{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  diesel bil ja -nej ?
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 74
    #1   5. jan Jeg kører Ca 40000 og overvejer at skifte til benzin

• #3   5. jan Jeg køre 35-45.000 og køre diesel. Fortrækker diesel fordi du ikke få samme effekt og økonomi ved en benziner, jeg skulle havde noget 1.8t eller V6 for at få samme kørbarhed som min 101hk tdi klare og den tuller 18.6km/l uden at gøre mig umage.

• #4   5. jan ok, det er sku svært så , har kik på en audi a3 2,0 tdi 140hk med kun 112,000 på klokken

• #5   5. jan køre ca. 25 og køre diesel det syntes jeg er mest økonomisk så tror det er en smags sag

• #6   5. jan Klart diesel hvis du spørger mig -og vi kører 30+ smiley
    Af de gamle kasser der findes i vores prisklasse har vi sgu ikke råd til at fylde på en benziner hvis den skal køre mere end en 5-10.000.. -så er den ekstra vægtafgift tjent ind smiley

• #7   5. jan Hvis man er i tvivl, så er det et sikkert nej smiley

• #8   5. jan -eller fordi man ikke har regnet på det smiley

• #10   5. jan Der er også en vis omkostning forbundet med at skifte en bil ud. Hvis ellers din Astra er i god stand og velfungerende, skal en ny bil godt nok kører noget længere på literen for at tjene tab ved bilhandel ind.

• #11   6. jan Køb en Lupo, kør den et år og sæt de penge du spare til side.

Jeg har snart haft en Lupo et år, og der mærkbar penge i overskud.

Den er så billig at have, at når der er sparet op til drømmebilen, så beholder jeg Lupo’en.

• #12   6. jan et af de store problemer er jo, at tal og regneark er en taknemmelig størrelse

du kan næsten altid få tallene til og vise det som du gerne vil, og der er jo en del usikkerheder når vi snakker bil og budget

du kan altid regne prisen ud på lån, forsikring, ejerafgift og brændstof.

men afskrivning (gensalgspris), uforudset og normalt vedligehold og den slags vil jo altid kun være bedste bud

Vores gamle avensis skulle skiftes her i efteråret, og efter lidt snakken frem og tilbage endte vi med og gå efter en diesel. Vi ønskede en 3-4 år gammel bil med 50-75k på tælleren og til en små 100.000 kr, og som samtidig skulle kunne trække mindst 1100 kg. Så derfor blev det for os en diesel der blev valgt, selvom vi i familiebilen kører en 20.000-25.000 km om året

• #13   6. jan Jeg køre ca 25.000 - 30.000

Og jeg skiftede til diesel og det har jeg ikke fortrudt
    Meget større bil med flere HK
    Det dobbelte på literen
    Brændstof er billigere pr. liter

What's not to like?

• #14   6. jan Ejerafgift? Prisforskellen på brændstof er blevet mindre de sidste par år. Så der skal køres flere kilometer før differencen er hentet hjem

Og så er der lyden... Diesel lyder stadig som en traktor smiley

• #15   6. jan Søren i en pendler bil er lyden jo ligegyldig?
    og noget der kan sige lidt på benzin køre jo heller ikke over 10km/l og dermed elendig pendler bil.

Jeg gik fra en 2.0 Benzin til en 2.0 Diesel og jeg betaler det halve i vægtafgift nu.
    Plus at min udgift til brændstof er blevet mere end halveret

Nej der skal ikke køres noget som helst før det give mening faktisk

• #16   6. jan vores Galaxy diesel som er opgivet til 15,9 km/l koster ca 8.000 i afgift
    en benziner er opgivet til 10,7 og koster ca 6.000 i afgift.
    Hvis benzin koster 10kr og diesel 9kr. så er de 2.000kr ekstra i afgift tjent ind efter 5.555km
    og efter 30.000km har benzineren kostet 10.000kr mere end dieselen
    forudsat at forsikring er samme pris og begge biler kører hvad de er opgivet til.. vores har så kørt 16,8km/l i snit over de 100.000km vi har haft den.
    smiley

• #17   6. jan #15 Jeg ser ikke ordet "pendler" i opslaget...

Men det er klart at hvis bilen udelukkende skal være praktisk så snupper man en Berlingo, benz eller diesel må komme an på en beregning.

Men jeg synes ikke 30K km om året er overvældende, og så må bilen da gerne være lidt lækker at køre i...

Uden beregning går det ikke, der skal også kigges på andre driftsudgifter, afskrivning og alt muligt andet. Når alt kommer til alt er en bil den dårligste investering af penge, næst efter at brænde dem smiley

• #18   6. jan Hvis man taget 2 ens biler. Eks Passat 3b. Den ene er end 1.8T køre 13km/l ved meget pæn kørsel, den har 150hk 230nm.
    Så kan man købe en 1.9tdi den køre 18km/l har 130hk og 285nm. Den har trækket tilrådighed inde omdrejninger man normalt køre, mens benzinen trækker fint i hele spektra'et så peaker den ret højt. Det en fin motor at køre med men diesel versionen er bare mere dynamisk i hverdagen...

• #19   6. jan Søren

Når man køre 30k om året må man jo gå ud fra at en stor del af det er til og fra arbejde, da det jo primært er det man bruger bilen til.
    Og jeg kan garantere dig for at min Insignia Cosmo med alt i udstyr, er riigeligt lækker at køre i.

Og det kræver ikke meget beregning for at se det er billigere, i og med jeg ikke har nogen ekstra omkostninger ved at det er en diesel i forhold til en tilsvarende benziner?

• #20   6. jan Om en bil er lækker eller ej og køre i har efter min mening intet med om den er diesel eller benzin og gøre. Det handler om den er godt støjisoleret, har masser af komfort udstyr og behagelige sæder. I alt fald efter min smag

Hvis vi snakker biler der er sjove og køre, så ville jeg hellere gå efter en let bil. Men en lotus elise eller super seven er bare ikke så praktisk til og køre børn i daginstitution eller pendle i sommer og vinter smiley

• #21   7. jan benzin..

• #22   7. jan Det er svært svare på uden ens egen holdning kommer til skinne helt igennem
    Hvad er kravet til økonomien i det? En A3 med kun 110.000 km i hvilken årgang og pris
    Med 30.000 årligt har den jo hurtigt kørt langt
    2019 142000
    2020 172000
    2021 202000
    Og så videre, det skal man jo ikke regne med bliver ved være omkostnings frit.

Om der er bedre økonomi i en benzin bil afhænger jo også hvad størrelse bil, bestemt også hvordan de 30.000 faktisk køres.

De fine små benzin motorer 1,0, 1,2, 1,4, 1,5 fra VAG kan sagtens køre langt på literen lige indtil man begynder køre meget motorvej med 130+, så bliver de meget tørstige.
    Det er sikkert det samme om det hedder små Ford motore osv.

Kommentér på:
diesel bil ja -nej ?