{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.430 visninger | Oprettet:

Bo K
Bo K
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 22

Skruegevind ødelagt, hvad gør jeg {{forumTopicSubject}}

Jeg har kastet mig ud i at skifte olie selv på min bil, for første gang nogensinde. For at komme til bundproppen, skal et plastikskjold fjernes, det lyder jo let nok, tænkte jeg. MEN det driller for mig, der er 3 skruer som ikke fæstnes til andet plastik, som de andre. Den ene skrue er rustet helt, der er intet gevind, de to andre har lidt. Hvordan får jeg dem af, jeg har ikke lyst til at give op?

Billedet viser det værste skrue.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skruegevind ødelagt, hvad gør jeg
  • #1   23. jan 2019 Det ligner et torks hoved, bruger du det rigtige værktøj? Ellers må du tage en tang til at løsne den.

• Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    jul 2015

#2   23. jan 2019 Ja, det skulle jeg mene, jeg bruger en t25.

Du skriver tang, mener du en fladtang rundt om skruehovedet?

• #5   23. jan 2019 Sprøjt ind i dieselolie, bank lidt på bolten osv. Men det kan godt ende med den knækker bolten hvis den er meget rusten.

• #6   23. jan 2019 En bidetang lagt ned på siden, så den bider i siden af skruehovedet er effektivt til at løsne den type skruer.

• #7   23. jan 2019 Find en T27 og bank den i skruen med en hammer. Løsn bagefter.
    Vil tro det er en skæreskrue i plastic gevind - den kan ikke hænge ret godt fast.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #8   23. jan 2019 hvis man rammer muren pga af de skruer skal man nok bruge sin tid på andet end lege handy man på sin bil

• #9   23. jan 2019 Skær en rille i den med en vinkelsliber så kan du tage den med en flad skrugetrækker.

• #14   24. jan 2019 Hvis ikke jeg tager meget fejl er det en VAG med aluminiums forbro? Så er det en torx 30 og de knækker for et godt ord.

• #15   24. jan 2019 Mon ikke blot skruen sidder op i en plademøtrik. Alternativt kan skruehovedet bores væk, en ny skrue + plademøtrik koster 10-15 kr. i thansen.

• Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    jul 2015

#16   24. jan 2019 2 af skruerne gav sig, da jeg brugte den rigtige torx, torx 30.

Den sidste sidder dog stadig fast, skidtet er rustet, så t30 bit kan ikke få fat. Jeg har prøvet med papegøje tang, den kan godt komme til, men jeg kan ikke få den løs. Vandpumpetangen kan ikke få fat, grundet plastik skjoldet. Prøvede at banke en t40 op, men det lykkes ikke....

Planen er nu at skære en rille i skruehovedet, så jeg tage den med en flad skruetrækker. Hvis det ikke lykkes, så tænker jeg at skære lidt i plast skjoldet, så vandpumpe tangen kan få plads. Hvis det ikke lykkes overvejer jeg at købe en skrueudtrækker, mon det virker?

Skruen sidder fast i en alu forbro.

Tak for alle input!

• #17   24. jan 2019 Det bedste i din situation, er at knække den, bore den knækkede stump ud og lave nyt gevind evt med en helicoil, og skifte boltene, med nye.

• #18   24. jan 2019 Prøv om du ikke kan slå dem løs med en mejsel.

Kommentér på:
Skruegevind ødelagt, hvad gør jeg

Annonce