{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.231 visninger | Oprettet:

Sætte elhegn til bil! {{forumTopicSubject}}

Står som så mange andre med en skøn nabo kat som kravler rundt på bilerne her hjemme! Nu har jeg prøvet vandslangen osv det virker ikke! Så nu må der andre metoder i brug! Er der nogle som har erfaringer med noget strøm af en art, tænker et enkelt stød er nok til den aldrig nærmer sig igen ! ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sætte elhegn til bil!
  • #1   6. feb 2019 Rottegift

  • #2   6. feb 2019 holder den udenfor eller i garage?

  • #3   6. feb 2019 Jag aldrig katten ned af bilen, en skræmt kat sætter kløerne i. smiley

    så heller pote aftryk end ridser.


  • #4   6. feb 2019 Den holder under carporten, hele bilen blir risset over tid alligevel! Når den hopper op og ned af den ! ????????

  • #5   6. feb 2019 Forklar ejeren af katten at du ikke vil have den går på din bil. De vil nok spørge hvordan de skal gøre, det er overhovedet ikke dit problem. De skal sørge for deres dyr ikke er til gene.

    Eksempel. Jeg bor i et villakvarter, naboen har en udekat, den flakker frit omkring. Hvis jeg ikke vil have bæstet på min ejendom er det ejeren der har pligt til at holde den væk. De vil jo heller ikke have min hund i deres have.


  • #6   6. feb 2019 elhegn vil nok ikke virke på katten, da de som regel hoppe op.
    man skal rør både jorden og bilen(med elhegn tilsluttet)
    for og få stød.

    laver man ikke jordforbindelse, så få man ikke stød


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #7   6. feb 2019 Snak med kattens ejer ELLER sæt en flamingo-kasse på en stol / hylde / et bord i carporten, så foretrækker katten sikkert kassen i stedet for en hård bil - Flamingo-kasser kan som regel tages gratis med hjem fra et supermarked, hvor den har indeholdt agurker eller lignende smiley

    De allerbedste hilsener


  • #8   6. feb 2019 hvad med at hænge et net meget tæt på taget af bilen så katten ikke rigtig kan hoppe op fordi nettet er i vejen?

  • #9   6. feb 2019 Afisolerede ledninger der hænger ned fra hønse net, en halv meter over bilens overflade.
    Sæt hegnet til det.
    Og stel på din karros.
    Så skal mis nok forsvinde.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #10   6. feb 2019 Katte elsker at ligge under tag i flamingo-kasser - de er dejligt varme i al slags vejr. Hvis den ikke selv opdager kassen, så læg den forsigtigt i kassen eller læg et lille bitte stykke af Din hunds mad i kassen - så lejer katten sikkert med det i kassen smiley

    De allerbedste hilsener


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #11   6. feb 2019 Hej #1 og #9

    I lyder, som om I ville nyde at se YouTube-videoen af grisene, der aflives i Kina ved at de med grabben fra en gravko skubbes ned i en udgravning, bliver antændt ved hjælp af brændbar væske og straks efter dækket til med jord smiley

    Jeg HÅBER, jeg tager fejl af jer!!! Der er i forvejen ALT for meget lidelse og dumhed til i Verden!!!

    De allerbedste hilsener


  • #12   6. feb 2019 Som sagt tidligere. Få skubbet problemet over på ejeren af katten. Det er hans pligt ved lov at sørge for at bæstet holder sig væk fra din ejendom, hvis du ikke vil have det.

    Fremlæg problemet, gerne med billeder af katten på din bil. Sørg for at starte i en god tone, det kommer man længst med (som regl). En god nabo gør noget ved problemet, ellers er man jo ude i politi anmeldelse, erstatningskrav osv.


  • #14   6. feb 2019 Jeg har lidt et andet problem end dig Nicki J. Men naboens katte render inde i min have og jagter hønsene. Der er heldigvis ikke sket noget alvorligt endnu. Men altså jeg har sagt til naboen, at næste gang jeg ser en kat i haven, så skyder jeg den. Det har hjulpet indtil videre smiley

  • #15   6. feb 2019 nu er jeg kattemenneske og blir sur over at folk mener det er ok at give katten stød el det der er værre, det er faktisk ikke katten der skal straffes, den gør kun det der ligger til dens natur, nej det er squ naboen som har katten der burde straffes. idet han faktisk skal holde sine dyr på egen matrikel.
    jeg kan så godt lide ideen med flamingokassen, eneste grund til at katten er på din bil er fordi den er varm og katte er af natur varmesøgende

    læs det her

    https://www.bolius.dk/maa-du-skraemme-naboens-kat-vaek-med-vandslangen-2228/

    jeg har selv 5 dyre racekatte og de genere ingen, da de har en indhegnet have at tumle rundt i. de kommer aldrig uden for vores matrikel og samtiddig kommer der heller ingen fremmede katte ind. jeg er selv træt af omstrefende katte, men lever med det


  • #16   6. feb 2019 Der ikk noget at gøre, ingen deciderede ansvar at pålægge en kats ejer. Det er et mere vildt dyr end en hund..

    Da reglerne om ”optagelse af husdyr” i lov om mark- og vejfred slet ikke er tidssvarende, når det gælder katte, er der praktisk talt kun én effektiv mulighed for at slippe af med generende katte. Nemlig at jage dem ud af haven på en så effektiv (men "dyrevenlig”!) måde, at de ikke har lyst til at vende tilbage igen. Skulle katten komme til skade, når den flygter fra din grund, kan du ikke forpligtes til at betale erstatning. Det fremgår af § 14 stk. 1 i lov om mark- og vejfred

    Snippet herfra.
    https://familieadvokaten.dk/ugensRet/UR13.html


  • #17   6. feb 2019 Skyd pisset det har du ret til sådan er loven

  • #18   6. feb 2019 #17, ja det er så så ulovligt som det kan blive og forresten en syg tankegang.
    skal man så osse skyde naboens køter der gø'r dagen lang

    https://www.bolius.dk/maa-naboen-skyde-din-kat-12850/


  • #19   6. feb 2019 Det noget andet en hund der gør er ikke noget der går ud over din ejendom.

  • #20   6. feb 2019 #19. Det sku da pisse belastende , når folk selv er trætte af deres hund, og smider den ud i haven, og gør fra kl 9 til 20. Og værre er, så spreder det sig gerne og nabolaget hunde følger trop...
    Sjovt nok har vi sådan en nabo med en kokkerspaniel, eller hvad den lille møghund hedder


  • #21   6. feb 2019 Det bar sådan det er og bo i byen

  • #22   6. feb 2019 Eller i rækkehus:-)

  • #23   6. feb 2019 https://www.advodan.dk/nyheder/2018/2/generet-af-naboens-kat-det-maa-du-goere/

    Der har været revision på mark og vejfredsloven i 2014, osse derfor man ikke bare må sætte en annonce i avisen mere med advarsel om at dyret vil blive aflivet.
    Eller det må man godt, hvis man kan bevise at den dræber egne husdyr, eller ødelægger egen ejendom.
    Men aflivningen skal nu nok være ved dyrlæge, og aflivningen skal nok lige cleares med en advokat.

    Og jo ejeren står til fuldt ansvar for katten og dens færden.


