{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Benjamin J
Benjamin J
Tilmeldt:
9. jan 2018
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50

Pris på Kia Ceed SW {{forumTopicSubject}}

Mig og min kone skal have en større bil (vi har en Peugout 206 lige pt) og vi har overvejet en Kia Ceed stationcar da vi har hørt at den skulle være ret pålidelig og ligetil.
Vi håber på at kunne finde en ældre model som vi kan betale kontant (vi har 50.000 kr), og derved slippe for de luksusfælden lignende kviklån renter som de tilbyder ved afbetaling (30.000 kr i renter og ÅOP for en bil til 100.000 kr inkl 20% udbetaling).

Og en af vores lokale bilforhandlere har givet os et tilbud på en bil han får hjem på mandag.
Men da vi ikke har den fjerneste forstand på biler, ville jeg lige høre om han hiver os i benene, eller om det er et fornuftigt tilbud.

Kia Ceed 1,4 CVVT Benzin Active Stc-car
1/2009
Koksmetal
Kørt 105.000 km
Aircon, sædevarme, multirat, fuld service hos Kia
Meget velholdt bil.

Pris 67.500 kr.

Det er jo en 10 år gammel bil, basismodellen samt har rundet de 100.000 km.
Synes selv at det lyder i den dyre ende, men hvad ved jeg.:)

PS: Vi har også overvejet en Skoda Fabia Combi model 2008-20012.
Men den eneste som der er til salg i vores område i øjeblikket, er fra 2009, 214.000 km, 39.900 kr.
Og det synes jeg er voldsomt for en Fabia som har rundet de 200.000 km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på Kia Ceed SW
  • #1   18. jan 2019 Altså jeg nåede at have min Cee'd i et år (diesel og den store udgave i udstyr).

    Den var dejlig at køre i. Fin plads synes jeg. Alle knapper osv. i god rækkevidde.

    Solgte den KUN pga. brud med daværende kæreste og ville have RS Turbo smiley

    Et par jeg kender har vist en 1.4, og den trækker ikke skindet af en kop kakao.
    Kan ikke huske hvilke benzin modeller der findes.

    Ellers måske en Focus?
    Ganske langt væk fra dig, kan jeg forstå på din profil, men alligevel:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-trend-collection-stc-5d/4176679


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #2   18. jan 2019 Vi køre langt fra kilometer nok til en diesel, tror vi køre ca 12.000 km om året.:)
    Så det er benzinen vi går efter selvom jeg har hørt meget positivt om deres 1,6 CRDI.

    Der er også en 1,6 CVVT motor til den årgang Ceed. Men vi skal bare kunne komme fra A til B med fornuftig plads og helst så billigt som muligt i afgift og benzin.;)

    Ja Focus havde vi også overvejet.
    Men alle jeg kender siger at Ford er noget lort. Ikke at jeg tror at de taler af erfaring, nok nærmere noget macho fis og fordomme.
    Men når man ikke ved en skid om biler, kan det være svært at gennemskue hvad man skal tro på.

    Der holder faktisk en fin Focus i vores by, faktisk kun 2 km fra vores hoveddør.
    Dog ikke nysynet, men ville nok forhandle mig frem til noget nedslag i prisen eller at de syner den før underskrevet slutseddel.
    Har ikke den store forstand eller erfaring med køb af biler, men det burde vel kunne lade sig gøre.:)

    http://www.bilsyd.dk/biler-til-salg/bildetaljer/Ford-trend-stc-bid-2146259393


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #3   18. jan 2019 Samme forhandler har også denne til samme pris, dog med flere km på tælleren, men til gengæld bedre udstyrsvariant.

    http://www.bilsyd.dk/biler-til-salg/bildetaljer/Ford-titanium-stc-bid-2146465784


  • #4   18. jan 2019 Har haft en del Ford, og nu "kender" du mig, og jeg siger det ikke er noget lort smiley
    Har to Ford lige nu, og er glad for at have "vendt tilbage" smiley

    Ang. de to biler, så er det fra før Focus fik min fokus ( smiley )
    Men synes ikke at have hørt dårligt om den motor. Så hvis de er passet med olie osv., så skulle den Titanium ikke have problemer med kilometer.
    Man skal selvfølgelig tage i betragtning, at motor OG karosse har kørt de 128.000 km, altså 75.000 km. end den lavere udstyrsvariant.

    Vil ikke tro du umiddelbart kan mærke det.


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #5   18. jan 2019 Det er rigtigt nok, og jeg har også kraftigt overvejet dem.
    Men hvis jeg skal gå all in, så har samme forhandler også denne Focus som er den senere model (den som ligner noget Ridley Scott har designet til Alien filmene).

    http://www.bilsyd.dk/biler-til-salg/bildetaljer/Ford-scti-125-titanium-stc-eco-bid-2146249255

    Men så er det også lige dobbelt op i pris i forhold til den første focus jeg linkede til. Og så er vi netop derhenne hvor det hedder afbetaling med rocker renter hvor bilen pludselig bliver 30.000 kr dyrere.:/

    Men fed er den altså.:D

    Men for at vende tilbage til de to andre forcus, så ville jeg nok vælge den lave udstyrsvariant pga det vildt lave km tal.
    De 75.000 km er jo hvad vi køre på 6-7 år, så i teorien kunne vi eje den bil i mange flere år fremfor den anden.


