{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Originale hvide nummerplader {{forumTopicSubject}}

Hvor meget gør det for værdien af en veteranbil, hvis den har de originale hvide nummerplader på?

Jeg ved at de sorte emaljeskilte kan have en betydning, men de er kun lavet til 1976.

Jeg har kig på en bil med originale hvide plade fra efter 1977 - giver det noget ekstra for værdien at de er på, eller er det lige meget.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Originale hvide nummerplader
  • #1   8. mar 2019 Det er vel op til køber.
    Personligt sys jeg det er et meget sjovt plus når man finder sådan en.

• #2   8. mar 2019 det ville jeg selv være helt ligeglad med smiley
    og selvom jeg da synes de originale sorte emaljeskilte er sjove at have på en bil der er gammel nok til det, så er det altså ikke noget jeg synes der bør hæve bilens værdi noget videre, blot gøre den det sjovere..

• #3   8. mar 2019 lige et spørgsmål, kan man lave det der trick, hvor man siger at ens ene sorte plade er blevet stjålet og få en ny sort?

• #4   8. mar 2019 Jeg tror ikke du kan se det afspejlet som kroner og ører i en højere salgspris generelt. Men personligt betyder det rigtig meget for mig. Man kan ikke 'snyde' med de hvide plader og bestille 'historiske korrekte nummerplader' som man kan med de sorte. Desuden har skrifttyperne ændret sig. Det skal dog selvfølgelig være det originale første sæt og ikke et fra en vilkårlig omregistrering.

Jeg vil endda gå så langt at jeg - personligt - mener man har et ansvar for at bevare sine originale hvide nummerplader, hvis man er heldig at have et sådant sæt. Hvis alle havde tænkt på samme måde med de sorte dengang, havde vi heller ingen haft af dem. Men igen bakker jeg også min holdning op med, at en klassisk bil på originale hvide plader, for mig vil være nogle tusinde kroner mere værd end en tilsvarende uden.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #5   8. mar 2019 Det kommer an på meget. Jeg havde en bil engang, hvor nummerpladerne var de nummerplader som bilen fik monteret i 81 da den blev solgt fra forhandleren. En køber var ekstremt meget interesseret i om bilen stadig var registreret med de plader, da det åbenbart har noget at sige i visse kredse, men ikke alle.

• #6   8. mar 2019 For mig personligt tror jeg ikke det betyder så meget, men alligevel vil det måske være synd..... Og så når bilen skal sælges igen ville det da være ærgerligt hvis køberskaren bliver mindre med andre plader end de originale.

• #7   8. mar 2019 Det er klart et plus hvis med naur klint plader på biler der ikke er gamle nok til emaljer. De moderne er jo med en helt forkert skrifttype, så det bliver aldrig historisk korrekt smiley

• #8   8. mar 2019 Jeg synes helt klart det giver bilen et ekstra pust, og jeg synes det giver bilen mere værdi.
    Jeg har selv en bil, hvor de hvide plader er de originale - og dog. De originale var så slidte, at det så dumt ud på en nymalet bil, så valgte at købe erstatningsplader dvs. nye plader men med det gamle registreringsnummer. Skrifttypen er dog den nye.

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #9   8. mar 2019 Jeg har en Audi Cabriolet som stadig har de originale plader fra da den blev indregistreret første gang i 95 til Prinsesse Alexandra. Tror dog ikke det har den store betydning for værdien, men synes nu det er meget sjovt.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #10   8. mar 2019 Den Audi bliver nødt til at beholde pladerne, det er jo en del af bilens historie, sammen med at det har været Alexandras. Det fuldender bevisførelsen.

Kommentér på:
Originale hvide nummerplader

Annonce