  • #24   6. feb 2019 #20, sjovt nok at den vuf der genere vores nabolag med sin daglige gøen en sort cocker spaniel smiley

  • #25   6. feb 2019 #19

    så en kat der strejfer rundt og er rimelig harmløs skal bare skydes(det må du for øvrigt ikke i bebygget område) men en hund der skaber sig fra morgen til aften er bare ærgerligt og noget man må leve med, du kan godt se det selv kan du ikke......
    Gætter på du har hunden der larmer fra morgen til aften...


  • #26   6. feb 2019 Mårfælde med en lækker leverpostejsmad i carporten og når kræet er indfanget kan du jo enten levere pisset tilbage, sætte den af langt langt væk eller dreje hovedet om på den..
    Alle ved at katte gør præcis som det passer dem bedst og lukker man sin kat udenfor må man også være klar over at den måske aldrig kommer hjem igen.


  • #27   6. feb 2019 Jeg havde samme problem, naboen mente ikke det var hans ansvar at hans kat laver skader på min lak og jagter mine dyr i haven.
    En god fuld automatisk eldrevet paintball løste mit problem, den går en kæmpe bue udenom mit hus nu.


  • #28   6. feb 2019 Jeg har ingen husdyr men hunden der larmer splitter ikk din bil eller din ejendom af. det med hunden er bar sådan det er. Det ligesom den ganle sure rolla det ligger og fræser frem og tilbage ude på gaden klokken lort om aftenen

  • #29   6. feb 2019 Der er kun en ting der virker når den næste gang gør det så snup et billede af det. Så tar du tøjet af det hele et par go støvler på også dancer du støvle dance på taget af deres bil hvis de spørger om noget så køre du efter noget for noget viser dem billedet af deres kat på din bil.

  • #30   6. feb 2019 Læs alle de andre forum emner om det samme.
    Samme katte/ hunde mennesker, samme snak.


  • #32   6. feb 2019 snak med naboen og se om du kan få sat flamingo kassen henne ved dem?

  • Henning C
    Henning C Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 43 Svar: 427
    #33   6. feb 2019 Skyd bilen, smid den væk og køb en cykel.. så er problemet ovre... smiley


  • #36   7. feb 2019 Der er ikke mange der ved det, men en springer spaniel er faktisk en glimrende vagthund.

    Ved ikke om de er lovlige, men du kan forsøge dig med en katteskræmmer:

    https://www.google.com/search?q=katteskr%C3%A6mmer&oq=katteskr%C3%A6mmer&aqs=chrome..69i57j0l4.3611j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


  • #37   7. feb 2019 ellers køber du bare en agurk smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=pXv44YL_Gio


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #38   7. feb 2019 Bunden (affaldet) af samfundet, skinner igennem, i sådan en tråd. smiley

  • #41   7. feb 2019 En tur på motorvejene laver flere ridser,end den kat laver på 10 år,.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #42   7. feb 2019 #39
    Åbenbart også her.


  • #43   7. feb 2019 https://skadedyrshop.dk/kat-hundefri.html

    køb sådan en, så gir jeg en høj stemme til din bil.. smiley


  • #44   7. feb 2019 Prøv dette smiley https://m.youtube.com/watch?v=Gz-sC-vSIXk

  • #46   7. feb 2019 Hahahahahaha:-)

  • #48   8. feb 2019 Sæt en fælde op og aflever katten på internat

    Så skal ejeren betale for at få den udleveret.

    I loven står der at husdyr skal holde på egen matrikel


  • #49   8. feb 2019 Vi har en carport hvor loftet kun er "halvt" så kan kan ligge ting derop til opbevaring.
    Her elskede "en kat fra vejen" at være, der var beskidte katte poter på taget af bilen og tydeligt "krads mærker" når den satte af for komme derop.
    Læste et råd med hænge en bamse op, og læste samtidigt de ikke kunne lidt lugten af hjortetaksolie. Havde en blanding i en spray flaske som bamsen hver måned lige fik nogle pift af. Her efter så vi ikke noget til katten.

    De som foreslå et luftgevær osv. skulle sgu selv have et skud hagl i røven! Bryder mig absolut ikke om katte, men herfor skal de ikke mishandles.


  • #50   8. feb 2019 Heino

    Det er da lige så meget mishandling at lade sin kat løbe frit ud på vejen og blive kørt ned?

    Men så også derfor man bare skal fange dem i en levende fælde og aflevere dem på internat.
    Så lærere ejeren forhåbentligt at følge loven efter de har betalt den ud af spjældet nogle gange


  • #52   8. feb 2019 Jeg ved ikke hvad det koster præcist, men har hørt omkring 800

  • #54   8. feb 2019 Aaah mon ikke de bliver trætte af administrationen og brugen af penge? uanset hvor rig man måtte være?

    Desuden ved jeg ikke hvad du mener med at blive udskammet?
    Hvis man snakker så lidt med naboerne i forvejen kan det sq være lige meget hvad de syntes om en


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #56   8. feb 2019 Så at mishandle et dyr, er det samme som hvis den bli'r kørt ned.
    Kloge ord. smiley


  • #57   8. feb 2019 Jeg havde også problemer med naboens katte, men det stilnede ligesom lidt af, efter min ene Greyhound tog livet af en af dem, og bed en anden af dem i røven.
    Jeg ser dem aldrig i min have mere.


  • #59   8. feb 2019 Rasmus H

    At lukke dit dyr ud, imod loven vel at mærke
    Så er det da din skyld at dyret er blevet kørt over?
    Det var dit ansvar.

    Dyret er dødt uanset?

    Og hvordan er det mishandling at køre dyret ind på et internat siger du?


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #60   8. feb 2019 Du tolker vist på din egen måde, ser det ud til. smiley

  • #61   8. feb 2019 Ja det er jo svært for mig at tolke på din måde? smiley

    Og du glemte at svare på mit spørgsmål?


  • #62   9. feb 2019 jeg vil ikke kalde det mishaandling at lukke sin kat ud , men det er godtnok ikke noget jeg syntes man skal gøre, til dels udsætter man katten for unødig fare og ja katten kan genere naboer o.lign. og skal jeg være helt ærlig så giver jeg ikke en skid for folks bavlen op om at katte er ude dyr og ikke kan klare at være lukket inde i en lejlighed/hus , en katte indhegnning el andet, det er det værste gang gylp og bare en dårlig undskyldning fordi man ikke gider aktivere katten. lige p.t har jeg 5 store katte af racen maine coon og det er katte der kræver noget plads samt at de er naturdyr, men vi har ingen problemer med dem overhovedet, det meste af vinteren gider de slet ikke rende ude i vores indhegnede have og det trives de fint med og det har alle de andre katte vi har haft osse gjort. og jeg har nok ret stor erfaring med katte, har været katteejer i snart 35 år og arbejdet proffesionelt med katte på et dyreinternat. så jeg har nok set det meste hvad angår katte.

