{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.147 visninger | Oprettet:

EGR VENTIL {{forumTopicSubject}}

Hej

Efter en tur på værkstedet fik jeg konstateret fejl på EGR ventil , (mekanikeren har slettet fejlen) Men så begyndte at lyse igen dagen efter ...



Kan det overhovedet betale sig at få den skiftet hvis det er hvilket kvalitet ville de anbefale ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EGR VENTIL
  • #1   17. feb 2019 Hvad bil model er det ? vis du ikke vil bruge så mange penge på det. så få sat en blokering plade i og kode egr fra. har set flere tuner gør det for 500 kr. Men har du partikelfilter så ville jeg få skiftet den eller kodet filter fra også. da de fleste motorer bruger egr til at regenerere partikelfilter med også. Så enten få fjernet begge eller udskift egr. Og ang mærker af egr der syns jeg ikke der er noget vildt forskel på de billige af dem. Så skal du købe en original men den koster også kassen.

  • #2   17. feb 2019 Hej

    Det er en Opel Corsa 1.3 Cdti med partikelfilter



  • #3   17. feb 2019

    profilbillede
  • #4   17. feb 2019

    profilbillede
  • #5   17. feb 2019 Facelift eller ikke facelift?
    5 eller 6 gear?


  • #6   17. feb 2019 Ikke facelift/6gear

  • #7   17. feb 2019 Okay. Så passer dem du har fundet smiley
    Jeg ville få den skiftet. Det er ikke den sjoveste at skifte, slet ikke på en med 6.gear.
    Pierburg er ganske glimrende, og er os en OE del smiley


  • #8   17. feb 2019 Hvis det er fordi den er lukket til i snavs, så kan du også bare tag den af og rense den med ovnrens og en gammel tandbørste og så på igen, ikke sikkert den fejler noget jo! Hvis det er nok så løber det jo højst op i en tyver hvis du ikke er typen der har en dåse ovnrens stående i køkkenskabet smiley

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #9   18. feb 2019 Jeg ville starte i tante Hansen. De har et produkt kaldet smokeless, specifikt beregnet til meget tilsodede dieselbiler. Det er en servicerens, bare kraftigere. En flaske i tanken, ud på motorvejen og så en god lang tur med høje omdrejninger. Så er der en god chance for, at du slipper for yderligere arbejde ??.
    Er det ikke nok, så ud med ventilen, fat i tandbørsten og skrubbe-skrubbe.
    Skal ventilen trods alt skiftes, så bestil i Tyskland, f.eks. her:
    https://www.atp-autoteile.de/de/product/3646268-bestprice-agr-ventil-dichtung/v-19725/t-23
    Prisen er under en plovmand incl. levering, som tager to dage.
    Jeg ved ikke om det er den rigtige ventil, da jeg ikke har detaljerne på din bil - så betragt linket som inspiration...


  • #11   18. feb 2019 Det med rensningen virker midlertidigt løsning som (plaster på såret) jeg havde fået nulstillet fejlen efter 4 måneder er det begyndte at lyse igen , Bosch ville have 7.000 inkl.moms for at skifte den.

  • #12   18. feb 2019 Efter en lille turs kørsel så slukket lampen , så i dette tilfælde er det værd at skifte eller vente ...?

  • #13   18. feb 2019 #9 Henrik Tak for linket.

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #14   18. feb 2019 Hvis lampen slukker igen, må ventilen jo rent elektrisk være ok - det må være tilsodning, der er problemet.

    Jeg ville gå med Smokeless. Det er faktisk ret effektivt, og giver fordele som renere motorgang/bedre lyd, lavere forbrug osv.

    Men lav en lille test: start bilen og lad den gå i tomgang et par minutter. Hold så et stykke papir ti centimeter fra udstødningen, mens du får en hjælper til at jokke speederen i bund og slippe igen efter to-tre sekunder. Mit bud er, at papiret er sort som bare f.....!
    Er det tilfældet, så prøv Smokeless og motorvej, og gentag så testen...

    Første gang jeg gjorde det, blev jeg ret overrasket ;-). Jeg havde en bil med 450k på tælleren, som blev kasseret til syn med håbløst sodtal. Efter turen blev bilen godkendt - og gik i øvrigt et par kilometer længere på literen. Siden kørte jeg 100k mere i bilen.


