{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.332 visninger | Oprettet:

Hvad er jeres erfaring med Biltema? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har gennem tiderne købt en hel del varer i den lokale Biltema-forretning. Mht. værktøj, så gider jeg generelt set ikke købe det dyreste af det dyre (da jeg ikke bruger det så meget igen), og her har jeg fundet en del godt og relativ solidt værktøj til billige penge i Biltema.

Mht. reservedele mv. ser det efter min mening lidt anderledes ud - i hvert fald hvad angår min egen oplevelse med kvaliteten.

Jeg har fx tidligere altid købt Bosch Aero Twin flatblade viskere til min bil. I de senere år synes jeg dog, at kvaliteten heraf er faldet betragteligt. I hvert fald holder de sædvanlige flat-blade-Bosch viskere ikke særlig længe hos mig, og begynder at larme og trække striber. Jeg tænkte derfor, at jeg ville prøve med Biltema´s flatblade viskere, og kan da godt se, at de er rimeligt billige, hvorfor man nok ikke kan forvente vidundere. Men sikke da noget lårt. De røg direkte i skraldespanden, da det viste sig, at de var decideret ubrugelige.

Derudover:
Sidste sommer købte jeg et luftfilter hos Biltema til en Vectra C. Jeg tænkte, at der jo ikke er så meget high-tech i et luftfilter, så det fra Biltema måtte være godt nok. Det blev købt og monteret. Efter 4-5 dage begyndte advarselslampen med motorikonet eller den med udstødningsikonet at lyse (jeg husker ikke lige, hvilken det var).
Fejludlæsning viste, at der var en forkert luft/brændstof blanding ("Too lean"). Jeg tænkte i skyndingen jo slet ikke lige over, at jeg nogle dage forinden havde skiftet filter (det havde jo virket OK de første par dage), så jeg begyndte at tjekke for utætte slanger, falsk luft osv.
Indtil det slog mig, at jeg havde skiftet til et Biltema-filter. Jeg smed derefter Biltema-filteret i skraldespanden og satte et Bosch-filter i og problemet var væk. Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke 100%, at jeg fx ikke har fået dækslet til luftfilteret sat ordentligt på eller lignende - men det virker usandsynligt, da man ikke kan gøre meget forkert.

Indlægget skal ikke forstås som et hadeindlæg eller lignende, men jeg vil blot gerne høre jeres mening om Biltema og om i har oplevet lignende problemer med deres reservedele og sliddele. Bør man generelt set bare holde sig fra deres reservedele?

PS: Jeg ved godt, at man får, hvad man betaler for. Og jeg kunne aldrig finde på at købe bremseskiver eller andre high-tech-reservedele til min bil, et sted som i Biltema. Så køber jeg hellere OEM eller originaldele på eBay. Men jeg gik dog ud fra, at fx det at fremstille et luftfilter vel ikke er raketvidenskab smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er jeres erfaring med Biltema?
  • #1   16. mar 2019 jeg kunne aldrig finde på at købe reservedele til et køretøj i biltema, det kan godt ske det er billigt, men kvaliteten er så osse derefter, dvs det thansen solgte for 15 år siden, skrammel skrammel skrammel
    for en 10-12 år siden købet jeg et sæt bremseskiver til min vectra hos bilbiltema og da jeg tog dem ud af kassen nærmest smulderede de mellem fingrene på mig, så de røg retur med det samme og siden har jeg ikke købt dele der.

• #2   16. mar 2019 Hvis din bil får for mager blanding efter skift af luftfilter, så er det 100% sikkert IKKE filterets skyld.

Viskerblade køber jeg fra den lokale - de koster det samme som hos biltema, og der er kun 3 minutter derned kontra 35min til nærmeste biltema. smiley

Man får mere eller mindre altid hvad man betaler for.

• #3   16. mar 2019 Købte en lamdadonde til min nubira der engang..

Men måtte returnere den igen.. Den blev ved at sætte fejl og komme med nogle helt vilde signaler! Så endte med at købe en hos autobremsen og derved ingen fejl de efterfølgende 3år jeg havde bilen.. Men prisen var også næsten dobbelt op i forhold til biltema..

• #4   16. mar 2019 @Sajmon - Jeg kan kun gentage, at problemet med fejlkoden forsvandt, efter at jeg monterede Bosch-filteret. Og jeg er 99,9999999999% sikker på, at jeg ikke havde monteret Biltema filteret forkert - for det er jo stort set umuligt, når låget til filterkassen gøres fast med 5 skruer og filteret "plopper" ned i filterkassen nærmest af sig selv. Jeg slettede koden flere gange med det filter, og den kom igen - så jeg er slet ikke i tvivl om, at det var filteret, der satte fejlkoden. Hvorfor skulle det ellers hjælpe med det samme med Bosch filteret?

I øvrigt var overdelen af filteret fra Biltema helt anderledes end Bosch filteret. I Biltema filteret var der en form for en hullet metalplade over selve filteret, mens dette i fx et Bosch-filter består af en form for tynd hønsetråd i stedet for. Jeg kan sagtens forestille mig, at der er et HELT andet luftflow i Biltema-filteret.

Hvorom alting er, så vil jeg lige tænke mig om en ekstra gang næste gang jeg skal have dele til min bil - ikke mindst også på baggrund af @Danny H´s og @tigger´s historier.

Tak for indlæggene, i øvrigt smiley

profilbillede
  • #5   16. mar 2019

profilbillede
  • #6   16. mar 2019 Har lige været forbi i eftermiddags og købe noget værktøj til firmaet hvor jeg arbejder, en lang spidstang, der ville være urimelig dyr i en mærkevare, men kostede kr 65 i en helt sikkert dårligere kvalitet end Knipex, men 100% ok til det jeg skal bruge til den.
    Har ikke købt nogen dele til biler der andet end vinduesviskere til min Octavia, de dyreste af dem, de var ikke gode.
    Min erfaring er at Bosch er gode, meget holdbare, de dyre er ekstremt holdbare og holder sig smidigere længere end andre.

• #7   17. mar 2019 @Allan (Kolding) R - Netop smiley - præcis den tilgang har jeg også typisk mht. værktøj. Hvis det er et værktøj jeg skal bruge 1 mio. gange, så betaler jeg gerne lidt ekstra, men at give 4-5 gange prisen, man kan få det til i fx Biltema for et værktøj (som man en sjælden gang bruger) blot fordi det er en mærkevare og fordi kvaliteten er lidt bedre, det gider jeg heller ikke.

Jeg har nu bestilt nogle Bosch-viskere igen - de kan trods alt fås til ca. 200 kr. - og så må de holde så længe de kan. Jeg er for nærig til at købe fx nogle Valeo-viskere, som hos T-Hansen koster over 400 kr., men de holder givetvis også længere end Bosch-viskerne smiley

Mht. filtre - fx. luftfiltre, så koster de jo generelt set ikke en bondegård, så da gider jeg heller ikke fremover spare et par håndører ved at købe i Biltema fremfor fx at købe Bosch, hvis det viser sig, at man kun løber ind i problemer med Biltemas produkter.

• #8   17. mar 2019 Skiftede engang de bagerst bremseklodser på søsters Passat, de havde selv hentet nogen i Biltema. Efter ca en uge gav limen op og al belægning røg af.

Kommentér på:
Hvad er jeres erfaring med Biltema?

Annonce