{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
31.506 visninger | Oprettet:

DennisTH
DennisTH
Tilmeldt:
17. dec 2018
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Peugeot 208 tandremsskift. Forskellige meninger? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Talte lige med Peugeot Ålborg i tlf. der fortæller at tandrem skal skiftes efter 5 år eller 240.000km.

Når jeg læser her på Bilgalleris forum eller andre steder på nettet, er der vidt forskellige meninger om det.

Nogen siger 180.000km som en fast grænse, andre mener det er 10 år.

Jeg har en Peugeot 208 årgang 2014, 1,6 e-HDI. Kørt 169.000km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 tandremsskift. Forskellige meninger?
  • #1   7. jan 2019 ved at på 1.4 hdi i citroen der er det 240.000 /10 år ved normal kørsel eller 180.000 /10 år ved hårdere kørsel.

  • #2   7. jan 2019 det står faktisk også i din servicebog hvad og hvornår det ska skiftes

  • DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #3   7. jan 2019 Tak for svar! Hvordan skelner man lige mellem normal og hård kørsel? Er hård kørsel når man kører som en sindsyg? smiley

  • #4   7. jan 2019 Ved sku ikke hvad de mener når de siger det, det står i din servicebog, men tror uden problemer man kan vente til 240000 km hvis man ikke presser den unødigt hver dag! men kig i dit servicehæfte, der står præcis hvad intervallet for tandremsskift er for din model og motor.

  • #5   7. jan 2019 Nu kunne jeg ikke se intervallet på din bil når jeg slår den ind som årg 2014 i min WoW kopi, men den siger 180.000 km / 10 år når jeg kigger under Peugeot 208 1.4 e-HDi fra 13

  • #6   7. jan 2019

    profilbillede
  • #7   7. jan 2019 AutoData siger det samme og der kunne jeg godt vælge den som 2014 model..

    profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   7. jan 2019 Hård plejer at være når de arbejder meget, fx trailer eller fuldt læsset.

  • DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #9   7. jan 2019 Det er da mærkeligt at AutoData og Wow siger 180.000, når Peugeot siger 5 år eller 240.000km. Hvad skal
    Man stole på?


  • #10   7. jan 2019 Både Citroen og Peugeot er nedsat til 5 år anbefalet udskiftning, da man har set flere remme briste efter 6-7-8-9 og 10 år. Så jeg ville helt sikkert ikke turde satse på de holder mere.
    5 år og ikke mere end det. Km variere lidt, men jeg vil sige man er modig, hvis man kører til den sidste km "bare" for at spare.
    Skift inden 5 år og ved max 180.000km.
    Jeg er ved PSA værksted til dagligt. smiley


  • #11   7. jan 2019 nf data siger 200.000/10 år smiley

  • #12   7. jan 2019 Du mister din 10 år/200.000 km motor/gearkasse garanti hvis ikke du får skiftet tandremmen ved de 5 år smiley

  • DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #13   8. jan 2019 Nu er der ikke så meget motorgaranti tilbage. Har ca 31.000km tilbage inden motorgarantien udløber.

    Det ser dog ud til at 180.000km er grænsen, så jeg tænker at få den skiftet snarest. (jeg er på 169.000km nu). Så det er nok snarest det skal gøres.

    Automester og Bosch vil have 4.800kr for tandrem og vandpumpe, Peugeot vil have 6.250kr.

    Så er spørgsmålet bare om det er værd at give 1.400 ekstra og få det gjort ved Peugeot?


  • #14   8. jan 2019 Jeg kan ikke se hvad der skulle gøre det 1400kr bedre at det er Peugeot der har skruet det på. Jeg var kørt til en af de andre hvis jeg var dig smiley

  • #15   8. jan 2019 Har dit Peugeot værksted ikke prisgaranti?
    Men hvis det var mig havde jeg også skiftet medløberhjul osv smiley


  • DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #16   8. jan 2019 Måske lidt dumt spørgsmål, men så vidt jeg kan læse mig frem til, så dækker Peugeots motorgaranti i tilfælde af at min tandrem skulle springe. Bilen har kørt under 200.000 og den har overholdt alle service. Så hvis det går galt så træder de vel til? Eller hvad?

    Der er en enkel gang hvor den er kommet lidt for sent til service, men fik at vide af dem over tlf. at “det er lige inden for grænsen”.

