{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
235 visninger | Oprettet:

Nokian dæk erfaring ? {{forumTopicSubject}}

Hej bg smiley

er der nogen der kan anbefale nogen gode dæk de skal hedde 195 50 15 h mærke

har selv kigget på dem her hvad vil i sige de er billig og synes selv de ser okay ud
vil jo gerne have de skal stå rigtig godt fast i regn

nogen der har erfaring med Nokian dæk er de gode ?

https://www.daek-online.dk/daek/bil/sommerdaek/nokian-wetproof-195-50-r15-82v__892929?gclid=EAIaIQobChMI_-feg8WC4QIVksmyCh2QuQZwEAQYAiABEgLLYvD_BwE&rows=20&ID=sea_tnet_dk_Google_Shopping&ef_id=EAIaIQobChMI_-feg8WC4QIVksmyCh2QuQZwEAQYAiABEgLLYvD_BwE:G:s&s_kwcid=AL!682!3!257257599760!!!g!308873137806!

på forhånd tak smiley

Kommentarer på:  Nokian dæk erfaring ?
  • #1   14. mar Der er ingen, som har erfaringer med dette dæk, da Nokian WetProof er helt nyudviklet og kun lige kommet til salg. Generelt laver Nokian ret gode dæk på papiret, men i virkeligheden er deres sommerdæk ikke særlig holdbare og efter min mening noget lort. Vinterdæk er ret gode til gengæld...

• #2   14. mar Hvad vil du anbefale ? Af dæk med lav rullemodstand osv smiley

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 351
    #3   14. mar Jeg har gode erfaringer med Continental, men de er ikke billige.

Jeg har ikke lyst til at spare på dækkene ved køb.
    Jeg går efter godt vejgreb og ofte holder de lidt dyrere dæk også længere, så i det lange løb kan en højere pris vise sig at være billigst alligevel.
    Men der findes da mange andre udmærkede dæk.

• #4   14. mar Bridgestone Turanza T005

• #5   14. mar Jo okay går bare meget op i rulle modstanden / brændstof på dækket og selv vejgreb som er det vigtig

Synes bare ikke der er så mange conti og Michelin dæk i min str 195 50 15 i må gerne link til nogen gode dæk i selv vil købe hvis det var jer selv de skal ihverflad kunne stå fast i tør og våd vejr smiley

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 351
    #6   14. mar Conti har da 3 forskellige i den størrelse, så hvor mange mener du, der skal være at vælge imellem?
    Ja men, jeg vil da kun angefale noget, jeg selv kender og mine erfaringer for år tilbage er jo ikke meget bevendt, så jeg vil anbefale Conti. Og de står godt fast både på tør og fugtig vej.

Normalt er Bridgestone også et godt valg - jeg kender bare kun til dem, jeg brugte for en del år siden, så jeg kan ikke udtale mig om de nyere.

Men når de to fabrikater ikke passer dig, så må du vente på, at en anden byder ind med noget andet.
    Dækvalg er i mange kredse mere en trossag end facts, så du skal nok få en del svar.

• #7   15. mar er vel vidende om at folk slår bollerne af mig efter den her kommentar, men jeg synes du skal kigge efter Nankang NS-2.. Synes det er et rigtig godt dæk, med massere af greb og så kommer de næsten ingenting...

• #8   15. mar Kan tilslutte mig Bridgestone som er min favorit og vil mene der er flere km i dem end fks. Continental men begge er kvalitets dæk, har en gang haft Nankang og efter 5000km var de nærmest firkantet og er det værste dæk jeg nogensinde har haft.

• #9   15. mar Okay tak alle sammen men hvis der er andre må i gerne byde ind smiley

Men kan man regne med den skala med A-G på det klistermærke der står på hjemmesiden

• #10   15. mar Jeg har god erfaring med Nokian Z-line sommerdæk godt nok 18"..! de holdt ca. 30.000 km. God komfort og gode køreegenskaber i vådt føre smiley

Kommentér på:
Nokian dæk erfaring ?