{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.318 visninger | Oprettet:

For- og imod Audi S5 3,0 TFSI S-tr Quattro {{forumTopicSubject}}

Er ved at købe en fra 2010 kørt 135.000 km. Fuld service.

Jeg kender ikke meget til kværnen i bilen, andet end at den skulle være at foretrække kontra den forrige 4,2 V8 ift. reparationer på motor.

Er der noget man skal være opmærksom på omkring motorproblemer etc.?

Søger blot lidt bekræftelse eller gode råd, så jeg ved om der er noget jeg skal være opmærksom på smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For- og imod Audi S5 3,0 TFSI S-tr Quattro
  • #1   21. feb 2019 Jeg har hørt nogle klager om lidt højt olieforbrug, grundet dårlige olieskraberinge, som på 1,8 og 2,0 tfsi, men ikke noget der har været værd at græde over.. Vi har mange kørende heroppe, og jeg kan ikke komme i tanke om noget nævneværdigt at klage over. Det er en af de fedeste motorer Audi har lavet. Uden tvivl

  • #2   21. feb 2019 Tak for svar smiley

    Olieforbruget skulle være ret slemt på 4,2'eren. 3,0'eren har jeg ikke hørt noget voldsomt om, men jeg vil holde øje hvis jeg køber den.

    Det er også mit indtryk at det er en rigtig solid motor.

    Jeg tog en tur i den og den kørte perfekt. Eneste jeg lige ved mærke i er at jeg syntes den i fx 2. gear ved fuld knald fra 1. og opefter ved gearskiftet har lidt "neddroslet" acceleration det første 0,5 sekund efter skiftet til 2. gear før den rigtig slipper kræfterne løs. Ved ikke om det giver helt mening, men lyder det normalt?


  • #3   22. feb 2019 Gearkassen skal bare køre 100% fejlfrit, de kan være dyre at reparere på.

    Jeg ville også få tjekket om Quattro systemet er helt i orden. Kort tid efter jeg fik min RS5 var der en defekt i Quattro og det var en reparation til 100.000 kr. (dækket af garanti).


  • #4   22. feb 2019 Hvis du vil have V8, skal du op i RS5, efter min mening. Den har nemlig ikke Audi's egen motor, som eks. S5 4.2, den der ligger i RS5 er en Mugen-Honda motor som er super driftssikker, den elsker omdrejninger og er bare sjovere.

  • #6   22. feb 2019 Carsten

    Hvor fra har du at det er en Honda motor? Kan ikke finde noget om det, men det lyder spændende


  • #7   22. feb 2019 Det var til et Audi arrangement jeg fik det at vide. Audi ville have en mere sportslig motor, som var mere omdrejningsvillig, og som ydede mere end deres eksisterende V8'ere.

    Planen var at den skulle bruges i flere biler, men de ombestemte sig, og lavede istedet den 4.0 motor som ligger i flere af deres biler i dag.


  • #8   28. maj 2019 #7 , den holder sikkert også bedre end Audi’s egne motorer , tænker jeg ??

Kommentér på:
For- og imod Audi S5 3,0 TFSI S-tr Quattro

Annonce