  • #63   9. feb 2019 Det ER folks eget ansvar at tage vare på dyr, desuden gælder lov om vej og markfred alle domesticerede dyr, så jo også katten hører herunder.
    At man vælger at lade sin kat løbe frit, ja så udsætter man den for risikoen for at blive kørt ned, ædt af ræven, dræbt af en hund, overtaget af en anden familie, indfanget og sendt på internat. Jeg vil faktisk sige det sådan, lukker man katten løs, velvidende at den kan løbe ind i de problemer, så er man en dybt uansvarlig ejer.
    De værste er dem, som ikke sørger for at neutralisere deres kat, med det resultat, at der bliver produceret det ene kuld uønskede killinger efter det andet. De uønskede killinger ender på internater rundt omkring, fordi folk ikke gider dem.
    Den slags ejere er faktisk de værste, de "avler" det ene kuld killinger efter det andet, uden at bekymre sig om deres videre skæbne. Og ja, hankatte burde også neutraliseres, de er også en del af problemet med uønskede killinger.
    Alt det pjat med kattens natur, vorherre bevares, alle domesticerede dyr har stadig bevaret visse af deres instinkter, men stort set alle dyr vi lever med, bliver på et eller andet plan forhindret i at følge deres natur.
    Kort sagt, kan du li din kat, og er en ansvarlig ejer, så får du den neutraliseret (medmindre du ejer en fin racekat, så er den nu nok alligevel bag kattehegn), og sørger for den bliver på egen matrikel.
    Er du pisse ligeglad, og har kun kat for din egen skyld, ja så er du en af dem der bidrager til det overskud af katte der er, og så burde du faktisk skamme dig.


  • #64   9. feb 2019 #63 jeg kunne dælme ikke blive mere enig

  • #66   9. feb 2019 I kunne jo evt give et bidrag til dyrenes beskyttelse og kattens værn, de ryder op i herre løse katte, og får dem neutraliseret, og de syge bliver ordentligt aflivet, selv giver Jeg 3000 kr om året til de to værn, og de er fradragsberettigede..

  • #67   9. feb 2019 #65 det var da en lille hund.... mine katte vejer mere end det.... samt nok også hurtigere, sjovt nok fanger mine katte mus, fugle, løse kaniner, hunde osv.. altid hyggelig hvad som bliver leveret af dem.

  • #68   9. feb 2019 Ken P

    Super. Jeg slipper lige min Alaskan Malamute ud I dit nabolag så han kan fange katte og ligge på din bil og pisse og skide I din have, og han elsker at grave huller, du kommer til at elske det


  • #70   9. feb 2019 Du skal være velkommen, du kan hente den på internatet hvis den er i live.

  • #71   10. feb 2019 Ken P

    Nåååårh så fik piben en anden lyd hva? smiley


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #72   10. feb 2019 smiley

  • #73   10. feb 2019 H.C.

    Du glemmer at det jo ikke er herreløse katte?
    Det er jo lige præcis katte der har respektløse ejere?

    Kan man melde dem til kattens værn?


  • #74   10. feb 2019 Ken P.
    Det er da vældig fint, men hvorfor skal dine naboer påduttes et dyr, som de ikke har valgt at have?


  • #75   10. feb 2019 Så gå over og straf naboen, i stedet for katten, og være klar på en nabo strid, hvor man melder hinanden for ditten og datten. Tænker bare at det er det Ikke værd, pga. En 24 årig Corolla. .og det med at skyde den, kræver et jagt gevær, og ikke sådan en prop pistol , der kun anskyder den.

  • #76   10. feb 2019 #71 nææææ

    Jeg har en åben have, som ligger ud til en trafikeret landevej...

    Naboen elsker at fange hunde ind til internatet, hvis biler/lastbiler på landevejen ikke har taget dem først.

    Så god fornøjelse.


  • #77   10. feb 2019 #74 hvad gør du så med de vilde dyr som du ikke har valgt smiley som er i din have...

    Jeg gider sku da ikke engang klage over de dyr som ikke er mine, som runder min have. De er der ikke så længe.


    Det eneste jeg hader ved dyr, er sjovt nok ofte hunde, som bare står og gør konstant. (Kan så bedre lide store hunde frem for småskravl)



  • #78   10. feb 2019 Altså om det er naboens børn, et egern, en Alaskan Malamute eller posten der kommet ind i min have... så får de et skud med den dobbelt løbede hagl spreder.
    Kan jeg ikke få ram på børnene uden skade mit eget hus, ja så opsætter jeg bjørne fælder og melder forældre for pædofili og salg af stoffer.

    Man skal ikke finde sig i noget!


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #79   10. feb 2019 Så meget postyr over en kat, der MÅSKE ridser ens bil.
    Naboens kat har tit siddet på min nymalede bil og det har ikke ridset synderligt.
    Men ok, nogen får åbenbart stiv diller, når det kommer til mishandling af dyr.


  • #80   10. feb 2019 Enig især når der er ganske fredelige løsninger, bliver så glad over mine flinke naboer når man læser med her smiley

  • #81   10. feb 2019 Ja i forhold til nogen af de tumper der udfolder sig her tråden er jeg nu også glad for mine fredelige naboer.....
    At det for en stor del så kun er simple internet krigere er noget andet.


  • #83   10. feb 2019 Nu er der jo andre muligheder end simple vold og promitive metoder.

    https://www.danske-dyreinternater.dk/gaa-vaek-kat


  • #85   10. feb 2019 Bjørn i

    Så man kan da lige så godt indfange katten og aflevere den på et internat? det dør den sq da ikke af?

    Og Bjørn det undre mig faktisk at du syntes det er fint at bryde loven og lukke husdyr ud, du plejer ellers at være ret hellig på det punkt.


  • #87   10. feb 2019 H.C.

    Nu har jeg tilfældigvis noget mere bil en 24 år gammel Corolla

    Jeg har ikke mindre end 2 biler der er nylakeret inden for det sidste år.
    Og til noget mere værdi end en Corolla, og jeg vil ikke have min ejendom ødelagt fordi at katte-tosser mener at deres 4 benet lort er alle andres problem end deres.

    ISÆR når der er klar lovgivning omkring det


  • #88   10. feb 2019 Rocketman

    Internatet må da ikke slippe en kat fri?
    De må udlevere den til ejerne.
    Og jeg mener da ikke det koster penge at indlevere et dyr?


  • #89   10. feb 2019 Carsten T. smiley det er tråd starterens bil jeg mener.

  • #90   10. feb 2019 H.C.

    Det er jo et generelt problem, og hvad har bilens værdi med sagen at gøre?
    Må jeg godt ruko teste din bil i din indkørsel hvis jeg syntes det er noget billigt gammelt lort?


  • #91   10. feb 2019 Måske en lidt pudsig sammenligning, en katte pote, og en voksen mand med en ruko nøgle. smiley men jo det ville jeg syntes var træls smiley godt ord igen. Med ønske om fred her på bilgalleri. Vh hc

  • #92   10. feb 2019 H.C

    Pointen er at begge ting skader bilen og begge ting er ulovlige.

    Det er sjovt at se at dem der sidder herinde og hyler om "nøøøh hvis du får en bøde for at køre 10km/t for stærkt så kan du bare lære at følge loven dødsbillist!!!!!!"

    Men det er de samme der sidder og hyler om "Det er da lige meget om det er ulovligt at lukke en kat ud, det er sq da bare en kat og sker der sq da ikke noget ved, du er bare katte hader og dyremishandler!!!"

    Så er lov og orden pludseligt ligemeget?


  • #94   10. feb 2019 Virker også på genboens unger med kulilte.
    Giv dem en pose bland selv slik og en gameboy.
    Så starter man bare bilen i garagen, vupti det tager ingen tid at få fred for dem.
    Så er det bare køre ligene på kompost bunken.


  • #95   10. feb 2019 Heino

    Såååh børn er på lige fod med kæledyr i din verden?
    Håber da ikke du har børn så...


  • #96   10. feb 2019 Rocketman

    Men MÅ man gøre det?


