{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.506 visninger | Oprettet:

Hvad må en køreskolebil have af assistentsystemer? {{forumTopicSubject}}

Da jeg tog kørekort var alt det smarte slået fra på bilen, fordi jeg skulle kunne køre alle biler, når jeg fik mit kørekort.

Nu har jeg en kollega, der tager kørekort i en bil, der både har bakkamera og parkeringssensorer. Slår man ikke ting fra mere? Hvorfor har alle køreskolebiler så ikke f.eks. 360 graders kamera?

https://youtu.be/xqbpqDZRd70?t=193

Det gør det både nemmere at parkere og giver selvtillid til en nervøs elev, fordi de tydeligt kan se, at de ikke er ved at ramme noget.

Er der noget, man stadig slår fra? F.eks. har min Ford både automatisk parkering og visning af den tilladte hastighed i instrumentpanelet med advarsel, hvis man overskrider den. De ting ville da gøre en køreprøve lidt nemmere. Er de tilladt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad må en køreskolebil have af assistentsystemer?
  • #1   21. jan 2019 engang skulle der også være manuel gear i skole bilerne, det mener jeg ikke er et krav længere

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

Emner: 7 Svar: 44
    #2   21. jan 2019 #1 Som jeg har forstået det, er det korrekt du kan tage kørekort med automatisk gear, men så må du ikke køre biler med manualt efterfølgende uden at tage en ny køreprøve.

Da jeg tog kortet for 1,5 år siden, var der parkeringssensorer som det eneste. Har dog hørt om andre som må bruge fartpilot m.v., så er ikke sikker på der er så faste regler om alt nyt udstyr. Måske et eksempel på at den teknologiske udvikling er hurtigere end loven.

• #3   21. jan 2019 forstår sku ikke at man må bruge alle de funktioner, hvis man kan lære at køre uden så kan man også med , men hvis man lærer at køre med dem, så kan man ikke uden-..

• #4   21. jan 2019 min kørelærer sagde at hvis bilen havde udstyret så måtte jeg bruge det. (3år siden)
    da jeg tog til lastbil skulle vi gøre det med manuelle gear, men ved hængerkort var det lige meget og heldigvis med automatgear smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   21. jan 2019 Det er korrekt at hvis man tager kørekort i en bil med automatgear, så må man kun køre med automatgear. Tager du et almindeligt kørekort foregår det altid med manuelt gear.

Kommentér på:
Hvad må en køreskolebil have af assistentsystemer?

Annonce