{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.031 visninger | Oprettet:

Tændspoler {{forumTopicSubject}}

Hej, når to ud af 4 tændspoler er gået på bilen, anbefales så at man skifter alle 4 eller kan man nøjes med de to? Årsagen til, at jeg spørger er at med pære fx, så skifter man begge når den ene er gået, da det er et spørgsmål om tid før den anden pære ryger. På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændspoler
  • #1   23. jan 2019 Jeg vil anbefale at skifte alle 4, da tændspoler ( ligesom tændrør) kan blive dårligere med tiden. Så ved 4 nye, er man sikker på at de er ens og får evt. mere jævn motorgang.

• #2   23. jan 2019 Jeg skifter kun de tændspoler der er gået til. Det anden er spild af penge for det kan nemt være de andre 2 gamle køre 100.000+ km mere. Så du skifter bare de to der ikke dur og så køre du bare :-)'. Og nej det ikke lige som pære hvor man normal skifter i par vis. Det kun vis alle 4 spoler er samlet i en skinne hvor jeg udskifter alle 4. Og vil du tjekke hvor gode de gamle tændspoler er så mål dem igennem. Og tjek de ser fine ud uden tæring og tjek de ikke er irer hvor tændrøret gå på. er alt i orden ville jeg ikke udskiftet dem. Men vi alle er jo forskellige på den måde hvad vi vælger at gøre.

• #3   23. jan 2019 Hvis man VED at pæren modsat ikke er skiftet, giver det god mening at skifte, den kan være slidt og nogle gange oplever man at pæren går til inden for de næste 14 dage...og prisen for en pære, når man alligevel er i gang er ubetydelig, så skift.

Hvis man VED at tændspolen ikke er skiftet, skifter man da bare hvis man synes, Men prisen er som regel ret meget dyrere på en tændspole end på en pære , så hvis bilen kører som den skal er der ingen grund til at skifte. Måske den nye er dårligere end den gamle man skifter. Den tændspole har jo bevist at den har virket fint i , som regel, mange Km. smiley

#1 Tændrør er en sliddel, nogle tændspoler holder en hel bils levetid ud.

• #4   23. jan 2019 Nu må i altså lige undskylde mig...

Det med pærer er en fiks ide.
    Man skifter bare ikke noget der ikke fejler noget, det samme med tændspoler
    Hvis en pære er gået på en bil fordi den er slidt, så vil man da med den påstand være nød til at skifte samtlige pærer for så er de jo alle slidte. ??

Tror det handler om mersalg..
    Uanset hvad man skifter så vil det stadig være dobbelt så meget arbejde, og koste det dobbelte.

Men til TS, så mål evt på dine spoler og tjek om de er ok.

• #5   23. jan 2019 Jeg siger mange tak for de gode svar, jeg nøjes med at få skiftet de to, som testeren siger er defekte. Er der nogen, som kan anbefale en mekaniker i Københavns området? På forhånd tak

• #6   23. jan 2019 Hvad bil type er det for på de flest er det rigtig nemt at udskiftet de spoler. Men igen det kommer an på hvad bil model det er.

• #7   23. jan 2019 #4 "Hvis en pære er gået på en bil fordi den er slidt, så vil man da med den påstand være nød til at skifte samtlige pærer for så er de jo alle slidte. ?? "

Mit udgangspunkt er at hallogen-pærer som , vistnok, de fleste biler har som forlygtepærer,,er mere følsomme over spænding-udsving. Alm glødetrådspærer , som de fleste bag-stop-blinklys-pærer skiftes da ikke så tit som forlygte-pærer.

Jeg har mange gange spurgt og rådet kunder til at skifte begge forlygtepærer, nogle gange valgte kunderne det. Andre gange havde de samme holdning som dig : skifter når den går. Har tit oplevet at kunden kom 14 dage senere og fik skiftet modsatte pære.
    Uden statistik: Volvo kunder gider ikke at besøge værkstedet 2 gange smiley

• #8   23. jan 2019 MIKKEL J

Mersalg.
    Jeg skifter skam en pære for folk, uden beregning for det, hvis de da ikke selv kan.
    Selvfølgelig skal de betale for pæren.
    En halogen lampe har også glødetråd, altså h1, h3, h4 osv.
    Så du mener batteriet leverer mere spænding hvis en pære går..?
    At volvo folket ikke gider køre unødigt på værksted er så sikkert nogle af de mange der kører rundt med lamper på bilen er defekt.
    Man kan jo derimod vælge at købe bedre kvalitets pærer når man skifter, men igen som jeg skrev så er det dobbelt arbejde at skifte i begge sider frem for en, og at det er nemmest af skifte i begge sider, det kan jeg så ikke tilslutte mig.
    Jeg havde skam i mine unge dage samme holdning som dig, men har fået en anden mening om netop dette og så mange andre ting.
    Som jeg vil have lov at kalde skrøner og overtro. ??

• #9   23. jan 2019 okay det sådan en så af med motor dækslet. da det er nemt at skiftet de spoler på sådan en. de sidder her hvor jeg har sat de blå pil. de så røde de spoler på den her motor. da man kan få dem i andre farver og det.

profilbillede
  • #10   23. jan 2019 Så de spoler kan du godt skiftet selv vis det er. da det er en nem opgave vis bare du kan skrue lidt selv. Og enten kan du bare tage stikket af til tændspolen og enten kan du bare hive den op. eller så sidder der en skrue du skal løsne og så bare hive den op. da jeg mener de kommer med begge modeller af det men det kan du hurtig se når topdækslet er taget af.

• #11   23. jan 2019 freeway, jeg siger mange tak for dit brugbare svar, så vil jeg nemlig selv give mig i kast med det.
    Det virker meget ligetil i denne video, dog kan jeg se, at det skulle være bedst, at tage dem ud enkeltvis og skifte fremfor at tage dem alle ud på samme tid

https://www.youtube.com/watch?v=5aVDcufzrBw

• #12   23. jan 2019 Det også normalt at tage en ud af gange som men kommer til. skifter du tændrør i samme omgang?. for det er nemt når du tager en spole af gange op. Og så skrue tændrøret op samtidig og skiftet det. for er der fejl på nogen af dine tændrør så kan det lavet fejl på dine tændspoler. Så man tror det er spolen der er tosset.

• #13   23. jan 2019 Jeg har fået skiftet tændrør for en lille måneds tid siden, men det hjalp ikke på mit problem med, at bilen pludselig rystede enkelte gange, når jeg kom kørende og gav gas. Derfor tog jeg bilen over til en ny mekaniker, som konstaterede på en tester, at to tændspoler var defekte og derfor skulle skiftes. Han ville så have en absurd høj pris for, at skifte dem, så jeg har selv bestilt 2 x tændspolere, så nu mangler jeg bare, at få dem skiftet.

Er der en måde jeg selv kan se, hvilke af de 4 tændspolere, som der er defekte?

• #14   23. jan 2019 ja men du skal have sat en tester til din bil så kan du se hvad spole nummer der er dårlig. for det lægger helt sikkert som en fejlkode på hver af dine tændspoler og hvad nummer det er af dem. Du kan også måle dem igennem med et multimeter men det er lidt mere indviklet. så det nemmer for dig at sætte en tester på og se hvad nummer der er tosset af dem.

• #15   23. jan 2019 du har vel ikke en buddy nær kbh med sådan en, når du er fra det "mørke" Jylland smiley

• #16   23. jan 2019 Nej det har jeg ikke smiley

Kommentér på:
Tændspoler

Annonce