{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Hjælp vw touran brugt gulpladet eller hvid ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg går og overvejer at købe en brugt VW touran 2,0 tdi 170 higline nedvejet spørgsmålet er så om jeg skal købe en på gule eller hvide plader jeg skal ikke bruge bagsæderne til noget hvad er billigst og fåes de ikke med manuel gear nogen der kan hjælpe mig med det.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vw touran brugt gulpladet eller hvid ?
  • #1   18. mar 2019 Du kan ikke nedveje en bil på hvide plader.

  • #2   18. mar 2019 170 hk modellen kommer først i 2007, så du skal ud og finde en som er handlet enten inden skæringsdatoen i april, eller hvor der er alt det nødvendige papir for at kunne nedveje i overgangsperioden

    lykkedes dette, så vil en nedvejet gulplade være billigste i ejerafgift/vægtafgift

    umiddelbart er de 170 hk modeller der er til salg med DSG gear, så hvis manuelt er et krav skal du nok gå efter en før 2006 highline 140 hk model. Så kan du også få den nedvejet uden problemer

    du kan slå bilerne du kigger på op på www.nrpla.de og se hvad der betales i ejerafgift/vægtafgift af den aktuelle bil. Du skal bare have oplyst registreringsnummer


  • #3   18. mar 2019 https://skat.dk/skat.aspx?oid=4052
    her kan du selv rode lidt med det


  • #5   19. mar 2019 Tak for svar trolle p det har du ret i. Havde også tænkt på at købe en på hvide plader og så tage bagsæderne ud det er vel ikke ulovligt er det?.

  • #6   19. mar 2019 jeg går og overvejer om at få min 04 på hvide plader for ejerafgiften gul og hvid plade er snart den samme
    min er nedvejet og på de sidste ca 2 år er afgiften steget med ca 1500kr så hvis det fortsætter så kan det ikke betale sig med gulplade bil


  • #7   19. mar 2019 Trolle normalt ville jeg også kraftigt overveje gul eller hvideplader ud fra dine argumenter

    Men netop vw touran er jo ikke en typisk "håndværker" bil. Det er ligeså meget en bil anvendt af sælgere, mestre men også mange private

    De fleste vw touran jeg møder er altså uden cvr nummer på siden, særligt de ældre før 2007 modeller smiley

    Og en før 2007 vw touran 2,0 tdi findes altså til særdeles attraktive priser, og de virker ikke umulige og sælge igen. Hvis man kunne nøjes med 140 HK modellen findes den til under 20.000 kr nedvejet

    Vi overvejede selv en 7 personers vw touran i stedet for Avensis, og de er også stadig rimelig attraktive for dem med behov for mange sæder. Men ejerafgift trækker kraftigt ned

    Der findes langt flere bedre biler til samme pris, og som kan rumme stort set det samme som en touran.


  • #9   19. mar 2019 René hc det rigtigt den bruges jo ikke som håndværker bil en touran, jeg har kigget på en touran 2,0 tdi 140 trendline van årgang 2007 med de fede lygter ved ikke hvad de kaldes smiley de fåes også med manuel gear som jeg helst vil ha, må man tage bagsæderne ud og bruge den til at hente ting i er der regler for det

  • #10   19. mar 2019 Trolle p jeg har kigget på en touran 2,0 tdi 140 trendline van årgang 2007 den fåes med manuel gear

  • #11   19. mar 2019 Du må gerne tage bagsæderne ud, mener bare selerne ikke må fjernes

    Du kan ændre fronten på den gamle, men det koster selvfølgelig lidt og du skal måske forbi og få den lakeret. Der er en der lige har oprettet fotoalbum

    Skal du altid køre med læs siden du gerne vil have bagsæderne ud. De kan så vidt jeg husker fældes helt ned så der bliver flad bund

    Det eneste formål med og tage dem helt ud er hvis du skal bruge den allersidste plads foran bagsæderne til ting

    Dog får man i mange biler en del mere uheldig bund og pakke ting på når bagsæderne tages ud


  • #12   19. mar 2019 Jeg skal ikke køre med meget læs jeg finder bare tit en masse Stumper roder meget med gamle knallerter, og er også selv håndværker "blikkenslager" så bilen passer perfekt til mine behov. Den skal selvfølgelig også have træk på.
    Hvis det er en hvidpladet touran jeg skal have
    Havde jeg tænkt mig at lave en plade til bunden af bilen vil gerne have så meget plads ud af bilen så muligt. Vi har en chevrolet matiz som kæresten kører i og vi bruger i weekenden, så behøves ingen bag sæder i touran'en vil også godt have lukket lidt af op til føresædet som jeg kan se nogle af de nedvejede gulpladet touran'er har


  • #13   19. maj 2019 Bagerste sæderække lægges ned i gulvet så det er helt plant. Midterste sæderække er 3 enkelt stole som lige er til at klikke ud. Uden brug af værktøj. Der vil gulvet så ikke være helt plant. Men massere af plads


Kommentér på:
Hjælp vw touran brugt gulpladet eller hvid ?

Annonce