2.935 visninger
|
Oprettet:
mistanke om defekt dyse (billed) {{forumTopicSubject}}
Hej bilgalleri, jeg har haft mistanke om at min dyse/dysser ikke levere nok brændstof til forbrænding. Da jeg har problemer med at tænde bilen om morgenen i koldt vejr. Jeg har lagt i billede op, hvor der kan ses at cylinder 1 har en større retur end de andre. Hvad er jeres bud
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 59
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 1.001
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 73 Svar: 452
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 681
Typisk vil du samtidig opleve at motorlampen tænder ved længere tids fuld gas, da tryktabet her er størst og over grænseværdien.
Jeg har selv oplevet det et par gange på min tidligere Clio 1,5 dCi fra 05, en kendt svaghed på 1,5 dCi.
Din fejl lyder slet ikke som det.
Hvis du alligevel vil teste dieselmængde i returløb, kan du bruge nogle plastik studser, der skal klikkes på dysen på de nyere modeller. Jeg fejlkøbte dem faktisk til min Clio, hvor det viste sig ikke at være nødvendigt på den ældre model. Du kan få dem meget billigt hvis du vil teste det.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 59
mistanke om defekt dyse (billed)