Gasspjælds potentiometer {{forumTopicSubject}}
Halløj.
Jeg var lige en tur forbi seat for, at få en tester på fordi min bil fandme har opført sig mærkeligt her på det seneste.
Seat ibiza 1.6 75hk mpi 1999.
Den vil kun starte når den er kold, eller hvis den har stået slukket i minimum 25 minutter.
Det er IKKE noget med tændingen, den gnister fantastisk, og det er heller ikke fordi den fryser, da jeg har prøvet med karburatorsprit.
Hos seat slår den ud på gasspjældspotentiometeret se vedhæftet fil.
Hvor finder jeg denne? jeg er ikke den store mekaniker, men det kan vel ikke være så skide svært at skifte....... Evt. noget der ved hvad gasspjælspotentiometer hedder på engelsk, så kan jeg måske finde en video på youtube.
på forhånd tak
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 26 Emner: 21 Svar: 52
Og er det ikke denne reservedel? Den hedder ikke potentiometer, men er rimelig sikker på det er denne reservedel alligevel.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
Mvh. Gert
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 26 Emner: 21 Svar: 52
Det var nu seat mekanikeren der sagde til mig, at det var gasspjælds potentiometeret jeg skulle få skiftet...?
Jeg har set efter ledninger rundt omkring med min far, og vi har ikke umiddelbart fundet nogle fejl.
Måske jeg skal se på den vandføler der. Jeg ved der er en løs forbindelse, fordi den kan gå fra kold til driftsvarm på 1 sekund med pilen.
apr 2004
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 5 Emner: 4 Svar: 144
Sidder for enden af akslen til spjældet og måler vinklen = hvor åbent spjældet er, når du trykker på speederen.
Sådan kender jeg dem I hvert fald fra før E-gassens tid.
Kunne se sådan her ud:
Gasspjælds potentiometer