  • #97   10. feb 2019 Aaaah jo det må man så godt

    "Hvis dyret angriber andre husdyr, eller der er overhængende fare for, at det vil angribe personer eller ejendom, må du aflive det uden forudgående advarsel."

    https://www.bolius.dk/maa-naboen-skyde-din-kat-12850/


  • #99   10. feb 2019 Carsten du har længe været ude på dybt vand.
    Hold dig blot til loven som du kloger rundt i.
    Det er skam hverken lovligt at slå det ene eller andet ihjel.

    Forskellen er mit er ironi


  • #100   10. feb 2019 Du kan også kræve erstatning fra ejeren

    "
    Hvis dyret har forvoldt skade på din grund, kan du forlange erstatning af ejeren.

    Det er også muligt for politiet at udstede bøder til katteejeren, hvis katten er til væsentlig gene. Der har så vidt vides ikke været nogle sager endnu, og Rigspolitiet har ikke kunnet oplyse, hvor stor en evt. bøde kan være."


  • #101   10. feb 2019 Heino

    Aaaah ok, så du byder ikke ind med noget brugbart, bare et virkeligt dårligt forsøg på humor?
    Det havde jeg sq ikke lige fanget sorry smiley


  • #102   10. feb 2019 Hav nu lige i mente, at det er renset røggas man bruger til aflivning af mink.

    Så er ret sikker på naboen sagtens kan få lavet en sag ud af det, så man får en både for dyremishandling.

    Skal dog siges at jeg ikke selv ville blinke to gange hvis naboens kat irriterende mig, og aflivede den.
    Dog ville jeg nok vælge ikke og fortælle det til nogen, samt grave den ned så ikke den blev fundet.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #103   10. feb 2019 Jeg har mistet postkassen et par gange, nytårsaften, til nogen møgunger med kanonslag.
    Næste gang bli'r de squ aflivet.


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #104   10. feb 2019 Jeg har i alt "fjernet" 8 katte fra min grund. De blev fanget med en mårfælde, kørt ud på min jagt, hældt ned i en sæk og skudt med et jagtgevær.

    For år tilbage var min grund åbenbart blevet centrum for en krig om territorie, en krig som blev kæmpet med pis og lort. Der stank af kattepis i haven, hundene mæskede sig i kattelort og risikerede sygdomme og orm, og af og til brækkede de det op inde på gulvtæpperne, og i garagen stank alt som stod i gulvhøjde af kattepis og der var friske mudrede fodspor på bilen hver dag. En kat var smuttet ind af et vindue til kælderen som jeg uvidende lukkede inde inden jeg kørte på job og da jeg kom hjem så jeg, at en af vinduerne var revnet i glasset. Gik ned i kælderen og så at katten havde gnavet igennem karmen og på en eller anden måde fået knækket glasset. Jeg fandt den i krybekælderen under huset hvor den i panik sprang i hovedet på mig og rev mig i ansigtet..
    Men da de så også begyndte at pisse op ad min fordør, så knækkede filmen. 7 blev fjernet på under en måned og så blev der ro..

    Sidste år røg der så en kat mere, en stor fed hankat som var begyndt at smide min gris ud af hans skur, så den kunne fede den i halmen derinde. Mårfælden blev hentet frem, en lille bakke kattevådfoder indkøbt og bum, aflivet med jagtgeværet på samme måde som de andre.

    Havde jeg vist hvem ejerne var - hvis de overhovedet havde ejere - så havde jeg kontaktet dem og bedt dem komme og hente deres møgdyr, og givet dem en længere og ikke særlig venlig tale. Og en regning for vinduet.
    Men katte går jo ikke med halsbånd og jeg tror ærlig talt heller ikke at det havde hjulpet noget, for de fleste katteejere er jo kolde i røven og ufatteligt egoistiske.
    Så jeg klarede det selv uden at fortælle det til nogen, og sikken en fornøjelse det egentligt var.

    Kære katteejere: Hold jeres lort hjemme hos jer selv, ellers skal i ikke tude hvis mis pludselig ikke kommer hjem. De kan faktisk være til stor gene på utallige måder.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #105   10. feb 2019 "de fleste katteejere er jo kolde i røven og ufatteligt egoistiske. "

    Klip til ; "Så jeg klarede det selv uden at fortælle det til nogen, og sikken en fornøjelse det egentligt var. "


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #106   10. feb 2019 Jeg synes nu at jeg strakte mig langt Rasmus.

    Skulle jeg bare leve med det?
    Fandeme nej.


  • #107   10. feb 2019 Lyt ikke til hvad Rasmus siger, han laver ikke andet end at trykke på knapper, han har intet at byde ind med smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #108   10. feb 2019 Lyt ikke til Carsten. Hormonerne er steget ham til hovedet.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #109   10. feb 2019 Nej Daner, men at give udtryk for at nyde, at aflive naboens kat, er squ lidt taberagtigt.

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #110   10. feb 2019 Det var en STOR fornøjelse hver gang der sad en ny kat i fælden. Lidt træls dog, at skulle ud og køre for at aflive.
    Selve aflivningen rører mig ikke, jeg skyder så mange dyr med jagtgeværet hver jagtsæson - og de har ikke engang generet mig først. smiley


  • #111   10. feb 2019 #104 daner, du er da virkelig en helt

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #112   10. feb 2019 #110
    Jeg ved skam godt hvordan jægere er. De får stiv diller af at aflive dyr. smiley


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #113   10. feb 2019 Det er nok så meget sagt, men det er bestemt rart at kunne sætte tænderne i noget godt økologisk og bæredygtigt kød med god samvittighed. I modsætning til når du køber kød fra dyr, som har levet hele deres kummerlige liv i fangeskab og inden aflivningen er blevet transporteret til et slagteri på en lastbil..

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #114   10. feb 2019 Jeg gør hvad jeg kan, for at købe de produkter, hvor dyrene har haft det godt.

  • #115   10. feb 2019 Sååå hvis han spiser katten. så er det OK at han afliver den? smiley

    Det er bare sjov for pokker smiley


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #116   10. feb 2019 What ever Rasmus..
    Ingen af de dyr du køber har levet hele deres liv i frihed og i pagt med deres naturlige instinkter, men tro du bare at du er bedre end jægeren.


  • #117   10. feb 2019 Daner 116' når du er jæger, og dit hus var blevet samlingspunkt for så mange vilde katte, og du aflivet dem med et rigtig våben, syntes jeg det er ok, stor forskel på dette og så strøm ,gift, og luftgevær mm . Håber stadigvæk freden vil sænke sig over bilgalleriet.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #118   10. feb 2019 Men det er det bedste JEG kan gøre.
    Jeg står i det mindste ikke og praler, med at jeg har aflivet x antal dyr. Det er lidt afstumpet.


  • #119   10. feb 2019 Bedste metode til aflive store hunde som Old English, Malamute osv. er at montere to Frolic i bøsse løbet. Når de gaber op til en godbid så blæser man hovedet af dem.
    Har man en lidt dårlig dag kan man med samme god bidder også lokke hundene ind fra vejen, og så plaf blæser man roen af møgdyret.
    Det fede ved de dobbelt løbede haglspreder, et hvis hunde ejeren kommer rendende og skælder ud... så har man også lige et skud til ham, og på den rette afstand kan man være heldig nappe både mand og kone.


    profilbillede
  • #120   10. feb 2019 Rasmus H jeg kunne heller ikke lige skyde et dyr, men der er brug for jæger for at holde bestanden ned af forskellige dyr, for sygdom. Mm. Vh hc

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #121   10. feb 2019 Hc Jo vist. Det er jeg helt med på. Har en kollega der er jæger. Han siger han gør det, med stor respekt for dyret.
    Ikke noget med stiv pik, som mange andre.


