{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af plast/gummi
  • #2   7. jul 2004 Ok, hurtigt svar må man ige smiley
    Jeg takker for svaret.


  • #4   7. jul 2004 Jeg er igang med at farve HELE min kabine og har eksperminteret lidt (eller ikke vist hvad jeg sku bruge hedder det vist), men idag købte jeg så kunststof grunder fra motip og det ser ud til at holde...
    svært at få malingen til at flække efter bare 1 time... så holder nok helt godt når det er hærdet lidt op...


  • #5   7. jul 2004 Jamen der må jo være noget om det der kunstof grunder.... smiley
    Men ka det også tåle varme?

    Jeg havde tænkt mig at male diverse væskebeholdere i motorrummet.....


  • #7   7. jul 2004 Ja . Men så hør her drenge, skal i male plast så er det lidt af en videnskab. Start altid med at vaske det HELT rent med siliconefjerner, derefter vaskes det igen med en scotc brite sort slibesvamp, som er dybbet i plastrenser , det er en fortynder som gør plasticen antistatisk. Det er meget vigtigt at man ALDRIG sliber med alm. sandpapir , da overfladen ellers vil :rejse sig:
    Det vil sige at overfladen ligner velur når det bliver malet.
    Efter forbehandlingen skal det grundes med en plastgrunder, og så tilsidst males.
    Al 2 komponent auto lak kan tåle op til ca 200 grader , det vil sige at det kan bruges overalt , undtaget udstødningen. Hvis der er flere spørgsmål så bare kom med dem. Jeg er autolakker.
    Hilsen Niels Erik


  • #9   7. jul 2004 Det var da en foklaring der er til at forstå, men en kedelig en, den ligger jo op til hårdt arbejde smiley
    Hvad består en 2 komponent lak af? Er det "bare" farve og derefter klarlak?

    Og skal du ikke lige male min Mini? smiley


  • #10   7. jul 2004 Niels Erik, kan du vise mig vej til et sted hvor dette 2 komponent set kan købes?

  • #11   7. jul 2004 Også...hvis man ikke kan slibe med alm. sandpapir hvad bruger man så?

  • #12   8. jul 2004 Sikke dog en masse spørgsmål.Til Kim, 2-komponent autolak hedder sådan fordi der skal blandes hærder i malingen. Den slags med klarlak hedder 2-lags maling, og består af et 1-komponent farvelag ( typisk metalfarve )og derefter 2-komponent klarlak ovenpå.
    Til Christian. alle de ting jeg nævner kan købes hos en autolakker. Man sliber med den nævnte scotc brite, det er en slibesvamp (ligner en nylon grydesvamp,bare meget finere).
    Til John. Du skal købe lakken hos en autolakker, og bare male, på mit arbejde er det noget vi sætter lærlingene til.
    Hvis du mishandler dine bremser , så de bliver over 200 grader varme, så skaller malingen af.
    Hilsen Niels Erik


  • #13   11. okt 2007
    Tjaa jeg har brugt alm sandpapir og det er blevet et utrolig pænt resultat.. Endda på to forskellige biler..
    Så har jeg måske bare været heldig? :s


  • Henning R
    Henning R Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   19. jul 2017 Hej Hvilken malling til genbrugsplast ??

Kommentér på:
Maling af plast/gummi

Annonce