{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.475 visninger | Oprettet:

SHA
SHA
Tilmeldt:
26. jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 989

Skorstensgaard værksteder. Godt eller skidt ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Mine forældre leder efter et billigere alternativ til autoriseret når de skal have lavet service på deres suzuki. De har så fundet et skorstensgaard værksted. De er 1600 billigere på et 40.000 km service end suzuki.

Men er der nogen herinde der kender til skorstengaard kædens værksteder. Og ved hvordan de er med kvaliteten på arbejdet? Måske folk der har arbejdet der selv. ?

God søndag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skorstensgaard værksteder. Godt eller skidt ?
  • #1   10. feb 2019 Hav hovedet med når i vælger service uden for de store kæder, det ses tit at de vil udskifte noget som ikke er nødvendigt, og mange kunder er jo god troede og lader dem gøre det selvom det ikke er nødvendigt.. har også set flere gange de ændre intervallet på service så de kommer oftere ind.. så hav det i mente vis i vælger en anden service partner

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   10. feb 2019 Skorsteensgaard er sindssygt dyre, fik tilbud på at få skiftet varmeelement under instrumentbord i en ford cmax, de ville have 12500kr for det. Ford ville have 10500kr og endte ved den lille lokale mekaniker og fik det lavet for 4800kr.

  • #3   10. feb 2019 De er et værksted som alle andre, der findes nok dårlige afdelinger her og der..
    Husk de siger kun de er billigere end autoriserede i tyskland, men ikke sikkert de er billigere end den alm bosch mekaniker her i dk( skorstensgaard er ikke autoriserede)


  • #4   10. feb 2019 Så må vi håbe for dine forældres bils garanti at de følger tingene efter fabrikkens forskrifter...
    Jeg hører og ser kun de dårlige eksempler fra dem, så jeg er ikke objektiv til at vurdere deres evner.... Tænker der vel også er nogle der godt tilfredse...


  • #5   10. feb 2019 Klaus H.

    Vi er ikke uenige. Kører selv min egen på autoriseret.

    Men de har så valgt de gerne vil spare pengene. Jeg har set tilbuddet. Og de skriver det er i henhold til fabrikantens serviceskema.


  • #6   10. feb 2019 har i ikke en lokal mekanikker ? havde da prøvet og hørt ham ad smiley

  • #7   10. feb 2019 Mads S.

    Det skulle være mærkeligt om ikke vi har en lille god lokal mekaniker i nærheden af Ballerup. Men skal ikke kunne sige hvem det skulle være.


  • #8   10. feb 2019 Hvis de har besluttet sig for det skal være billigt er det vel ligegyldigt om det er godt. Så ville jeg da hellere tage den lokale- og opbygge en relation til ham...

  • #9   10. feb 2019 Haha nej det kan jeg godt se, men prøv da og hør lidt rundt. Evt hvis der er en automester, bosch car service eller lign. I nærheden smiley

  • #10   10. feb 2019 Skorstensgaard er os autoriseret..

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #11   10. feb 2019 10 nej det kan de aldrig være det er kun mærke værksteder der er det
    men de kan være godkendt til at udføre div service hvor de autoriserede ikke kan løbe fra garantien


  • #12   10. feb 2019 Man beholder garantien ved at bruge skorstensgaard. Det siger de ihvertfald i reklamen

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   10. feb 2019 12
    ja det gør man da
    men hvis de vil have det billigt skal de indhente et par tilbud mere fra andre kæder såsom automester autopartner mesterbiler hella osv


  • #14   10. feb 2019 Rene..
    Det har intet at gøre med det.
    Skorstensgaard er lige så autoriseret som hvilket som helst andet mærke værksted, eller kæde værksted.

    Ved du hvad autoriseret betyder?

    En udlært mekaniker er autoriseret lige meget hvem han arbejder for.

    Du beholder stadig garantien, hvis du får udført arbejde på et kædeværksted, fremfor mærkesteder.


  • #15   10. feb 2019 Det er kun mærkeværkstederne der er autoriseret.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #16   10. feb 2019 14
    det har det så i høj grad da det er eksempelvis Opel der autorisere værkstedet til at handle og reppe på Opler


  • #17   10. feb 2019 Niks..
    det er stadig bare et mærke værksted.
    Skorstensgaard må da gerne skrue i en Opel lige så meget som Opel selv må.
    Det eneste der ikke kan gøres er kampagner. Det bliver man ikke autoriseret af.

    Det er en bred misforståelse.


