{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.935 visninger | Oprettet:

mistanke om defekt dyse (billed) {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri, jeg har haft mistanke om at min dyse/dysser ikke levere nok brændstof til forbrænding. Da jeg har problemer med at tænde bilen om morgenen i koldt vejr. Jeg har lagt i billede op, hvor der kan ses at cylinder 1 har en større retur end de andre. Hvad er jeres bud


Kommentarer på:  mistanke om defekt dyse (billed)
  • #1   10. jan 2019 Det skal siges at det er en Renault megane iii 1.5 dci 2012

  • #2   10. jan 2019 Det eneste jeg syns er sjov lige ved dine tal på dine dyser er at der normal er to dyser der køre plus og to køre minus. og ved dit billedet står der intet om minus eller plus. Men vis vi antager der er det. så ser de tal ok ud. Det ikke nogen der svinger overdrevet ud. Men vis du vil være sikker på dine dyser er ok så tag en retur test af dine dyser. så kan du hurtig se om en eller to giver for meget tilbage. prøv også når bilen er kold og døjer med at starter så sæt tester til den. og se live værdier på railtryk. Den skulle gerne lægger tæt på 400 for den kan starte. og hvad med diesel filter har du skiftet det for nyligt?. da vis der er vand eller det er stoppet så kan det gøre at rail trykket ikke kommer hurtig nok op i tryk. til du kan starte den. og hvad med dine glødrør virker de som de skal?,og er dit batteri ok vis det er svag dårlig, kan det også gøre motoren ikke køre hurtig nok rundt når den er kold. og det samme vis din starter er slidt.eller der er dårlig forbindels til den.

  • #3   10. jan 2019 Hvad med dine gløderør? Virker de som de skal.?

  • #4   10. jan 2019 ville tjekke gløderør

  • #5   11. jan 2019 For stort returløb vil du opleve tit som startproblemer, hvor problemet er lige stort uanset om det er varmt/koldt og uanset om bilen er varm/kold.
    Typisk vil du samtidig opleve at motorlampen tænder ved længere tids fuld gas, da tryktabet her er størst og over grænseværdien.

    Jeg har selv oplevet det et par gange på min tidligere Clio 1,5 dCi fra 05, en kendt svaghed på 1,5 dCi.
    Din fejl lyder slet ikke som det.

    Hvis du alligevel vil teste dieselmængde i returløb, kan du bruge nogle plastik studser, der skal klikkes på dysen på de nyere modeller. Jeg fejlkøbte dem faktisk til min Clio, hvor det viste sig ikke at være nødvendigt på den ældre model. Du kan få dem meget billigt hvis du vil teste det.


  • #6   11. jan 2019 Tak for alle jeres bud, og råd. Jeg har fået skiftet mine gløderør for nogle måneder siden, og det samme med gløderør relæet. Men jeg har bemærket når vejret er koldt, er den nogle gange ved at gå ud i tomgang. Jeg vil prøv og måle trykket railen #freeway

Kommentér på:
mistanke om defekt dyse (billed)

Annonce