{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

DennisTH
DennisTH
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Peugeot 208 tandremsskift. Forskellige meninger? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Talte lige med Peugeot Ålborg i tlf. der fortæller at tandrem skal skiftes efter 5 år eller 240.000km.

Når jeg læser her på Bilgalleris forum eller andre steder på nettet, er der vidt forskellige meninger om det.

Nogen siger 180.000km som en fast grænse, andre mener det er 10 år.

Jeg har en Peugeot 208 årgang 2014, 1,6 e-HDI. Kørt 169.000km.

Kommentarer på:  Peugeot 208 tandremsskift. Forskellige meninger?
  • #1   7. jan ved at på 1.4 hdi i citroen der er det 240.000 /10 år ved normal kørsel eller 180.000 /10 år ved hårdere kørsel.

• #2   7. jan det står faktisk også i din servicebog hvad og hvornår det ska skiftes

• DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

#3   7. jan Tak for svar! Hvordan skelner man lige mellem normal og hård kørsel? Er hård kørsel når man kører som en sindsyg?

• #4   7. jan Ved sku ikke hvad de mener når de siger det, det står i din servicebog, men tror uden problemer man kan vente til 240000 km hvis man ikke presser den unødigt hver dag! men kig i dit servicehæfte, der står præcis hvad intervallet for tandremsskift er for din model og motor.

• #5   7. jan Nu kunne jeg ikke se intervallet på din bil når jeg slår den ind som årg 2014 i min WoW kopi, men den siger 180.000 km / 10 år når jeg kigger under Peugeot 208 1.4 e-HDi fra 13

• #6   7. jan

• #7   7. jan AutoData siger det samme og der kunne jeg godt vælge den som 2014 model..

• #8   7. jan Hård plejer at være når de arbejder meget, fx trailer eller fuldt læsset.

• DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

#9   7. jan Det er da mærkeligt at AutoData og Wow siger 180.000, når Peugeot siger 5 år eller 240.000km. Hvad skal
    Man stole på?

• #10   7. jan Både Citroen og Peugeot er nedsat til 5 år anbefalet udskiftning, da man har set flere remme briste efter 6-7-8-9 og 10 år. Så jeg ville helt sikkert ikke turde satse på de holder mere.
    5 år og ikke mere end det. Km variere lidt, men jeg vil sige man er modig, hvis man kører til den sidste km "bare" for at spare.
    Skift inden 5 år og ved max 180.000km.
    Jeg er ved PSA værksted til dagligt.

• #11   7. jan nf data siger 200.000/10 år

• #12   7. jan Du mister din 10 år/200.000 km motor/gearkasse garanti hvis ikke du får skiftet tandremmen ved de 5 år

• DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

#13   8. jan Nu er der ikke så meget motorgaranti tilbage. Har ca 31.000km tilbage inden motorgarantien udløber.

Det ser dog ud til at 180.000km er grænsen, så jeg tænker at få den skiftet snarest. (jeg er på 169.000km nu). Så det er nok snarest det skal gøres.

Automester og Bosch vil have 4.800kr for tandrem og vandpumpe, Peugeot vil have 6.250kr.

Så er spørgsmålet bare om det er værd at give 1.400 ekstra og få det gjort ved Peugeot?

• #14   8. jan Jeg kan ikke se hvad der skulle gøre det 1400kr bedre at det er Peugeot der har skruet det på. Jeg var kørt til en af de andre hvis jeg var dig

• #15   8. jan Har dit Peugeot værksted ikke prisgaranti?
    Men hvis det var mig havde jeg også skiftet medløberhjul osv

• DennisTH
    DennisTH Tilmeldt:
    dec 2018

#16   8. jan Måske lidt dumt spørgsmål, men så vidt jeg kan læse mig frem til, så dækker Peugeots motorgaranti i tilfælde af at min tandrem skulle springe. Bilen har kørt under 200.000 og den har overholdt alle service. Så hvis det går galt så træder de vel til? Eller hvad?

Der er en enkel gang hvor den er kommet lidt for sent til service, men fik at vide af dem over tlf. at “det er lige inden for grænsen”.

Og er det værksted der har udført service der giver garantien, eller er det alle Peugeot forhandlere i DK? Tidligere ejer er fra Nordjylland, jeg er fra Midtjylland. Så jeg kommer ikke til at bruge samme Peugeot værksted

• #17   8. jan Den SKAL skiftes når den er 5 år, hvis den skal overholde motorgarantien. Og jeg tør næsten sige med garanti, at hvis din rem springer, så dækker de ikke. Den omfatter de indre vitale dele.

• #18   8. jan Hej
    Ikke så meget snak. På med en ny og der kan soves roligt om natten.
    MVH KP

• #19   9. jan 15# Ofte er prisgaranti jo på samme reservedele. Peugeot bruger originale dele, hvor automester bruger det ftz nu lige har den dag.

Så normalt når vi snakker prisgaranti er det på samme originale dele - således det kun er udgiften til arbejdsløn der er/Kan være forskellig.

• #20   13. jan Det er 175.000km eller 5 år på en 1.6Hdi, fra Peugeot.

Kommentér på:
Peugeot 208 tandremsskift. Forskellige meninger?