  • #122   10. feb 2019 Daner

    Du ved godt katten kunne være en mærket i øret eller chippet.
    Begge dele gør at man nemt kan finde ejeren.

    Self nok nemmeste inden den får et skud hagl.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #123   10. feb 2019 Der har været katte i Danmark i hvert fald i 4000 år. Hvorfor har visse af Jer så travlt med at kalde katte for skadedyr. Kattene blev tilsyneladende indført af mennesker til Danmark for at forhindre rotter og mus i at æde høsten - og det blev de værdsat for som det NYTTEDYR katte er.

    Egtvedpigen (hun døde i 1.370 f.kr) havde en kat begravet smukt ved siden af sig. Formodentlig havde den været hendes kæledyr.

    De allerbedste hilsener


  • #124   10. feb 2019 A.I

    Det ændre ikke på loven om hold af husdyr?
    Og at min nabo vil have en nyttedyr er sq fint med mig, men jeg vil ikke have "nytte" af den på min grund.

    Loven er klar og tydelig og så kan Egtvedpigens kat sådan set rende og hoppe


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #126   10. feb 2019 Jeg købte nogle små kvadratiske guldfarvede bakker med vådfoder, de passer lige i udløseren på fælden. En ny/frisk bakke hver dag hvis fælden er tom. Læg noget over fælden som tag og smid jord ind i den, så katten ikke skal gå på tremmebunden.

  • #127   10. feb 2019 Underlig så lovlydig den gode Carsten er blevet, gælder det den alm færdselslov vil han skide den et stykke og andre menneskers ve og vel rager ham en skid i den retning, men katte/dyre lovgivning skal dyrets ejer bare overholde ellers dør misser.....
    Nu snakker vi EN kat som åbenbart har taget ophold på en gammel Corrolla og straks skal dyret bare aflives, jeg har til dato ikke set en kat der ikke kunne drives væk med mere fredelige midler, end strøm og skud fra div gale jærgere hvor nogen af dem åbenlyst tænder på at skyde dyr, jeg finder det noget afstumpet adfærd.
    Ja folk skal holde deres dyr på egen grund men der er altså fornuftige måder at komme problemet til livs end at slå ens problemer ihjel, det giver også sådan et dejligt naboskab når ens hjernedøde nabo begynder at lege med gift, strøm, haglspreder og hvad der ellers er af hjernedøde forslag.


  • #128   10. feb 2019 Bjørn

    For det første er der ikke kun tale om en kat her, der er tale om katte generalt.
    Og jeg har iøvrigt aldrig sagt at jeg vil skide på noget som helst.

    Så få styr på dit hykleri og facts, og husk at loven gælder for alle, også katte


  • #129   10. feb 2019 Desuden er der da verdens nemmeste måde på at løse problemet, det er at ejeren overholder loven og holder sit dyr inde. Naboskabet er bevaret!

    Men tror du katte tosserne vil gå med til det? Nej vel?

    Så er det jo ikke nem at være flink


  • #130   10. feb 2019 Iflg dette må man ikke skyde noget som helst, mm det udgør en trussel.
    https://www.bolius.dk/maa-jeg-skyde-naboens-hund-12854/


  • #131   11. feb 2019 H.C.

    Se lige det jeg skriver i #97 smiley
    Det kan også være en trussel mod ejendom


  • #132   11. feb 2019 Ja der må man skyde hund og kat.. så hvis en hund tisser på en af mine fælge på bilen, må jeg skyde den... men vælger nok bare at vaske dem. Og sender et ekstra bidrag til dyrenes beskyttelse

  • #134   11. feb 2019 H.C.

    Det er bare ikke så nemt når den pisser på mine nye BMW X5 11x20" fælg som koster mere end en Toyota Corolla pr. stk., som så får skjolder...

    Igen jeg ville aldrig slå et dyr ihjel, men jeg ville indfange det og aflevere det på internat

    Men det er underligt hvordan det det bare er blevet bredt accepteret at man holder kæledyr frit gående, og syntes man ikke det er OK så er man nærmest totalt idiot?

    Man må heller ikke bygge helt ud til skel, kan man også bare skide på den lov eller hvordan?
    Jeg tænker bare der må være et uskreven kodeks over hvad love det er helt OK at Ignorere


  • #135   11. feb 2019 Det syntes jeg lyder som en god idé. smiley vh hc. Og nu vil jeg gå ud og fodre alle fuglene i min have. . Og lad freden sænke sig over bilgalleri.

  • #136   11. feb 2019 H.C.

    Ja skynd dig at foder dem inden naboens kat slår dem alle sammen ihjel smiley


  • #137   11. feb 2019 Det bliver givet 15 kg fugle frø om md, så der er så mange at naboens ellers søde kat ikke kan snige sig ind på dem. smiley

  • #138   11. feb 2019 15kg! det var sq ikke så lidt alligevel smiley
    Ja så er din have sikkert et populært sted for alverdens fugle smiley


  • #139   11. feb 2019 Når hunden smider hans underuld og han bliver børstet så lader vi det ligge i haven så henter fuglene det og bruger det til reder, de rydder op, og de får verdens blødeste og varmeste redde.

    Everyone wins smiley


    profilbillede
  • #140   11. feb 2019 Der er også alle slags fugle i haven fra gråspurv til fasaner, og min inde kat, følger med i alle vinduerne, og yderste sjældent en fugl har ramt min bil med en klat.

  • #141   11. feb 2019 En flot hund du har. Der er hundehår til en rede på størrelse med et højhus

  • #142   11. feb 2019 Mange tak smiley
    haha ja det er helt vildt hvor meget underuld de har smiley


  • #143   11. feb 2019 Hold da op en uldtot Carsten!
    Er glad for mine 3 damer ikke fælder så meget, selvom den ene irlænder bestemt tror hun er en shetlandspony hvert forår. Hun har ikke læst racebeskrivelsen for greyhounds haha.


  • #144   11. feb 2019 Ja det er sq lidt vildt, og så meget kan man få af 3-4 gange om året smiley

  • #145   12. feb 2019 fang den og få den druknet

    en kollega fortalte mig at han har en ven som selv har kat og tilmed en kattelem

    han havde så et problem med en af naboernes katte som kravlede ind ad den kattelem angreb hans kat og spiste dens mad

    han ringede til vedkommende der havde den kat og spurgte om de ikke få styr på den, svaret var at så måtte han jo sætte en kattelem i hvor snotskovlens kat ikke kunne komme ind, han spurgte så dumt om han virkelig mente at han skulle bruge penge på at holde deres kat ude af deres baggang, og ja det mente han


    så han fangede bæstet og aflivede den med et luftgevær... sådan gør man det smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #147   12. feb 2019 "fang den og få den druknet"

    Kunne være lidt sjovt.
    Altså hvis det var dig der druknede. smiley


  • #148   12. feb 2019 Det med at skade dyret er da for dumt. Lav noget katten ikke kan li så den holder sig væk. Evt strø "gå væk hund eller kat" rundt om bilen. Katte skal ikke sidde på bilerne, men er endnu mere træt af folk der har en køter der står og gør.

  • #149   12. feb 2019 Tim R

    hvorfor skal man gøre sig investeringer fordi naboen lader sin kat gå?
    Så kan du lige så godt bygge en lydmur når naboens hund gør?