  • #18   10. feb 2019 Jesper
    Det er dig der har misforstået det.

    De frie værkstedskæder er ikke autoriseret.

    Ja de kan lave alle slags service osv. Men det gør dem ikke autoriseret.

    Du mister bla din kulance hvis du benytter uautoriserede værksteder.

    https://am.dk/am-guide/bilen-paa-vaerksted/autoriseret-vaerksted



  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #19   10. feb 2019 tænk man skal belæres af en knægt der knap er blevet tør bag ørene
    ring til dit tidligere opel værksted så kan værkføren nok fortælle dig om autoriserede værksteder
    når et værksted sgr eksempelvis opel om at blive forhandler kommer der repræsentanter fra opel og kontrollerer værkstedet og fortæller dem hvordan og hvorledes om mangler osv og når alt er bragt i orden autorisere opel dem


  • #20   10. feb 2019 Men derfor er du vel stadig autoriseret mekaniker?

    Kan godt være jeg bare er en knægt. Men så er du en del af den ældre generation der hænger fast.

    Hvad er man ellers?
    Hvordan bliver det fordelt blandt elektrikerne? Butikkerne?

    Autoriseret er autoriseret. Det er ikke et ord bil branchen har fundet på.


  • #21   10. feb 2019 Fordi du er uddannet mekaniker, gør ikke værkstedet autoriseret.!

    Kan man overhovede læse videre til autoriseret mekaniker.?

    Du kan ikke sammenligne erhverv.


  • #22   10. feb 2019 Hvorfor ikke?
    Hvis de kan sætte et stempel, som er lige stærkt gældende som mærkeværkstedernes?

    Jeg fortæller jer bare er ordet autoriseret bliver misbrugt i bilbranchen.
    Jeg er ikke ude på at skabe uvenner, misforstå mig ikke. Jeg mener bare det er en hån mod de frie værksteder, som bliver sat i bås.

    Men Sry for den dårlige stemning. I får det bare til at lyde som om et mærkeværksted kan SÅ meget mere end skortsensgaard fx.

    Og det er noget vrøvl


  • #23   10. feb 2019 Ja det burde hedde certificeret værksteder.
    Men det gør det ikke.


  • #24   10. feb 2019 Jesper H. Der er noget du helt har misforstået. Elektriker arbejde må kun udføres af uddannet folk. Alle må starte et værksted uden uddannelse og lave biler.


    Alle mærkeværksteder har modtaget en autorisation af fabrikanten og bliver normalt fornyet en gang om året. Det er helt normalt tale at man derfor kalder det autoriseret og uautoriseret. De eneste som ikke bruger disse udtryk er nogen enkelte uautoriseret værksteder.


    Ved brug af mærkeværksted er du sikker på din garanti stadig gælder samt du mister ikke dine kulance muligheder efter garantien er udløbet.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #25   10. feb 2019 22
    er på ingen måde ramt af en "dårlig" stemning
    men har nu aldrig hørt om en autoriseret mekker har hørt om perlestens mekker og en udlært/faglært mekker og han kan jo godt være udlært på et autoriseret værksted
    og syns nu ikke at mit input her har givet anledning til at gøre mærke værksteder bedre end kæderne
    jeg mener de autoriserede knepper deres kunder og fylder dem med løgn for at sælge nye biler til dem


  • #26   10. feb 2019 Det er du da os på et kædeværksted?
    Garantien dækker stadig. Det er der lov mod.

    Så kædeværksteder har ikke uddannet folk?


  • #27   10. feb 2019 Du skriver det selv. Det er normal tale.

    Men det er forkert tale. smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #28   10. feb 2019 hehe det ender sgu altid med en god gang mudder kastning i denne sandkasse her hehehe

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #29   10. feb 2019 sidste input her fra HOLD NU KÆFT og indse du er kommet ud med noget du har taget fejl af hyg dig kom videre livet er skønt

  • #30   10. feb 2019 De fleste uautoriseret værksteder laver forkert service. Det går ok med det første, men så går det galt og de udfylder servicehæftet forkert samt service indikator bliver nulstillet forkert. Så er garantien væk, hvis fabrikken ikke vil dække. Kulance mister du lige meget hvad.

  • #31   10. feb 2019 Du kan fandme selv holde din kæft rene.

    Gamle træmand.


  • #32   10. feb 2019 Autoriseret væsksted og at man har en mekaniker uddannelse har intet med hinanden og gøre. Man skal ikke bruge en autorisation for at lave biler, som elektrikker eller kloakmester. Der er ikke noget der hedder "autoriseret mekaniker" . Du kan være autoriseret VW - Ford eller lign. mekaniker.

