{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Tor O
Tor O
Tilmeldt:
31. okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89

Glonk lyd fra forhjul når jeg bakker citroen c4 {{forumTopicSubject}}

Jeg har opdaget når jeg bakker så kommer der en glonk lyd fra venstre forhjul. Nogen som har været ude for noget ligene. Det forgår således. Ligeud glonk glonk glonk. Når jeg drejer rettet til venstre forsvinder Lyden og det gør den også når jeg drejer til højre. Kører jeg forlængs er lyden der ikke og heller ikke når jeg drejer til højre og venstre eller kører på ujævn vej. Kører jeg op på en bakke og lader den Trille baglæns er resultatet det sammen og lyden forsvinder når jeg drejer Højre/venstre. Er lidt lost.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glonk lyd fra forhjul når jeg bakker citroen c4
  • #1   22. feb 2019 Donkraft under, hæv bilen op, og tjek hvor der er slør smiley

  • #2   22. feb 2019 Kunne være et trækaksel der er ikke dur mere smiley

  • #4   23. feb 2019 Min umiddelbare tanke, er at trækakslen ikke har det helt perfekt smiley

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #5   27. feb 2019 Hvis man forstiller sig lige som en sten i dækket. Når hjulet har kørt en omgang kommer lyden når man bakker. Drejer man til højre eller venstre i mens man bakker er lyden der ikke men kun når man bakker lige ud. Lyden er der ikke når man hæver den og heller ikke når man drejer på hjulet. Kan ikke finde slør på Aksel. Måske det yderste led som skal skiftes. Lyden er der ikke når man kører fremad over fartbump på motorvej eller i rundkørslen på ujævn vej

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #7   27. feb 2019 Tror jeg ikke for kan høre at lyden kommer fra venstre forhjul ligesom hvis du har en sten i dækket

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #8   27. feb 2019 Var det gearkassen er det da underligt at lyden forsvinder når du drejer til højre og venstre samtidig med man bakker

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #10   27. feb 2019 Vi ser hvad der sker. Bare underligt det kun er ligeud når man bakker. Og ikke når man bakker til højre og venstre for så forsvinder Lyden. Må have den på værksted og tjekket. Men lyden kommer fra forhjulet så måske alligevel det yderste led som skal skiftes

  • Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
    #12   2. jul 2019 Lige en opdate på det. Havde jo købt nogen brugte fælge med vinterdæk. Fik pillet den forreste fælg af og gav den en tur med stålbørsten på fælgen. Tog den bagerste fælg af og byttet rundt på dem og så var problemet løst.

Kommentér på:
Glonk lyd fra forhjul når jeg bakker citroen c4

Annonce