{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Rikke B
Rikke B
Tilmeldt:
4. jan 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Kan defekt Ford Focus sælges? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Ford Focus stationcar 1,6 TDCI fra 2009, som har kørt 218.000 (diesel). Den blev synet i 2018 uden anmærkninger, kører supergodt og økonomisk, og jeg har ikke tidligere haft problemer med den.
Men igår melder den pludselig motorproblemer. Får den kørt til værksted, og det viser sig, at det er gløderørene, som skal skiftes. Herregud, de koster 700 kr + moms, så det er da fint. Men nu ringer min mekaniker så idag, at det ene gløderør er knækket, så det vil koste 16 TUSIND at reparere bilen, fordi hele lortet skal skilles ad, topstykket af og ny tandrem!!??? Så den høje pris skyldes ikke reservedelspris, eller at man ikke ved, hvad bilen fejler, men simpelthen at timelønnen bliver så høj smiley

Jeg kender en mekaniker privat, men han kunne desværre ikke lave det, da det var ret omstændeligt og krævede special værktøj.

Bilen står pt hos mekanikeren og kan jo ikke køre. Nu er mit spørgsmål - kan man sælge bilen privat - hvor man selvfølgelig oplyser køber om, hvad bilen fejler?
Jeg tænker jo, at hvis man selv var mekaniker i fritiden, kunne man få en rigtig god bil til billige penge? Rent optisk har den en revne forneden i forruden (som den dog gik igennem syn med) og en ridse på højre side foran (parkeringsbule).

Eller er der ikke andre muligheder end at skrotte den?

Mvh

Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan defekt Ford Focus sælges?
Kommentér på:
Kan defekt Ford Focus sælges?

Annonce