olie?

Det er første gang jeg skifter olie på en bil selv.

Jeg håber at i kan hjælpe, for jeg finder ikke ret meget brugbar information om dette på nettet. Dertil kommer det faktum, at min bil er så ny at de uoriginale dele først er begyndt at dukke op nu. Som oliefilteret for eksempel...

Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorolie - hvad er bedst?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   3. jan 2019 Hvorfor ik betale for service, og beholde din garanti?

  • #3   3. jan 2019 Betal da for et service, og behold garantien...

  • #4   3. jan 2019 Alt motorgaranti forsvinder hvis du selv går i gang, det er du med på? 500,- for olie er da ikke galt.

  • #5   3. jan 2019 Et originalt oliefilter til sådan en koster Max 70 kr, så mon dog uoriginalt er en god idé...

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   3. jan 2019 Se, det er jo derfor jeg skrev herinde! ?? Tak for svar! Jeg har vidst en del at lære igen...

  • #7   3. jan 2019 Øh hvad?.... viddte du ik at din gsranti røg ved at du selv piller ved den i garanti perioden ..,
    Har den ovh selv kaldt til service ?


  • #8   3. jan 2019 De opdager aldrig, at du har skiftet olie, hvis du bare bruger originalt oliefilter og så en olie der er anbefalet jf. instruktionsbogen.

    Det kan altid være en god idé at gemme kvittering på olien + filtret, så du altid kan dokumentere det opfylder kravene.


  • #9   3. jan 2019 Er der ellers nogen, der har hørt noget til Snoopy for nylig? smiley

  • #10   4. jan 2019 #8 der mangler jo også et stempel i bogen selv om man gemmer kvotering. Så ingen garanti.

  • #11   4. jan 2019 Det kommer da an på om det er fordi man skifter olie mellem service det kender jeg da flere der gør. da mange biler er sat til 30.000 km og så de selv skifter ved 15000 km. Det har ikke noget med garantien at gøre. da de ikke kan se man gør det vis man bruge de samme dele/mærker til filter. plus det kun sundt for motoren at gøre det.

  • #12   4. jan 2019 #10

    Som jeg forstod det, er det olieskift mellem service, så hvis han bare overholder de almindelige services, så er der stadig garanti.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #13   4. jan 2019 Hvis det service skema jeg kan finde på en swift passer, så er garantien allerede forsvundet, da det hedder service for hvert 10.000km på sådan en 2018 model, både diesel og benziner..
    Så hvis det er sagen, så køber du bare org olie og filter og smider i, eller finder ud af hvilken olie du skal bruge på castrolssmørretabel, og køber det.. Men det er smart at købe noget ordenligt olie, i stedet for noget billige genbrugs olie smiley

    0w-20 for benzin
    5w-30 for diesel
    og 3,1liter af det


  • #14   4. jan 2019 Serviceintervalet er ikke 10.000 km. Det er dælme mange år siden det var sådan på en Suzuki. Mindst 15 år siden

  • #17   4. jan 2019 Sidste gang Swift kørte 10.000 km var tilbage til modellen der stoppede i 2004. Fra 2005 og frem er det 15.000 km interval.

  • #18   4. jan 2019 Køb det anbefalede olie på nettet og få værkstedet til at lave olieskift med din egen olie og deres filter.
    Det kan godt være at de lægger nogle ekstra % på olieskiftet, men du vil med stor sandsynlighed slippe billigere på denne måde.

    På min Fiat Ducato har jeg gjort sådan lige fra jeg købte bilen efter jeg skulle have en liter olie til at toppe op med hos Fiat og de sagde - Ja tak, det bliver lige 238,75 smiley
    På nettet kan jeg købe den originale Fiat olie helt ned til kr. 77 pr. liter og hvis jeg bare bestiller et eller andet sted så ligger prisen på mellem kr. 90 - 95 pr liter.
    Og når bilen napper 5,9 liter olie, så er der en pæn sjat penge i overskud til sjov og ballade


Kommentér på:
Motorolie - hvad er bedst?

Annonce