1.518 visninger
|
Oprettet:
Køb af Seat Leon 150 DSG {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg går med en drøm om at anskaffe mig en Seat Leon 150 2.0 TDI DSG7.
Bilen er fra 2014, men en 2015 model.
Den har kørt 99.000.
Bilen står pt ved en forhandler, som tilbyder garanti over to år, hvilket jeg vil benytte mig af.
Men hvad med derefter? Er den dyr at reparere, og vedligeholde?
Kan selv lave de gængse ting, som hjul, bremser, service osv.
Og hvad med DSG gearkassen? Kan den blive dyr i det lange løb?
Håber i kan hjælpe, og give noget god feedback, og jeres egne erfaringer.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 49 Biler: 6 Emner: 2.085 Svar: 19.819
dec 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
#1 Så regelmæssig service evt. ved et autoriseret værksted?
Vil du sige at DSG er det største problem ved bilen?
For den kører jo SKIDE godt!
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.338
Kobling i min første dsg7 bil holdt 28.000 km. , nummer to bil med samme gear kører fortsat fint efter 29.000 km.
Der er solgt voldsomt mange biler med DSG7 dq200, en del har fået skiftet koblinger + andre døjer med at få forhandler til acceptere defekter.
Kører lækkert når den kører, personligt var det ikke noget jeg ville have i en bil der ikke var omfattet af garanti.
Der er fortsat næsten fabriks nye biler hvor der skiftes glidende eller skurrende koblinger på
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
Og lad dig ikke skræmme af alle de negative historier om gearkassen, er der noget med dsg7 kasserne, så er det typisk indenfor de første 20000km.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.338
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.338
mar 2011
Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 587
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
Og nu hvor den har gået ca. 100000km så vil det være fint at skifte det..
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
du skifter ikke olie på mechatronicen. Men på gearkassen, det er 2 forskellige ting.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
mar 2011
Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 587
- Og nej, jeg skifter sgu ikke olie på en manuel gearkasse, medmindre jeg vil have den til at runde en million
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.338
Med bilens betegnelse er der sikkert tale om en 6’er hvor olie skift er en del af service.
Informationerne er modstridende.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
mar 2011
Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 587
dec 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Min fejl.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
Ja det har du ret i, det er en dsg6 hvis det er en 2,0tdi.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
Og olie som har gået 100000km har bestemt godt af at blive skiftet, uanset om vw eller andre ikke anbefaler det.
Du skal huske på at forventet levetid på en bil ikke er ret høj, selvom vi i DK køre langt mere i bilerne..
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Osv.
Husk skift af gearolie for hver 60.000km, det skal dq381 også. Værkstedet skifter det som i del af service.
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 174 Svar: 1.358
skriv en besked, hvis du vil høre nærmere
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Køb af Seat Leon 150 DSG