  • #150   12. feb 2019 Køb 1/2 kg cayennepeber og drys det i et 1 meter bredt bælte rundt om bilet (OG EVT LIDT PÅ BILEN) Du ser aldrig katten og måren igen smiley

  • Søren K
    Søren K Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #151   12. feb 2019 Arme stakkel
    Jeg kender problemet godt, i de rækkehuse jeg bor i har vi samme problem.
    Iflg. Mark og vejfredningsloven står der i paragraf 1
    " at man på alle årets tider er forpligtet til at holde sine dyr, på sit eget"
    Jeg har anskaffet en "gummikuglepistol" fra Rodes i Hillerød, sådan en må alle over 18 købe og det er ganske effektivt, min have er helt fri for katte nu.
    Ovennævnte giver dig også lov til at indfange kattene og indlever dem til et dyre internat efter en hvis tid.
    Og gid Fa.... havde disse menneskeskabte plager.


  • #152   12. feb 2019 Det er da fandens så kold høgen folk kan være på internettet omkring at aflive på det ene og det andet, i har godt overvejet at mennesket er mere et skadedyr end dyr er ikke ? De dræber kun ting de selv æder og de gør ikke mere end det , bevares du fik din bil ridset , fang katten og få den scannet for chip / øremærke , send regningen til ejeren , betaler de ikke hiv dem i fogedretten og lig beslag på hus , bil whatever , loven er jo ligetil.

    Har katten ingen mærkning , indlever den til et internat og de får den steriliseret / kastreret og bort adopteret hvis den egner sig til det ellers bliver den aflivet humant.

    Begynder i ligefrem at være ondskabsfuld overfor dyrene så ender i ude under bladene i bangsbo skoven.


  • #153   12. feb 2019 I den lov som folk mener de har styr på står der at.... Hvis en kat, tamkanin eller et af de andre dyr strejfer rundt på din grund, er det tilladt at fjerne dyret på en ”hensigtsmæssig måde”, fx ved at jage det væk eller forsøge at indfange det. Med hensigtsmæssig menes, at dyret ikke må opleve unødvendig smerte eller lidelse.... altså ingen gift eller strøm, prop pistol mm

  • hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #154   12. feb 2019 Hold da kæft en børnehave der er gang i her !
    Hvis du virkelig er så glad for din bil så køb da et overtræk til den eller byg en garage
    Vor herre bevare os


  • hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #155   12. feb 2019 Det er sgu da imponerende hvor lang en tråd kan blive og
    hold da kæft en børnehave dette forum er blevet til !!!
    hvis du er så skide glad for din bil så køb et overtræk til den eller tag den med i seng ??
    ELLER byg en garage hvis du bor i eget hus.


  • #156   12. feb 2019 Men fin vovse du har Carsten , hold den nu på egen grund smiley ellers kan det jo være en af de aber som sidder herinde tager livet af den fordi den kom lidt væk hjemmefra.

    Jeg har selv kat men det er en indekat og kommer aldrig ud medmindre jeg eller fruen selv er udenfor og så trisser den bare rundt i haven.


  • #157   12. feb 2019 Ifølge Mark- og vejfredsloven er din nabo på trods af kattens strejfende natur forpligtet til at holde katten på sin egen grund.

    Start med at tale med kattens ejer om problemet. Du giver ejeren en chance for at rette op på problemet. Hvis han/hun samtidig skal erstatte ridser på bilen som katten har forvoldt på din grund, vil det i langt de fleste tilfælde være i ejerens interesse at finde en varig løsning.

    Hvis dialog med kattens ejer ikke ændrer på situationen, må du gerne jage katten væk eller indfange den på en forsvarlig måde for at fjerne den fra din grund. Uanset om du kender ejeren af katten eller ej, kan du også vælge at gå til politiet med en klage over en strejfende kat på din grund. Herefter kan politiet pålægge kattens ejer en bøde eller kræve, at katten skal holdes inde eller i løbegård.

    Du må dog kun aflive katten hvis der er overhængende fare for, at den angriber og ødelægger din bil.

    Mark- og Vejfredsloven §14.


  • #158   12. feb 2019 #152

    Det skal jo først kunne bevises 100 % at det er ovennævnte kat som bruger trådstarters bil som kradsetræ, alene der bliver det nærmest umuligt, lad os nu sige katten er sort hvordan skulle man bevise det akurat er den som har lavet samtlige ridser, og ikke de 15 andre sorte katte som render i byen


  • #159   12. feb 2019 Claus

    Jeg har skam 1,80m meter hegn hele vejen om min have, da en slædehund også har en strejfende natur, og jeg har ikke tænkt mig at dele min hund med nabolaget.

    Men katteejere syntes åbenbart anderledes


  • #160   12. feb 2019 Carsten jeg deler sgu ikke min kat med nabolaget , skete der den noget så ville pågældende havne ude under bladene i skoven, aner ikke lige hvor stor din hund er generelt , men jeg har set en schæfer forcere et 2 meter hegn for at komme ud , er hunden stor nok skal hegnet sgu være større smiley

  • ole R
    ole R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 23
    #161   12. feb 2019 Nu er vi jo bilejere, min er en diesel, kom lidt af det i en vandpistol, eller petroleum,

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #162   12. feb 2019 Summa summarum, hvis du ikke holder dine dyr hjemme, SOM LOVEN FORESKRIVER, mishandler jeg dem.
    Det må jeg nemlig gerne.


  • #163   12. feb 2019 Rasmus H

    Lidt groft sagt, men ja smiley
    Hvis at sprøjte på dem med en vandpistol med diesel eller aflevere dem på internat er mishandling selvfølgelig smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #164   12. feb 2019 Carsten Vi kan prøve at sprøjte diesel i hovedet på dig og se om du synes det er rart.

  • #165   12. feb 2019 Rasmus H

    Hvis jeg render og skider i din have, så ville jeg mene du var i din fulde ret til at gøre det.

    Hvad var dine løsninger egentligt på problemet Rasmus? smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #166   12. feb 2019 Så fejler du jo noget på øverste etage.
    Skræmmende du selv har dyr.


  • #167   12. feb 2019 Du svarede ikke på mit spørgsmål som sædvanlig? smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #168   12. feb 2019 Jeg laver bare en copycat.
    Så behøver man ikke svare. smiley


  • #169   12. feb 2019 Sååå som sædvanlig er du her bare for at trolle og ikke byde ind med noget brugbart i nogen retning.
    Om ikke andet er du da forudsigelig smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #170   12. feb 2019 Så som sædvanlig sneg du dig udenom, da sandheden var ilde hørt? smiley

  • #171   12. feb 2019 Jeg ved slet ikke hvad du prøver at sige Rasmus, du giver meget lidt mening hvis du ikke har lagt mærke til det?

    Men lad os endeligt tage det op.
    Hvad sneg jeg mig uden om? lad os gå tilbage til det?


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #172   12. feb 2019 At jeg undlod at svare, ligesom du selv gør til tider.
    Men det skal vi forresten heller ikke diskutere.
    Jeg er jo på dit pigesur filter.
    God aften. smiley


  • #173   12. feb 2019 aaaah så jeg sneg mig altså ikke udenom noget, det er bare noget du siger for at lyde smart, hvor er det sødt smiley

    Og du vil hverken diskutere emnet, eller hvad du mener jeg gør forkert.

