{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte? Generatorproblemer? {{forumTopicSubject}}

Hej. Har denne Toyota Corolla E11 årg 1997 som der er opstået lidt problemer med..
For et par dage siden var jeg dum nok til at lade den stå med tænding og spille musik i ca 15 min (rimelig hæftigt anlæg), som gjorde batteriet næsten tabte al strømmen.
Har haft lader på idag, og den meldte ikke fejl på batteriet, Ladede det fint op i løbet af 6 timer.
Jeg startede den så efter, kørte en lille tur, slukkede den, og ville så tænde, men det ville den ikke.
Så mit spørgsmål er, hvad kan der være galt?
Jeg ved tidligere ejer skiftede generator 2 gange på den, da den nærmest åd dem op i løbet af et par måneder, pga. anlægget der nu sidder i.
Skal siges, før alle går amok over anlægget, så er det lavet godt, og ikke fusket sammen.
Der er intet lys der er tændt, eller anlægget, når den er slukket, og nøglen taget ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte? Generatorproblemer?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   9. jan 2019 Så har du vel slagtet batteriet? Og måske generator er død igen? Mål på batteri med bilen slukket, der skal den vise 12 volt, med bilen startet skal den vise ca 14.4-14,6. Passer tallene ikke når du måler, ja så ligger fejlen der. Men tror din generator er død, havde stort anlæg i min e10 og det kunne da sagtens spille 30 min og så starte bilen


  • #2   9. jan 2019 Mit gæt er også,at batteriet er faldet sammen

  • #3   9. jan 2019 Batterier kan være dødt. Og har set en generator dø som følge,mpskendu kan nøjes med at skifte kul og batteri. har du forbedret stel i motor rummet i forbindelse med anlæg?

  • #4   9. jan 2019 Lyder også til dit batteri nok er bleven dårligt.eller din generator der er slidt op og ikke kan følge med.så mål om den lader og vis den gør det så det nok dit batteri. da jeg var yngre og kørte med et godt anlæg. der monteret jeg en generator fra en diesel af i mine benzin biler. da det dengang gik fra at generatoren kunne lade 80amp standard til 120/140 amp. så vis du kan finde en generator der er magen til din originale evt fra en diesel så vil det hjælpe meget. vis det er pga af anlæget batteriet eller generatoren dør efter få måneder. jeg monteret så også altid 80/90 amp batteri i stedet for et alm 60 amp som benzin biler normalt køre med.

  • #5   9. jan 2019 Engang kørte benzin med 60, vores "nye" jazz har kun 40 AMP og endda automatgear og en masse udstyr... smiley

  • #7   9. jan 2019 Ja og den kan sagtens stå med start/stop i 15-20 min før motoren springer i gang for at lade, men det er jo under halv størrelse af vores Avensis diesel, men den har selvfølgelig også fyr og er tungere at starte smiley

  • #8   9. jan 2019 Min Peugeot 1.6 hdi den køre med 60 amp batteri. og det nu heller ikke meget men det gør hvad det skal.Men min passat har et 88 amp batteri. født med 72 men da jeg købte den sætte jeg et str på. da det gamle var slidt og så kunne jeg lige så godt opgradere lidt. nu når der var plads til det.

  • #9   10. jan 2019 Det lader til at være generatoren, den viser det i instrument bordet, batteri lader fint, og specifikke ladere melder IKKE fejl på batteriet.
    Til jer der foreslår noget større, 1.6 er den største model corolla E11 der er lavet fra 97-00, så der kan ikke komme større generator i


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #10   10. jan 2019 Der findes da både 1,8 benzin og en 2.0 diesel i en e11, så en generator til en 2.0 diesel ville lade meget mere.

  • #12   10. jan 2019 1.8 og 2.0 passer ikke i

  • #13   10. jan 2019 Siden den smadre så mange generator så tror jeg ikke sin stel er iorden. Så der skal opgradere stelbaner i motor rummet. Eller brænder du også bare den næste generator af. Evt opgradere kablet til plus på generator til batteri samtidig.

  • #14   10. jan 2019 Sø-Proppel, der kan ikke gøres så meget, det er et ret så stort og hæftigt anlæg, til en bette 1.6'er

  • #15   10. jan 2019 Og det ville være dumt at begynde på mu, den holder syn 1 år mere og så skal den skrottes.

  • #16   10. jan 2019 Sådan en på bagsædet, så spiller du bare der ud af. smiley 4,3 kw. 900 kr

    profilbillede
  • #17   10. jan 2019 Hvad fanden er det HC haha... er ikke vokset op i et værksted smiley

  • #18   10. jan 2019 Nødstrøm generator på benzin

Kommentér på:
Kan ikke starte? Generatorproblemer?

Annonce