{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

1.9 tdi pd 130hk bruger for meget diesel {{forumTopicSubject}}

Hej. Min fabia 1.9 tdi pd (asz) motor med 130hk chippet til 170hk hos rh i 2013 på papir, dog ved jeg ikke om den er chippet efter af en anden ejer?

Den har fået liqui moly diesel system rens (additiv)
Skiftet brændstoffilter
Sidste 3 gange fuld tanket med vpower diesel. Tanken er på 45 liter og den køre omkring 550km pr tank HVIS jeg presser den til pæn kørsel.

Min kammerat har samme motor også chippet og hans køre omkring 750km or tank. Tror ikke det er pga vejret når hans kan køre så langt?

Hvad kan det skyldes at den bruger så meget diesel? :s den bruger hverken olie eller vand overhovedet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 tdi pd 130hk bruger for meget diesel
  • #1   14. feb 2019 Du skal prøve at få en tester på også se om tandremmen står rigtigt. For står den forkert kan det godt have noget at sige

  • #2   14. feb 2019 Den står på minus 00.5 og 0 altså skifter mellem de to tal..

  • #3   14. feb 2019 Det kan være måde bilen er chippet..
    det kan være din bil er mere slidt i motoren og evt trænger til et ordenligt service og måske nye dyser..
    det kan også bare være måden du køre på og det kørselsmønster du har..

    Du skal have en kyndig person til at kigge på bilen da folk kun kan gætte


  • #4   14. feb 2019 #3 Jamen selv på motorvejen kan jeg se den køre kun 15-16km/l på 120km/t det sjoveste er min kammerats køre det samme på liter hvis han køre 190km/t mens min køre 10km/l samme hastighed smiley

  • #5   14. feb 2019 Bilen har idag gået 299.. Hvis den ikke er spolet ned før??

  • #6   14. feb 2019 Kan k&n indsatsfilter gør det?

  • #7   14. feb 2019 nu har jeg rodet en del med de gamle tdi maskiner. ang det med de kan begynde at gå kortere på literen. Det har jeg set flere der har gjort. og ja der er det med tandremmen den skal stå så tæt på 0 den kan når man justere knast hjulet. Men noget der er lige så vigtigt. tag jeres indsugningen manifold af stop spjæld og egr. rens det med en børste da de lukker halv til i sod. nu når de har kørt de 200 til 400.000 km . plus udskift jeres luftmængdemåleren måler/Lmm da de bliver slidt med tiden. og det er ikke nok bare at rense dem vis de har kørt så mange km husk også at udskiftet luftfilter. vis det er længe siden også. Så vis i gør de ting så vil det helt sikkert få dem til at køre længere på literen. vis i nu køre normal for lægger i og trykker pedalen i bund hele tiden. Så ja så vil de ikke køre særligt langt literen.

  • #8   14. feb 2019 #7
    - tandrem står på mellem 0.05 og 0.
    - så vidt jeg ved så bliver egr slået fra ved chip, det står der også på rh motorsport hjemmeside
    - men jeg tænker om en k&n livstids indsatsfilter kan gør det?

    - jeg har prøvet virkelig at køre MEGET pæn men næppe ku ikke får den over 550km pr tankning


  • #9   14. feb 2019 det er enten din lmm eller din indsats eller dårlig programmeret chip. hvis knasten står aom du skriver sic smiley

  • #10   14. feb 2019 En chip gjorde at min gamle gik en del mindre på literen. Dog ikke så markant som du nævner.

    Men husk på de kører længst på literen når vejret er 10 - 20 grader, og i øjeblikket kører vi også på vinterdiesel som er væsentlig ringere end sommerdiesel.

    Hvis du gerne vil køre lidt længere mellem tankningerne, så kan du fylde cirka 10 liter yderligere på, hvis du trykker ventilen ved tankrøret under tankningen.


  • #11   14. feb 2019 selv om de har slået din egr fra. Så kan din indsugning manifold stadig godt være halv stoppet til af gammel sod. Så nummer et er at tage den af og rense den med en børste og motor rens eller ove rens. Så du ved alt er ude. og det nu ikke en slem opgave at tage manifolden af. og så udskift din lmm. Den er nok lige så gammel som bilen jo. Men du kan se hvad dato og år den er lavet. Det er stemplet i det plastik på den lmm.

  • #12   14. feb 2019 det kan også være en utæthed i tryk eller indsugningssystemet, det var i hvertfald det billigste at starte med at få de 2 ting testet og få en tester på som kan se om der er nogle værdier som er uden for parametrene

    vil så også sige en chipning som er 6 år gammel den kan højst sandsynligt laves bedre i dag selvom de skriver at de lukker for EGR er det ikke sikkert det er gjort på din maskine


    de 1,9 tdi 130 heste det er rene evighedsmaskiner og nægter at tro på det er fordi den skulle være slidt, tror chippen er fejlen i dit tilfælde ville i hvertfald dreje forbi dem som har lavet det og få gjort det om igen


  • #13   14. feb 2019 På sådan en Asz motor er det helt klart bedst at fjerne egr ventilen og smide et egr delete kit i. Har jeg gjort på min, så kan du også se ind i indsugning om den trænger til at blive renset.
    Jeg ville nok også tage lmm ud og rense den med sprit / bremse rens.
    Min 1.9 tdi 130hk ASZ går ca 20 km/l lige nu her når det er koldt, om sommeren går den 21-22 når jeg kun køre landevej med 100km/t
    18.5km/L på motorvej med 140km/t

    du kan evt også lave eller købe en boost leak tester så du kan høre om der er utætheder. Jeg købte nemlig såden en til min og fandt en lille utæthed.


  • #14   14. feb 2019 hvorfor, oprette samme emne, 2 gange?

    siç.


  • #15   14. feb 2019 Jeg kører 6 km/l kortere om vinteren end om sommeren... En hel del skydes nok vinterdækkene og så selvfølgelig kold motor i længere tid, og brug af sædevarmen og ekstra tomgangskørsel smiley

  • #16   15. feb 2019 Utæthed i brændstofsystemet?
    Hænger bremser?
    Dårlig chip, som jeg har nævnt før.
    For lidt luft i hjul?
    Virker termostat, eller tror motoren måske konstant den er kold?


  • #17   15. feb 2019 Hvad med tilskudsfyr, har den det? Det kan også suge en del når det bliver vinter og det begynder at starte op

  • #18   15. feb 2019 jeg fik min sporet det gav rigtig meget gik fra 650 km til 800 km på en tank

  • #19   15. feb 2019 Bilen har ikke fyr.. Dæktryk er som det skal være, bræmser hænger ikke

  • #20   15. feb 2019 Jeg har snakket med landberg/chiptuning. De skal fejlsøge min bil smiley

  • #21   15. feb 2019 ne zaman gidiyoh.

  • #22   15. feb 2019 Jeg skal booke en tid. Jeg har skrevet med Thomas smiley det bliver nok til marts

  • #23   15. feb 2019 Hold os opdateret med resultatet

  • #24   15. feb 2019 #23 selvfølgelig smiley

  • #25   24. mar 2019 Hvad var resultatet så? smiley

  • #26   24. mar 2019 Hvad var resultatet så? smiley

  • #27   3. apr 2019 Sorry glemt at give besked.
    De fandt intet. De har tjekket tandremmen, chip osv og alt var som det skulle være. Derfor gav jeg op med fejlsøgning. Desuden sagde Thomas fra landberg at der blev brugt samme fil som dem hos rh motorsport


Kommentér på:
1.9 tdi pd 130hk bruger for meget diesel

Annonce