  • #33   11. feb 2019 Alle kan kalde sig autoriseret, AutoMester kalder deres værksteder autoriseret, men der er forskel på autoriseret mærkeværksted og autoriseret AutoMester/Autopartner/Hella Service Partner eller hvad man er.

  • #34   11. feb 2019 Skorstensgaard køre på at de laver fast priser, og når man gør det helgardere man sig altid. Jeg spurgte til hvad deres time pris var, det ville de ikke svare på, de havde ikke time priser, alt var en fast pris. Jeg spurgte så til hvad man så gjorde i tilfælde af at man havde en motor fejl som man ikke lige kan sætte tid. Så fik jeg det mest vrøvlet svar i længe, kunne så senere se på en faktura derfra en af vores kunder havde med, de har en time pris og den er sky høj.

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 5
    #35   11. feb 2019 jeg fik skiftet en tandrem ved dem om tirsdagen, om fredagen løb den af remstrammeren og motoren kaput. de anerkendte fejlen og fik lavet topstykket osv osv. der gik 6uger inden jeg fik bilen retur, da de ikke var klar over knastaksel giver sig fra den ene ende til den anden. hvilket gjorde den ikke kunne starte. informationen om hvorfor min bil ikke snart var klar var noget mangelfuld. tænker det ikke er rart at skulle ringe og sige vi ved ikke hvad der er galt og/eller bliver nødt til at skifte motor. jeg udlæste bilen da den kom tilbage da jeg skulle have kodet radioen med et aux. nu viste den fejl på egr-ventil. 14 dage før tandrem var der ingen fejl. værkstedet mener ikke det er deres fejl/det er tilfældigt. nu kan jeg se her over tid den også bruger kølevæske. min tillid til værkstedet er væk, som i helt væk.
    ved godt der er gode og dårlige mekaniker og det at få lavet bil er også en del om tillid, at man kan stole på tingene er i orden.

    så i bund og grund, hvad er din følelse af værkstedet.

    og som diskussionen over, er du klar over hvad du vælger til og fra når du vælger mellem autoriseret MÆRKE værksted eller "bare" værksted.



  • #36   11. feb 2019 Alt for dyre,de skulle bruge 3,5 time på at skifte olie/filter på motor/gear på min.De må være sindssyge

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #37   11. feb 2019 De skulle bruge 16 timer på at skifte varmeelement for mig, og den lokale automester gjorde det på 4,5 time. ALDRIG nogensinde skostensgaard.

  • #38   11. feb 2019 Kender en der skulle have lakeret den ene side på bilen, og der vist også 6uger inden han fik igen, og så havde de ikke engang samlet spejlet, så det virkede, og det måtte vi selv stå og rode med en hverdagsaften.
    Vi har så en mekaniker med 25 års erfaring, og han mente heller ikke det skulle tage mere end 1 uge inden man har sin bil igen efter den slags reperationer.

    Så det lader til det er en gennemsyret amatør organisation, eller de trækker penge ud til andet pjat end virksomhedsdrift og kører det hele på et lavt budget, så alt bliver trukket i langdrag eller bare gjort forkert og alt for langsomt.


  • #39   11. feb 2019 Hold jer væk derfra

    https://dk.trustpilot.com/review/www.skorstensgaard.dk


  • #41   11. feb 2019 Ja det ser sgu ikke for godt ud med de anmeldelser der.

  • #42   11. feb 2019 Nej det er godt nok overvejende negativt man hører

  • steen ø
    steen ø Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 4
    #43   12. feb 2019 Det er billigst selv at lave service

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #44   12. feb 2019 43 hørt 4300 for første service på en aygo hos Toyota 2400 for andet hos en auto moster så gad jeg ikke det mere har klaret det selv siden har sparet en hel pap kasse med penge rigeligt til en ny motor osv

  • #45   12. feb 2019 Et service lavet ved et værksted kan aldrig gå udover din garanti du har på bilen , men du mister til gengæld kulancen , for dem som ikke aner hvad det betyder eller tror de ved hvad det er , når et firma gør noget for dig pr kulance betyder det at de gør det for at bibeholde det gode kunde forhold til dig så hvis gearkasse eller whatever ryger efter de første 2 år så vil nogen af dem gå ind og sige okay det her burde ikke ske vi ordner det for dig uden beregning , det er så prisen og chancen man tager for enten at kun få foretaget service hvor man køber bilen eller ej. Op til den enkelte.