    Jamen så lukker vi den da bare her smiley


  • Frank C
    Frank C Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #174   12. feb 2019 Katte-udfordringer kan løses med en lav-det-selv installation. Bevægelsessensor, magnetventil, impulsvander, ledning og haveslange. smiley

  • #175   12. feb 2019 Der er vel heller ikke så meget at diskutere mere, dyret må ikke lide overlast, så det sidste nye forslag med at sprøjte lidt disel mm i kattens øjne, duer altså heller ikke. ,.. husk at bidrag til dyrenes beskyttelse,er fradragsberettigede.vh hc

  • #176   12. feb 2019 H.C.

    Hvor er der nogen der har skrevet at de ville sprøjte noget i øjnene på katte? Det var diesel PÅ en kat, ikke specifikt i dens øjne.

    Desuden ville jeg hellere donere til foreningen for afskaffelse af inkompetente katte ejere


  • #177   12. feb 2019 Sæt en bamse eller noget legetøj på taget af bilen og så vil katten af natur ikke hoppe på bilen da den anser pladsen for optaget (har selv prøvet det mange gange og det virker ) bedste hilsner

  • #178   12. feb 2019 #158
    Hvis man ved at det er naboen kat, så er det nok fordi man har set det eller optage det på video. Man kan jo også optage det på video med sin mobil næstegang, hvis det er det.
    Endelig kan katten indfanges efter man har set ugerningen og dermed er det endelig bevist.

    #161
    #162
    Det vil være en overtrædes af dyreværnsloven og det straffes hårdere. Så det må anbefales at tonen i debatten bliver efter loven og ikke opfordre til strafbare handlinger, hvilket i sig selv er strafbart.


  • Erling G
    Erling G Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #179   12. feb 2019 Har selv haft problemet, og det er godt nok træls. Prøvede forskellige løsninger inden jeg fandt noget der virkede:

    1. Dyrt 'gå-væk-kat' pulver som jeg dryssede rundt om bilen. Virkede tvivlsomt eller slet ikke - kom hjem en dag og fandt en kat liggende direkte oven på det sted jeg havde drysset dagen før, bare for lige demonstrativt at give mig fingeren (poten) smiley

    2. Eddikesyre. Det skulle de ifølge en kattekollega ikke kunne lide lugten af. Meget billigere og væsentligt mere effektivt end førnævnte pulver. Problemet var bare at jeg kunne sgu heller ikke lide lugten, og nogle katte var ligeglade.

    3. Bamsetricket. Lagde to plysdyr på bilen - så tror katten at pladsen er taget og går andetsteds hen. Kan evt. hænge dem i en snor over bilen - så slipper man for at skulle lægge bamserne på og tage dem af hele tiden. Dette virkede overraskende godt, men til sidst dukkede der en kat op som havde gennemskuet nummeret...

    4. Ultralydsskræmmer købt hos Amazon. Super løsning som jeg stadig bruger. Satte den op for 4-5 år siden, og antallet af gange jeg har haft kattepoter på bilen siden, kan tælles på én hånd. Jeg har en carport der er lukket på 3 sider, så skræmmeren er sat op så den dækker indgangen. Minder meget om denne, dog uden solceller:
    https://www.amazon.co.uk/PestBye-Solar-Cat-Repeller-Ultrasonic/dp/B075XMS835/ref=sr_1_18?ie=UTF8&qid=1550011337&sr=8-18&keywords=pest+control+ultrasonic+repeller


  • henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
    #180   13. feb 2019 hold da helt kæft, dette emne har godt nok fået folk til tasterne. Helt konkret siger katteloven , at ejer har pligt til at holde sin kat på egen matrikkel, evt ved at have en indhegning, voilliere, løbe eller hundegård hvor katten skal være, du har ret til at indfange katten,men ikke slå ihjel, læs katteloven, jeg tror nok der er ændret lidt i den. Har ikke selv læst den på den de seneste år...mvh HO

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #181   13. feb 2019 Kære Henning o

    Der er IKKE i Danmark en kattelov.... - Der har flere gange været forslag om en...

    Loven om mark- og hegnsfred er den eneste regel man med en masse elastik i sin bevidsthed evt. kan henvise til - men den gælder ikke for de dyr, der hører til i den danske natur og det har katten gjort i hvert fald i 4000 år i modsætning til f.eks. dådyr og fasaner, der kun har været i Danmark i få hundrede år. - Visse mennesker er sikkert også trætte af fasaner, der skider på terrassen og æder de ny-såede ærter og dådyret, der ødelægger havens træer - eller hvad med solsorterne, og de andre hjortearter og pindsvinene??? Skal de også bare væk?

    Vi er godt på vej til at udrydde alle arter på vores fantastiske Jord. 40 % af insekterne er forsvundet siden 1960'erne, flere hundrede plantearter er i samme tidsrum uddøde i Danmark og den gennemsnitlige temperatur i Danmark var i 2018 1,78 grader højere end de sidste 20 års gennemsnit, som i øvrigt har været jævnt stigende gennem de 20 år.

    Mon ikke vi skal fokusere vores energi og anstrengelser på andet end sovende katte på biler - eller nyde at en bil i en lukket, velventileret garage ikke skal have skrabet vinduerne HVIS vi skulle få en smule frostvejr?

    Hvorfor har visse af Jer så travlt med at kalde katte for skadedyr. Kattene blev tilsyneladende indført af mennesker til Danmark for at forhindre rotter og mus i at æde høsten - og det blev de værdsat for som det NYTTEDYR katte er.

    Egtvedpigen (hun døde i 1.370 f.kr) havde en kat begravet smukt ved siden af sig. Formodentlig havde den været hendes kæledyr

    Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr1)
    § 2. Ved aflivning forstås enhver bevidst fremkaldt proces, som medfører, at et dyr dør, jf. forordningens artikel 2, litra a).

    § 6. Slagtning eller aflivning af dyr af hesteslægten, kvæg og strudsefugle må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning.

    Stk. 2. Aflivning af hunde og katte må kun foretages af de i stk. 1 nævnte personer.


    De allerbedste hilsener



  • Kenneth D
    Kenneth D Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #182   13. feb 2019 giv katten en gang peberspray det kan købes lovligt og er lovligt at have i eget hjem , det er ikke skadeligt for katten , jeg tror ikke der skal mange gange til før den ikke kommer igen , husk bare lige at få skyllet stadset af din bil bagefter

  • erik J
    erik J Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #184   13. feb 2019 Jeg kende ren som satte en bruser op over bilen. Når han så katten, åbnede han for vandet. Efter et par gange kom katten ikke mere.

  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #185   13. feb 2019 I er en flok psykopater! Tag testen og få beviset: https://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/toer-du-tage-den-test-afsloerer-om-du-er-psykopat

  • #186   13. feb 2019 Jeg satte el hegn oven på mit stakit hele vejen rund om min grund, man skal bruge begge tråde fra hegnet ved siden af hinanden.

  • #187   13. feb 2019 Kan købes hos Bauhaus KATTEFRI PULVER I ÆSKE 200G - ECOSTYLE


    KatteFri er et effektivt middel til bortskræmning af omstrejfende og herreløse katte. Det granulerede middel drysses ud på de områder, hvor kattene færdes, eksempelvis rundt om terrassen eller børnenes sand..


  • Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 5
    #188   13. feb 2019 Et stykke foldet stanniol i en snor der hænger og blafrer i vinden lige over køler hjælmen gør jobbet.

