{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Ny køler men bruger stadig meget vand. {{forumTopicSubject}}

Hej. Nogen der kan hjælpe mig lidt? Jeg har en gammel MitsMitsubishi Lancer 1,3 fra 97. I over et halvt år har den brugt en del vand, hvor jeg måtte fylde på hver gang jeg skulle ud og køre. Nu her for en lille uges tid siden blev det meget slemt, så jeg skiftede køleren da den var utæt i bunden. Men nu med ny køler bruger den endnu mere vand, og den kommer op og koge meget hurtigt, og bliver kun varm i kabinen nogen gange, når den bare står i tomgang, vil den gerne blive varm i kabinen og så bruger den ikke noget videre, og kommer ikke op og koge. gir jeg den en smule gas kan jeg høre vandet løber rundt. Den går godt i tomgang og køre fint, og olien har en fin farve. Den bliver ikke fugtig hverken ved vandpumpen eller selve motoren, og slangerne fra køleren er også tætte, det er kun den øverste der bliver varm. Der kommer meget lidt hvidt røg fra udstødningen, kører så os uden katalysator, men det har der altid gjort os før jeg fik skiftede motor for godt 3 år siden. Håber nogen kan hjælpe. og NEJ jeg vil IKKE skrotte bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny køler men bruger stadig meget vand.
  • #1   19. jan 2019 Jeg ved ikke hvor længe du har kørt med ny køler, men efter udskiftning af denne skal du lufte systemet ud, formentlig ved slanger der går ind i kabinen. Når du kan hører vandet cirkulere tror jeg er der en luftlomme der driller.
    Mvh. Gert

• #3   19. jan 2019 Har ikke kørt meget med den nye køler på. Har været inde og læse nogen gamle indlæg om sammen problemer, nogen skriver der kan sidde en luftskrue på selve køleren, men har ikk nogen på min, og har ikke skide meget forstand på hvor og hvordan man udlufter systemet. Termostaten blev skiftet sammen med motoren der for ca. 3 år siden.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #4   19. jan 2019 toppakning

• #5   19. jan 2019 Hvor gammel er vandpumpen og er det en uoriginal?

• #6   19. jan 2019 Udluftning foregår på det sted hvor vandet er højest oppe og det er typisk ved torpedoplade.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #8   19. jan 2019 vil ikke skrotte bilen hmm det er bare en klump jern med lidt gummi og plastik osv
    hvis det nu havde været en fed bil eller noget specielt ville jeg kunne forstå men i min termologi er det bare et læskur

Kommentér på:
Ny køler men bruger stadig meget vand.

Annonce