1.126 visninger
|
Oprettet:
diesel bil ja -nej ? {{forumTopicSubject}}
kører ca 30,000 om året i min astra der max kører 14 liter , tænker om det kan gå og skifte til en mere økonomisk diesel bil ? hat prøvet en lille benzin knaldperle bil der var opgivet til en hel masse og ikke kunne leve op til det med vilde 70 hk ??
på forhånd tak for svar
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
okt 2005
Følger: 55 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.509
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 102 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 1.695
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Af de gamle kasser der findes i vores prisklasse har vi sgu ikke råd til at fylde på en benziner hvis den skal køre mere end en 5-10.000.. -så er den ekstra vægtafgift tjent ind
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 368
Jeg har snart haft en Lupo et år, og der mærkbar penge i overskud.
Den er så billig at have, at når der er sparet op til drømmebilen, så beholder jeg Lupo’en.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
du kan næsten altid få tallene til og vise det som du gerne vil, og der er jo en del usikkerheder når vi snakker bil og budget
du kan altid regne prisen ud på lån, forsikring, ejerafgift og brændstof.
men afskrivning (gensalgspris), uforudset og normalt vedligehold og den slags vil jo altid kun være bedste bud
Vores gamle avensis skulle skiftes her i efteråret, og efter lidt snakken frem og tilbage endte vi med og gå efter en diesel. Vi ønskede en 3-4 år gammel bil med 50-75k på tælleren og til en små 100.000 kr, og som samtidig skulle kunne trække mindst 1100 kg. Så derfor blev det for os en diesel der blev valgt, selvom vi i familiebilen kører en 20.000-25.000 km om året
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Og jeg skiftede til diesel og det har jeg ikke fortrudt
Meget større bil med flere HK
Det dobbelte på literen
Brændstof er billigere pr. liter
What's not to like?
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
Og så er der lyden... Diesel lyder stadig som en traktor
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
og noget der kan sige lidt på benzin køre jo heller ikke over 10km/l og dermed elendig pendler bil.
Jeg gik fra en 2.0 Benzin til en 2.0 Diesel og jeg betaler det halve i vægtafgift nu.
Plus at min udgift til brændstof er blevet mere end halveret
Nej der skal ikke køres noget som helst før det give mening faktisk
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
en benziner er opgivet til 10,7 og koster ca 6.000 i afgift.
Hvis benzin koster 10kr og diesel 9kr. så er de 2.000kr ekstra i afgift tjent ind efter 5.555km
og efter 30.000km har benzineren kostet 10.000kr mere end dieselen
forudsat at forsikring er samme pris og begge biler kører hvad de er opgivet til.. vores har så kørt 16,8km/l i snit over de 100.000km vi har haft den.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
Men det er klart at hvis bilen udelukkende skal være praktisk så snupper man en Berlingo, benz eller diesel må komme an på en beregning.
Men jeg synes ikke 30K km om året er overvældende, og så må bilen da gerne være lidt lækker at køre i...
Uden beregning går det ikke, der skal også kigges på andre driftsudgifter, afskrivning og alt muligt andet. Når alt kommer til alt er en bil den dårligste investering af penge, næst efter at brænde dem
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Så kan man købe en 1.9tdi den køre 18km/l har 130hk og 285nm. Den har trækket tilrådighed inde omdrejninger man normalt køre, mens benzinen trækker fint i hele spektra'et så peaker den ret højt. Det en fin motor at køre med men diesel versionen er bare mere dynamisk i hverdagen...
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Når man køre 30k om året må man jo gå ud fra at en stor del af det er til og fra arbejde, da det jo primært er det man bruger bilen til.
Og jeg kan garantere dig for at min Insignia Cosmo med alt i udstyr, er riigeligt lækker at køre i.
Og det kræver ikke meget beregning for at se det er billigere, i og med jeg ikke har nogen ekstra omkostninger ved at det er en diesel i forhold til en tilsvarende benziner?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Hvis vi snakker biler der er sjove og køre, så ville jeg hellere gå efter en let bil. Men en lotus elise eller super seven er bare ikke så praktisk til og køre børn i daginstitution eller pendle i sommer og vinter
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Hvad er kravet til økonomien i det? En A3 med kun 110.000 km i hvilken årgang og pris
Med 30.000 årligt har den jo hurtigt kørt langt
2019 142000
2020 172000
2021 202000
Og så videre, det skal man jo ikke regne med bliver ved være omkostnings frit.
Om der er bedre økonomi i en benzin bil afhænger jo også hvad størrelse bil, bestemt også hvordan de 30.000 faktisk køres.
De fine små benzin motorer 1,0, 1,2, 1,4, 1,5 fra VAG kan sagtens køre langt på literen lige indtil man begynder køre meget motorvej med 130+, så bliver de meget tørstige.
Det er sikkert det samme om det hedder små Ford motore osv.
diesel bil ja -nej ?