    Og er det værksted der har udført service der giver garantien, eller er det alle Peugeot forhandlere i DK? Tidligere ejer er fra Nordjylland, jeg er fra Midtjylland. Så jeg kommer ikke til at bruge samme Peugeot værksted


  • #17   8. jan 2019 Den SKAL skiftes når den er 5 år, hvis den skal overholde motorgarantien. Og jeg tør næsten sige med garanti, at hvis din rem springer, så dækker de ikke. Den omfatter de indre vitale dele. smiley

  • #18   8. jan 2019 Hej
    Ikke så meget snak. På med en ny og der kan soves roligt om natten.
    MVH KP


  • #19   9. jan 2019 15# Ofte er prisgaranti jo på samme reservedele. Peugeot bruger originale dele, hvor automester bruger det ftz nu lige har den dag.

    Så normalt når vi snakker prisgaranti er det på samme originale dele - således det kun er udgiften til arbejdsløn der er/Kan være forskellig.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #20   13. jan 2019 Det er 175.000km eller 5 år på en 1.6Hdi, fra Peugeot.

  • Ralle G
    Ralle G Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Svar: 5
    #21   9. maj 2019 Det er sjovt nok kun i DK, Sverige og Norge man kører med 5-års intervaller. Har netop talt med Günther Thomsen og Klaus+ Co i Flensborg, og begge siger at de kører med 10 år / 175000 mens det kun er i skandinavien de har ændret intervallerne sidenhen. Hos Klaus +Co anbefalede de mig at undlade at skifte den efter 5 år, da dette var spild af mine penge. Han kendte ikke til nogle situationer hvor remmen var gået før tid og mente at peugeot har ændret intervallet i DK for at tjene flere penge på service... Peugeot påstår vidst, at det har noget med klimaet at gøre, så tandremmen skulle slides hurtigere under disse vejrforhold. Men helt ærligt, vejret i Flensburg og DK er jo ens.

  • #22   10. maj 2019 Jeg har set flere eksempler på remme der springer imellem 5 og 10 år i DK. ?? Så jeg vil klart anbefale 5 års interval, men er man ligeglad, så kører man vel bare 10 år på den bette gummirem og håber på det bedste.

  • Ralle G
    Ralle G Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Svar: 5
    #23   11. maj 2019 Synes bare det er mærkeligt et Peugeot så anbefaler det interval i alle andre lande? De fleste andre fabrikanter kører jo også med 10 år nu. Hvor langt havde de kørt, dem du har set? Tænker de må have været tæt på intervallet. Jeg har kørt 75000 på 5 år, så tænker umiddelbart det virker tåbelig at skifte den.

  • #24   11. maj 2019 Det er nu meget forskelligt hvad de har kørt. Den rem der sidder i 1.0 og 1.2 benzin motorene må også køre 10 år i de andre lande, men de er møre efter 3 år pga de bliver opløst af olien. (De kører inde i motoren i oliebad).
    1.2 Turbo benzinerne har kæmpe problemer med at tandremmen smuldre og derfor stopper oliesien i bundkaret, vaccum pumpen osv. Langt før vi når 10 år og også før de når 5 år.
    Som sagt, hvis du tør, så kører du jo bare de 10 år, det er kun en anbefaling at få den skiftet, du kan jo være heldig. Det kan også være den kan kører 15 år, men hvem ved?
    Du kan i hvert fald være helt sikker på, at du ærger dig NÅR den springer, over du ikke fik den skiftet før. Men når toppen skal af eller motoren skal skiftes, ja så skal der alligevel en ny rem på jo. smiley


  • Ralle G
    Ralle G Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Svar: 5
    #25   11. maj 2019 Hmm, det er kan sgu godt være jeg skal få det gjort alligevel, det er nemlig 1,2'eren jeg har. Og bare det jeg ved, at der er 1% risiko for det går galt, vil gøre at jeg ikke kan nyde at køre i bilen. De har sgu ikke været for heldige med den motor, først enormt olieforbrug og så det med tandremmen. Det er ærgerligt, for det er ellers en super god motor. De må vel have mistet en formue på motorskift under motorgarantien i de lande hvor de kører med 10 års interval smiley

  • #26   11. maj 2019 De fleste af dem bliver jo skiftet ud pga olieforbrug, inden de når at få den første tandrem ved 5 års mærket. Min kollega er 100 meter mester i at skifte dem, slap af det går hurtigt efterhånden. Tror rekorden på et motorskift på en 1.2 er ca 3 timer fra han tog bilen på parkerings pladsen, til den kørte igen. smiley

  • Ralle G
    Ralle G Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Svar: 5
    #27   11. maj 2019 Det er sgu vildt nok smiley .. Men i alle de lande hvor de kører med 10-års intervaller, må der dælme da ryge mange motorer på garantien, hvis tandremmen har tendens til at springe efter en 6-7 år. Mærkeligt de ikke har sat intervallet ned i de andre lande også.

