{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Lucas R
Lucas R
Tilmeldt:
23. feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Starter men dør lige bagefter {{forumTopicSubject}}

Min 1,6 mx5 fra 1990 har stået stille hele vinteren. Hvad tænkt mig at lave lille service på den og skifte det originale luftfilter ud til en K&N luftfilter. Troede at jeg skulle skrue afm s(air flow meter) tikket ud, men skruede det kun halvt ud og sat det i igen. Da jeg skulle starte den startede den men døde kort efter og vis jeg gider gas dør den med det samme, så jeg tænkte den fik for meget luft så skiftede det tilbage til det originale luftfilter, men det samme skete. Ved ikke om det kan havde noget med stikket at gøre eller hvad det er. HJÆLP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter men dør lige bagefter
  • #1   23. feb 2019 startet den fint før du begyndte at udskiftet det filter ? prøv at tage stikket af til lmm/luftmængdemåleren. og prøv at starte det kan være den har taget skade. og tit kan de starte i nødsystem vis den er taget af og kan den det så udskift den sensor. men ellers prøv at sætte en tester på og se hvad den siger.

  • Lucas R
    Lucas R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   23. feb 2019 Tænkte ikke på at starte den før, havde for travlt med at komme i gang. Prøver at tage stikket. Er det bare en multimeter du vil have jeg skal teste den med? Tak for hjælpen freeway

  • #3   23. feb 2019 okay du kan udlæse blink koder ud fra din bil vis du ingen tester har. Det er en auto tester jeg mener til at udlæse fejl koder med. men gør som her så kan du udlæse vis den har en fejlkode uden at bruge en tester. Det hedder bare blink koder.
    https://mx5diy.blogspot.com/2015/04/retrieving-engine-fault-codes-for-mx5.html?m=1


    https://youtu.be/r3SZZIIgm0k


  • Lucas R
    Lucas R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   23. feb 2019 Ok. Mange tak for hjælpen

  • Lucas R
    Lucas R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   24. feb 2019 #freeway Har prøvet at pille stikket fra og starte den, den kunne sagtens holde i tomgang men så snart den nærmede sig 2000 omdrejninger døde den. Prøvede bagefter at sætte stikket i igen en der gjorde den bare det samme som i går. Hvad betyder det?

  • #6   24. feb 2019 så er fejlen et andet sted. har du prøvet at udlæse de blink koder?

  • Lucas R
    Lucas R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   24. feb 2019 Nej ikke endnu. Det virker bare mærkeligt at det skulle være et andet et for før vinteren kørte den perfekt og det er det eneste jeg har pillet ved. Kan der ikke side en sikring til den?

  • #8   24. feb 2019 tvivler på det er en sikring.men det er jo nemt at tjekke om alle er ok. men nu har du tjekket du ikke er kommen til at rykke et stik af eller halvt af et anden sted. da du monteret det filter for alt kan ske. så tjek evt alle stik til din motor.tjek også stil til motor og batteri men jeg ville så også tjekke benzin tryk fra din benzin pumpe af. da den kan blive dårlig ved at stå stille. plus evt udskiftet benzin filteret. men prøv lige at udlæse de blink koder. for det kan nemt give en hint hvad fejlen er.

  • Lucas R
    Lucas R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   24. feb 2019 Har fået lavet blink koden nu og den blinker 8 gange hurtigt, så det burte være luftmængde måleren den er galt med

  • Lucas R
    Lucas R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   24. feb 2019 Har fået den lavet nu. Det var stikkende inde i luftmåleren der var knækket! Så har bare lodet dem sammen igen og nu køre den perfekt igen.
    Mangemange tusind tak du har været en stor hjælp


  • #11   24. feb 2019 Det var så lidt godt du fik fixet det. smiley

Kommentér på:
Starter men dør lige bagefter

Annonce