  • jakob S
    jakob S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #46   12. feb 2019 Bare lige til de 'gamle' jeg har et autoriseret værksted.med stempel og laver service bedre end mærkeværksteder. Hvis man er en af de bag folk. Og få lavet service og service og på mærkeværksted. Er der 'service' hvor de kun må skifte olie og filter. Og ikke mere. Det er ikke et service i følge en gammel mand som mig. Med de sælger det stadig som service. Der er ingen tvivl om små værksteder laver biler bedre end mærkeværksteder. Hvorfor. De se de gamle bilers fejl og ved hvor de skal forebygge henne, så bilen holder længst muligt og kunder bliver længere tid ved dem. Mærkeværksteder håber på fejl ved 3-5 år alderen og få kunde overtalt til ny bil.
    Vi er autoriseret if dansk lovgivning. Ellers kunne vi ikke opret holde bilers garanti. Hvorfor der ikke laves en autorisation,som VVS og kloak har det ved jeg ikke. Med det burde der være.


  • #47   12. feb 2019 #46 problemet er enhver idiot kan starte et mekaniker værksted op , der er ingen lov eller regel der siger du skal have et svendebrev som mekaniker for at få lov til at lege med folks liv , hvilket praktisk talt er det du går når du skruer i deres biler , men en elektriker skal være færdigudlært ellers må de sgu intet lave, loven er ikke lige for alle.

  • jakob S
    jakob S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #47   12. feb 2019 Kulance. Hov. De betaler meget sjælden hele beløbet. De betaler måske 50% af beløbet. og husk den pris de opgiver kan meget muligt være lidt højre end et alm autoriseret værksted. Og alt på kulance burde gå ind under garantien. Som de selv siger. Gearkasse der gå i stykker efter 100000km eller 3år. Er bare en dårlig bil. Lige de ting burde holde bilen ud. Næsten

  • #48   12. feb 2019 autobutler.dk (3 tilbud i valgt område)
    og derefter tjek på trustpilot.dk

    Trustpilot kan give et vist indblik, men de fortæller ikke det hele, da de kan købes.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #49   13. feb 2019 48
    auto butler hmm de gode værksteder gider ikke bruge tid på det lort


  • #50   13. feb 2019 Personligt gider min mekaniker hverken døje med autobutler eller være del af en kæde som Hella service partner fx da de tillader folk der ikke har svendebrev som mekaniker starter deres egen biks op og står og skruer i biler, jo fuldstændigt idiotisk det overhovedet kan lade sig gøre i dagens Danmark.

  • #51   13. feb 2019 Jakob S
    Det er KUN mærkeværkstederne der er Autoriseret værksteder.
    De små kæder er ikke Autoriseret værksteder. Det har intet med stempler og garanti at gøre.


  • #52   13. feb 2019 #51 "Autoriseret" er ikke en beskyttet titel. ALLE kan kalde sig autoriseret, hvis bare de er autoriseret i noget. Det du taler om, er autoriseret mærkeværksted (F.eks. autoriseret VW værksted). At være autoriseret AutoMester er lige så meget en autorisation som den VW værkstedet har, det er bare autorisation i forskellige ting

  • Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 3
    #53   13. feb 2019 Hertil lige skyde lidt ind her selvom jeg normalt kun læser smiley

    De forhandler værksteder der "kun tager røven på folk" har jeg hørt om. Men det har man også med de lokale værksteder "Der er gamle traktormekanikere"

    Det kommer an på hvad man er til. Nogle har en tryghed i at komme på et værksted der har lavet bilen fra den kom ud og ved de bare har styr på bilen, også når den er 20 år gammel. "Ja de er ikke alle skrottet efter 3 til 5 år " smiley

    Og andre kan lide at få det gjort godt nok til bilens behov. Og ikke betale en masse penge for det.

    Alle kan kalde sig autoriseret. Forskellen på mærkeværkstedet er, at nogle ting bliver skiftet på kulance. Fordi man ved det er en fejl der kan opstå fra ny.

    Og ja kulance kan sagtens dække 100% det kommer an på mærket. smiley

    Og jeg ved når den lokale står med en fejl der er lidt for bøvlet at arbejde med. Ender den nogle gange hos et forhandler værksted.

    Og det er ikke for at side den lokale er dårlig. De kan også være super gode.

    Alle jobs har brodne kar imellem sig. Husk det nu smiley


Kommentér på:
Skorstensgaard værksteder. Godt eller skidt ?

Annonce