    Har de overhovedet fundet ud af hvorfor nogle af motorerne bruger meget olie og andre ikke gør? Jeg synes umiddelbart ikke det giver nogen mening overhovedet.


  • #28   12. maj 2019 Både 1,0 og 1,2 uden turbo er de værste motorer jeg har kørt, de er umulige at sætte i gang i uden enten at give for mange eller for få omdrejninger, derudover har de intet moment, men en fed nok lyd når de får klø

  • #29   12. maj 2019 Tilkoksning af olieringe og stempelringe er primær årsag. Hvorfor de så tilkokser, ved de vidst ikke helt. Men hvis du splitter dem ad, så er ringene tilkoksede. Når det er værst, så kan de næsten ikke trække sig selv pga manglende kompression, og du kan høre stemplerne står og vipper inde i motoren.

  • Ralle G
    Ralle G Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Svar: 5
    #30   13. maj 2019 Det lyder ikke lovende. Hvad synes du grundlæggende om moteren, er det generelt en god motor, eller er den helt skidt overordnet? Nu jeg har en kyndig Peugeot ekspert, så har jeg lige et par spørgsmål. De sidste par dage er min begyndt at knirke fra højre fjeder/støddæmper ved acceleration og opbremsning og når jeg kører over en forhøjning. Er dette normalt? Samtidig synes jeg den kan være rigtig svært at få i bakgear, nogle gange er jeg nødt til at køre et par meter i første gear, før den vil gå i bakgear. Er disse ting bare noget jeg skal leve med, eller skal der kigges nærmere på det? På forhånd tak smiley

  • #31   14. maj 2019 Det med bakgear er helt normalt og sker på mere eller mindre alle biler, man behøver kun rulle en cm, det er pga tandhjulene står lige overfor hinanden...

    Nogle 208 har vist haft noget med tårnlejerne, og nogle ældre Peugeots har haft noget med kødbene men om det er aktuelt på 208 ved jeg ikke


  • #32   14. maj 2019 Jeg er glad for at køre rundt i min Corolla med kæde istedet for tandrem. I guder, hvor man kan bruge mange penge på bare at servicere en tandrem...

  • #33   14. maj 2019 Knirken stammer somregel fra den øverste gummi topskål, som ligger imellem støddæmperen og tårnet. Den kan gnubbe sig. Byt til nyt, så forsvinder lyden.

    Altså pånær olieforbruget, så er den generelt ganske ok, der er ikke mange reparationer på de motore, taget i betragtning af vognparken der kører med dem.


  • Morten V
    Morten V Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #35   2. nov 2019 Jeg har en C4 Grand Picasso 1.2 Puretech som har haft rigtig mange problemer med motoren lige siden jeg købte den i 2016. Pt. holder den på værkstedet fordi tandremmen (ifølge værkstedet) er smuldret, har tilstoppet olietilførslen.

    Er dette en hyppigt forekommende fejl eller har jeg bare været uheldig?

    Derudover er den også brudt sammen 3-4 gange pga. fejl på tændrørene, og har tidligere fået opdateret motorsoftwaren uden resultat. Er der andre der har erfaring med dette?


  • #36   2. nov 2019 Tandremmen løber i oliebad på den motor, og olie og gummi er jo aldrig en god blandning smiley

  • Elin L
    Elin L Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #37   26. mar 2021 Har en 208 1,2 skal have skiftet tandrem, den er fem år, tænkte ikke over det var tiden, har kun kørt 26.000, men vidste heller ikke den lå i olie elin

  • Saghir A
    Saghir A Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #38   6. aug 2021 I bought Peugeot 208 driven 145000 KM but I searched around for timing belt and I am pretty sure that Its no changed yet. recommendation from workshop is 10 years drive or after 180000 KM. what should i do???? Until now car driven exactly 8 years in all until now.

  • #39   11. aug 2021 Max 5-6 years, after that, wish the engine good luck every time you drive it. Its not only the belt that can fail, also tensioner, water pump etc has driven that time.

  • Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 11
    #40   9. sep 2021 skift af tandrem . jaaa 700kr for et sæt med vandpumpe og det hele . INA , man skifter det hele når man er der inde ..andet er total dumt

  • Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 11
    #41   9. sep 2021 det tager 2 timer at skifte den tandrem .. jeg gør det selv .. et sæt ina men vandpumpe og alt strammerhjul med løber leje .. 700- 800kr .. så resten er arbj.løn hold nu op de stjæler .. det er de tider de har sat af til skift ,, 6.2 timer så jeg ..

Kommentér på:
Peugeot 208 tandremsskift. Forskellige meninger?

Annonce