  • #189   13. feb 2019 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10160002183190332&id=115621461786836&refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&_rdr. Heller en katte pote, end nyt ledningsnet.... ps hurra for aktindsigt

  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 6
    #190   13. feb 2019 Hvis du har en kat i nærheden slipper du for rotter der ødelægger alle dine kabler smiley

  • #191   13. feb 2019 Lukas K

    Det ændre ikke på at det er ulovligt?
    Det er også godt for din have hvis min hund pisser og skider i den, det er gødning, og det gavner.. men det er stadig ulovligt og træls?


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #192   13. feb 2019 Bekendtgørelse af lov om mark- og vejfred
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=174802
    :
    § 8. Optageren er pligtig at fodre og passe det optagne dyr forsvarligt.

    De allerbedste hilsener


  • #193   13. feb 2019 Fedt! så min nabo skal passe og fodre min hund hvis den skider i hans have? smiley

  • #194   13. feb 2019 Holder du med den varme motorhjelm indad så kan katten ligge ret ugeneret på hjelmen prøv at bakke bilen ind så motorhjelmen står udad så føler katten sig utryg ved at ligge til parade

  • #196   13. feb 2019 Vi måtte skille hele forenden på min kærestes bil ad fordi en kat have gemt sig derinde og ikke ville komme ud!

    Se hvis hun ikke havde opdaget det? så havde hun været dyre mishandler uden at vide det, skod dyr


  • #197   13. feb 2019 Og vi gentager..det er det tilladt at fjerne dyret på en ”hensigtsmæssig måde”, fx ved at jage det væk eller forsøge at indfange det. Med hensigtsmæssig menes, at dyret ikke må opleve unødvendig smerte eller lidelse.... altså ingen gift eller strøm, prop pistol eller salon riffel. Og skyder du alligevel, og en anmelder det, mister man sin våben tilladelse. Ring til kattens værn, så kommer de og sætter fælde om, og klare resten..

  • #198   13. feb 2019 #178 læs lige det her igen: "hvordan skulle man bevise det akurat er den som har lavet samtlige ridser, og ikke de 15 andre sorte katte som render i byen"

    du kan ikke bruge en videooptagelse til noget som helst, hvis du nu var ejer til den kat ville du så ikke også lige studse lidt over om det skulle være fair at du skal betale for omlakeringen af en halv bil, jeg ville i hverfald og ville til enhver tid kræve klar dokumentation for hvad min kat havde lavet af mærker.... og det kan man ikke på nogle måder, det kunne ligeså godt være kommet fra en vaskehal


  • #200   13. feb 2019 #199, men lige så snart der er en hund som har skidt i naboens have eller er kommet en meter ud over matriklen uden snor på ja så er fanden løs, mens folk de kan lukke deres kat ud og overskide alle sandkasser på en hel villavej uden det gør noget, for det er jo kattens natur at løbe frit omkring får man så bare at vide

    folk de skulle bare lige prøve det samme på min matrikel så så de ikke deres kat igen


  • #201   13. feb 2019 “Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen inden for det sidste år er advaret”, står der i §14, stk. 2 i Mark- og vejfredsloven.

    https://newsbreak.dk/traet-af-katte-saadan-faar-du-dem-til-at-holde-sig-vaek/?image=1


  • #202   13. feb 2019 Carsten, du taler mod bedre viden. Det du skriver om er før 2014. Inden regler blev lavet om. det.../ citat ”Inden Mark- og Vejfredsloven blev ændret den 1. juli 2014, var det rent faktisk tilladt at skyde hunde og katte, der strejfede rundt på ens grund, hvis en række forudsætninger var opfyldt. Det krævede blandt andet, at ejeren inden for det seneste år var blevet advaret, eller at advarslen var blevet offentliggjort. Det var også tilladt, hvis dyret angreb andre husdyr, eller der var overhængende fare for, at det ville angribe personer eller ejendom

  • #205   13. feb 2019 #183
    Det er den rigtige og gællende lov du har fat i smiley

    #201
    Det gælder ikke katte efter §14 ændringen i 2014.

    #198
    Man kan i retten få en vurdering fra en fagmand på skaderne og det vil indgå, det vil dog forhøje erstatningsbeløbet hvis anklager får medhold, fordi vurderingen også koster.

    #192
    § 8. Optageren er pligtig at fodre og passe det optagne dyr forsvarligt.

    Det er korrekt og dyre må ikke lide skade, overlast eller andet, da det vil være strafbart.


  • #206   13. feb 2019 De forslag om overtrædelse af dyreværnsloven stoppe de, eller skal vi til at anmelde bruger profiler, for det bliver det næste skridt hvis det ikke ophøre?

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #207   13. feb 2019 Her er den nye fra efter Juni 2014: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=174802

    §14 Stk. 3: "Nedskydning eller anden direkte på drab af katte og tamkaniner sigtende fremgangsmåde må ikke foretages, medmindre dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom."


  • #208   13. feb 2019 smiley så er reglerne vist på plads.

  • #209   13. feb 2019 og er det en fare fordi en kat laver ridser i en bil el kradser i noget træværk, nej det skulle jeg ikke mene, det er svineri og træls for den det går ud over, men tror ikke en dommer vil mene katten har udsat andre for fare.

    er man en ansvarsfuld katte/dyr-ejer sørger man for at holde sine dyr på egen matrikel.
    længere er den faktisk ikke.


  • Eigil F
    Eigil F Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #210   14. feb 2019 Uha uha, der bliver godt nok grebet til yderligheder her. Problemet er ikke eksisterende, hvis man køber en spray som heder "gå væk hund" og pister lidt af indholdet omkring bilen. Hunde og katte kan ikke fordrage lugten og holder sig derfor langt væk. Lige en tilføjelse, vi skal alle sammen være glade for den lille "natteravn", som mens vi sover, tager kampen op mod alle mulige skadedyr.

  • #211   14. feb 2019 #210
    Det har jo nok noget at gøre med vi alle sammen kan sætte os ind at få ridset vores biler fra andres dyr, hvilket selvfølgelig er helt uacceptabelt.
    Så går nogle så bare overgevind og tale om dyremishandling, det er bare heller ikke i orden, men det er tydeligvis et følsomt emne hos både bil og dyre elskerer smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #212   14. feb 2019 # 202 203 204
    Så blev der stille. Det var rart der for én gangs skyld, var en der ku lukke røven på ham. smiley


  • #213   14. feb 2019 Tror nu det var 206 der lukkede debatten, så freden kunne sænke sig over bilgalleri.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #214   14. feb 2019 Historisk set, tror jeg mere på det andet. smiley

  • #215   20. feb 2019 Din problemkat opholder sig sikkert i din carport, fordi der meget givet render rotter og mus rundt på din matrikel. Selvom katten kan være til besvær, så er det katten skyld er der ingen rotter og mus der render rundt på min og naboernes matrikler. Selv naboerne er glade for min fire katte, ingen rotter og mus de sidste 15 år i nærområdet. Stof til eftertanke.

  • #217   28. feb 2019 Få en hund..
    Vores have er hegnet ind 1m80cm og alt hvad der kommer inden for det hegn er fair game, det har koste nogle katte livet, og sågar en høne der havde forvildet sig derind.


    profilbillede
  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #218   28. feb 2019

    profilbillede
  • #220   28. feb 2019 Hvem har sat nye batterier i jer. smiley

  • #224   28. feb 2019 https://markwaldorf.dk/webshop/prop-gevaer-trae/ til alle de skyde gale

  • #225   28. feb 2019 #224 jeg fortrækker altså min Sauer og Walther... smiley

Kommentér på:
Sætte elhegn til bil!

Annonce