{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.347 visninger | Oprettet:

Køb af ny C3 2018 1.6 hdi {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Kæresten er ved at kigge på ny bil, og hun synes at en Citroen C3 ser super smart ud.
Vi har også været ude og prøvekøre, og umiddelbart er det sådan en bil hun gerne vil have.

Vi har kig på en Citroen C3 fra 2018 med en 1.6 hdi (75hk) iconic ltd

Men jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.
Hendes far og en af mine venner har haft en Peugeot 2008 + 208, begge med en 1.6 hdi (100hk) og begge biler har haft problemer med gearkassen, eller lignende. De sagde begge en træls lyd ved 80 km/t, og begge er kommet af med bilen igen, da Peugeot ikke har kunne udbedre fejlen.

Så jeg er bange for, at Citroen har samme problem, da det højst sandsynling er samme motor / gearkasse.

Er der nogen kan der bekræfte eller afkræfte det? For jeg kan finde mange sager ang. problemet med Peugeot, men ikke rigtig nogen med Citroen.

Derudover, er der noget specielt man skal holde øje med? Det er en ny bil, som har kørt 3-4000 km.

Venlig Hilsen
Theis Bjerrum


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny C3 2018 1.6 hdi
  • #1   16. jan 2019 Ifølge Peugeot er det resonans lyd. Folk med Cactus, samme motor gearkasse har åbenbart ikke oplevet den hylelyd. Og det er ikke alle 208erne der har det. Min har det, men den låner 208 diesel jeg fik til service sagde intet.

  • #2   16. jan 2019 De nye 208 og nok også C3 har 6 trinsgearkassen fra bluehdi 120, den er rigtig fin og sænker desuden omdrejningerne på motorvej en del smiley

  • Murat E
    Murat E Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 7
    #3   16. jan 2019 Det er eftersignende den 5 gears gearkasse fra PSA som har det problem. Det lyder som om udrykkerlejet er gået og er især meget tydelig ved de 80 som du selv nævner. Men iflg. de citroen mekanikere jeg har snakket med og andre forums skulle det være ganske ''normalt'' og skyldes konstruktionen på lejet i gearkassen.

    Jeg har samme kasse i min bil, som er en C4 fra 2016 med 100HK udgaven. Har pr. dags dato kørt 129.000 km og udover den irriterende lyd fra gearkassen har den intet fejlet.

    Hvis det er muligt i C3 så gå efter 6 gear, da den ikke skulle have det problem.

    Dertil vil jeg anbefale at købe brugt, (gerne ældre end 3-4000 km) da de mister værdi som en sten der falder. Primært drevet af at importøren laver en eller anden kampagne.


  • #4   16. jan 2019 Har også kørt 110.000 med min 5 trins uden problemer udover lyden smiley Der er 10 år/200.000 km på Peugeots motorer og gearkasser, mon ikke Citroën tilbyder det samme? smiley

  • #5   16. jan 2019 Jeg har selv haft flere C3 i diesel uden nogen problemer med dem - den sidste var en 1,6 100HK - den kørte helt fantastisk - så vælg en 100HK - den er bare det sjovere at køre i

  • #6   16. jan 2019 #2
    C3 med den nye gearkasse er bare over budget desværre, derfor en demo model.

    #3
    Den vi har kigget på er en demo model, som vi har fået en OK byttepris på.
    Sælgeren kunne ikke finde nogen brugte til salg med den gearkasse, som har gået 10-20-30 t/km desværre.

    #4
    Det sagde sælger intet om, men måske man kan tilkøbe ekstra garanti.




Kommentér på:
Køb af ny C3 2018 1.6 hdi

Annonce