{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

Import af bil {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG, jeg står og har kigget på en bil i Tyskland, problemet er bare at bilen er importeret fra Danmark til Tyskland. Han har ikke tyske papir på bilen men skulle have de danske endnu. Hvad skal jeg være opmærksom på med hensyn på evt export fra Danmark til Tyskland, evt om afgift er hivet af bilen og om den kan komme på danske plader igen.

Mvh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af bil
  • #1   19. feb 2019 jeg forstår ikke spørgsmålet. Du skriver en masse om eksport. Men vil du IMportere den hjem til DK igen?

  • #2   19. feb 2019 Ja, vil importere den til dk igen. Men er der ikke noget med hvis tidligere ejer fra dk har expoteret den ud af landet og feks til Tyskland, kan den ikke komme på plader i dk igen


  • #3   19. feb 2019 er det ikke nemmere at kontakten skat, istedet for?

  • #4   19. feb 2019 Det nemmeste er at spørge nuværende ejer om han har husket at pille afgiften ud. Eller få ham til at oplyse hvem var den danske ejer og så spørge ham om afgiften er pillet ud. Hvis den ikke er pillet ud, så laver du bare et registreringssyn på den - SKAT kan ikke "se" at den har stået i en hal i udlandet gennem længere tid.

    Hvis afgiften er pillet ud, skal du anmode om at betale afgift igen - men måske nemmest at ringe til SKAT med stelnummeret og spørge hvordan det ser ud.

    Dér hvor du måske forvirres er, at hvis man har en gulpladebil, ren erhverv uden moms, og man laver den om til papegøje, så skal man betale momsen. Men hvis man efterfølgende vil lave papegøje tilbage til ren erhverv igen, så fanger bordet da momsen aldrig mere kan refunderes igen.

    Som jeg ser det kan du eksportere og importere lisså tosset du vil ... for hver gang tjener SKAT 15% på regafgiften ved eksport.


  • #6   19. feb 2019 Hvis den er eksporteret er det sikkert fordi afgiften er høj. Så giver det ingen mening at importere den igen?

  • #7   19. feb 2019 Rune N, det er på ingen måde fordi afgiften ligger højt på bilen ?? Det er en gammel Volvo fra 85 der er tale om

Kommentér på:
Import af bil

Annonce