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #15   18. feb 2019 Men ja, du har ret, rensning er en midlertidig løsning. Fortsætter du samme kørselsmønster som har fået den til at sode til nu, soder den til igen over tid.
    En dieselbil skal køre mindst en halv time, HVER gang den startes, og den skal ofte have lange stræk med høj fart, ellers soder den til over tid.
    Men diverse renseprodukter hjælper altså en del på sagen for os der ind i mellem tager dieselbilen til bageren - eller køber brugte, som har gjort det.
    Hos Toyota er det f.eks. en standardprocedure at bruge Bell Add servicerens ved alle service. Det er ikke fordi Toyota dieselmotorer soder meget - men fordi mange af dem køres forkert...


  • #16   18. feb 2019 Hmm Det lyder interessant, men så skal det være noget der virker, da tænker jeg mere på Bell add, synes ikke mekaniker har forstand på Diesel biler, ringet ind for at høre pris på udskiftning af Egr ventil, så kom der helt andet billede ind (manden snakket om partikelfilter) om du skifter den 10 gange , så længe der problem med partikelfilter, fejlen viste egr ventil.

    Hvilket vil du anbefale af Bell add for Diesel , kan du sende et link



  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #17   18. feb 2019 Produktet fra Bell Add hedder "Servicerens 1d" eller "Servicerens 1d+". Lindemanns tilsvarende hedder "Servicerens diesel". Begge er til løbende brug ved service.
    Men Lindemanns har som sagt også et kraftigere produkt, til når "skaden er sket", altså til en kraftigt tilsodet motor - nemlig "Smokeless". Jeg er ikke bekendt med et tilsvarende produkt fra Bell Add.
    Jeg har brugt Smokeless adskillige gange, altid med godt resultat - selvom det er købt hos tante Hansen smiley


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #19   18. feb 2019 #18: jeg kan forstå, at det er noget du er superekspert i...
    ...men som altid er eksperter uenige.

    Din påstand om at "Lindemann virker dårligere end alle ander(re) på markedet" må stå for din regning. Jeg kan i hvert fald ikke genkende den - og har også liiidt svært ved at finde dokumentation for det.

    Nej, jeg "ved ikke så meget om det". Jeg har dog gjort mine egne erfaringer, og har som mange andre opnået en mærkbar effekt af både Lindemanns og Bell Add. Min erfaring siger dog, at Smokeless kan noget med stærkt tilsodede motorer, som jeg ikke har fundet noget andet der kan.

    Jo, jeg har læst forhandlere (som har en ret god avance på netop Bell Add) fortælle, at alt andet stinker og at dem som siger andet ikke ved noget om hvad de taler om.

    Men den sang hører jeg også fra andre brancher, hvor produktet med bedst avance "sjovt nok" også aaalllltid er laaangt det bedste (Norton Antivirus, host, iPhone, host).

    Min erfaring er som sagt, at Lindemanns - trods manglende bestikkelse af forhandlere - klarer sig ret godt på markedet for additiver.

    Men tag endelig ikke mit ord for det. Prøv selv - eller læs erfaringer fra andre, som rent faktisk selv har prøvet.

    Og til trådstarter: bare glem #18. Det er larm for larmens skyld - lidt lige som dem, som har travlt med at spamme ethvert windowsforum med "skift til Linux - det bliver stort lige om lidt" smiley


  • #20   27. mar 2019 Hej igen

    Up-to-date

    Det har desværre ikke hjulpet selvom jeg begyndte at bruge bell add additiv (Diesel City & 1D+) lampen lyste igen har været hos Bosch og fået den nulstillet i forgårs efter lange kørsel på motorvej idag er det begyndte at lyse igen .

    Så hvad vil i anbefale skal jeg få den udskiftet eller bare køre som det er med lys i kabinen?

    Jeg har også overvejet at få den blændet af (EGR OFF MODE)


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #21   27. mar 2019 Det mest rigtige ville være at skifte ventilen.

  • #22   27. mar 2019 Ja det tænker jeg også. Nu har jeg prøvet med de væsker uden held .,

  • #23   29. mar 2019 Har fået skiftet ventilen det har kostet 3500 kr.

  • #24   30. mar 2019 Den sidder træls den ventil.
    Prisen er der ikke så meget at sige til. Lyder fair.


Kommentér på:
EGR VENTIL

Annonce