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #6   18. jan 2019 Nå ja, og så er nyere Focus med 1,0 STCI har jo Turbo.
    Og jeg er lidt tilbageholden med at købe de nyere biler med små motoer og turbo.
    Sådan en turbo er jo en sliddel som koster spidsen at få skiftet, og det skal den jo på et tidspunkt, måske endda flere gange i bilens levetid.
    (min onkel har lige betalt 18.000 kr for at få skiftet turbo i hans Hyundai i30.:/ )

    Udover det, så slider det også motoren hurtigere op med det markante øgede tryk som turboen producere i motoren.

    Det er hvert i fald hvad jeg har læst.


  • #7   18. jan 2019 Kedelig bil.. men der er heller ik så meget der kan gå istykker.. nedenstående er et ex. Ved ik om den er billig eller dyr i forhold til markedet

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/14-16v-75-ambiente-combi-5d/3722422


  • #8   18. jan 2019 Kunne også lease en bil.. så kender i jeres månedlige omkostninger..,
    Har I ik nogen bilkyndige der kan tage med jer ud og kigge på bil?..


  • #9   18. jan 2019 Jeg har haft en Ford Focus, og kender andre der har. De giver ikke anledning til noget.

    Jeg synes dog de er for dyre, dem du kigger på, det er jo en "gammel" bil med en gammel konstruktion.
    Og med hensyn til lån, find en bil der er under 5 år, så kan du få gode låne betingelser ved bla. Santander. Vi har lån ved dem og giver 1,87% i rente og det var med 20% i udbetaling. Så har I stadig nogle af de 50K tilbage, som en buffer eller I kan bruge den konto til at betale fra.

    Denne kunne være en mulighed.
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/rapid/12-tsi-105-sport-sb-5d/4141370

    Eller denne
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-iii/12-tce-115-expression-st-5d/3761248

    Forhandleren kan lave gode bud, hvis den også skal finasieres.


  • #10   18. jan 2019 Altså jeg har to biler med 1.0 turbo, og der kører ski'e godt. Om der kommer noget med motoren, må jeg jo bare håbe der ikke gør smiley

    Men det er en Fiesta 1.0 2015 og C-Max 1.0 2014
    C-Max'en er en superlækker vogn!


  • Benjamin J
    Benjamin J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 50
    #11   20. jan 2019 Undskyld jeg ikke har fået svaret, haft travlt med job.:)

    Anden: Kedelig betyder ikke det store hvis det er Fabia'en du hentyder til. Jeg stiller ikke de store krav da der vitterligt er tale om et transportmiddel for os.:)
    Men de forhandlere kan være nogle værre banditter med deres priser, og for os som ikke ved noget om biler og markedet, kan vi være nemme "ofre" for deres salgssnak og hampre priser.

    Dog ville jeg fortrække Fabia'en fra årgang 2008 og frem.
    Vi har prøvet en af de gamle fra 2003, og havde ikke andet en bøvl samt den brugte en liter olie per 500 km.

    Chris C: Vi har også overvejet at lease, netop da vi fortrækker at kende vores udgifter og ikke bryder os om overraskelser.
    Men der er 3 problemer for os og leasing.
    1: Jeg fortrækker at tingene er mine/vores, og vi kan gøre hvad vi vil med dem.
    2: Vores situation PT gør at vores kørselsbehov kan ændre sig drastisk det næste års tid.
    3: Den bil vi ender med at købe vil mulighed blive udsat for lidt at hvert, da mig og min søn går på jagt og fisker meget.
    Så skal nærmest bruge en Nokia 6230 med hjul på.

    Og nej vi kender absolut ingen bilkyndige, desværre.:/
    Skulle nok have taget en uddannelse som mekaniker fremfor kok kan jeg godt se. Misunder lidt dem som selv kan ordne deres biler.:)

    500E: Når du siger "giver ikke anledning til noget" er det så ment som at de bare funker?

    Jeg vil give dig ret på det punkt.
    Uanset om bilen er brugt og koster 90.000 kr, eller er fabriksny og koster 180.000 kr, så vil kreditomkostningerne ende på ca 25.000 kr da renten er lavere på nye biler, og høje på gamle.
    Og det strider imod alle mine principper og sund fornuft at betale 25-30.000 kr i renter for en bil som koster 80-90.000 kr.

    Men magter bare ikke de nye stationcars med 1.0 motor.
    Det er jo som en knallertmotor i en færge.
    Nå ja de har turbo, men den enorme ekstraudgift orker jeg bare ikke.
    Kender en som fik skiftet turbo 3 gange indenfor de første 50.000 km i sin Kia Ceed CRDI. Godt nok åd KIA den alle 3 gange på garantien, men det siger alligevel lidt.

    Og min onkels Hyundai I30 stationcar gik ikke gennem sit andet syn (Den er 6 år gammel), pga defekt turbo. Det kostede ham 18.000 kr.

    Martin: Det er bare at krydse fingre.:)
    Min morbror kørte hans Citröen C5 helt død uden at skifte meget andet end de basale sliddele. Den døde så ved 538.000 km dog med defekt hydraulik det sidste års tid.
    Og andre mandagsbiler, ja, dem kender vi jo.:)

    C-Max er også en bil jeg har haft på ønskelisten rigtig længe.
    Men har bare ikke kunne finde en hvor prisen har været indenfor vores budget i forhold til bilens alder og kilometer.:/


  • #12   21. jan 2019 Skisme en fin vogn smiley C-Max'en smiley

Kommentér på:
Pris på Kia Ceed SW

Annonce