Hvad må en køreskolebil have af assistentsystemer? {{forumTopicSubject}}
Da jeg tog kørekort var alt det smarte slået fra på bilen, fordi jeg skulle kunne køre alle biler, når jeg fik mit kørekort.
Nu har jeg en kollega, der tager kørekort i en bil, der både har bakkamera og parkeringssensorer. Slår man ikke ting fra mere? Hvorfor har alle køreskolebiler så ikke f.eks. 360 graders kamera?
https://youtu.be/xqbpqDZRd70?t=193
Det gør det både nemmere at parkere og giver selvtillid til en nervøs elev, fordi de tydeligt kan se, at de ikke er ved at ramme noget.
Er der noget, man stadig slår fra? F.eks. har min Ford både automatisk parkering og visning af den tilladte hastighed i instrumentpanelet med advarsel, hvis man overskrider den. De ting ville da gøre en køreprøve lidt nemmere. Er de tilladt?
feb 2006
Følger: 112 Følgere: 110 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.947
jul 2017
Emner: 7 Svar: 44
Da jeg tog kortet for 1,5 år siden, var der parkeringssensorer som det eneste. Har dog hørt om andre som må bruge fartpilot m.v., så er ikke sikker på der er så faste regler om alt nyt udstyr. Måske et eksempel på at den teknologiske udvikling er hurtigere end loven.
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 2 Svar: 22
da jeg tog til lastbil skulle vi gøre det med manuelle gear, men ved hængerkort var det lige meget og heldigvis med automatgear
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
Hvad må en køreskolebil have af assistentsystemer?