{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brembo/perforeret/ventileret bremseskiver
  • #1   21. mar 2019 Drop de hullede skiver, det er kun for syns skyld, skal de være effektive skal de være med riller.

  • #2   21. mar 2019 #1 Hvorfor mener du at dem med riller er mere effektive (og hvad er det de er mere effektive til?)


  • #3   21. mar 2019 At lede varme væk, og derved få en bedre bremseeffekt,

  • #4   21. mar 2019 Og du mener at riller leder varmen væk bedre end huller fordi?

  • #5   21. mar 2019 Hvis du kan en smule engelsk så kan du få forklaringen her

    https://www.youtube.com/watch?v=78wbht355R8&t=1s


  • #6   21. mar 2019 Tak for link. Der kom lidt argumenter jeg ikke lige havde være opmærksom på.

    MEN er ikke sikker på at det er sandheden - der mangler ligesom lidt videnskabelige beviser. Der er jo kun udokumenterede påstande (som jo alligevel godt kan være sande).
    Og hvis du læser kommentarerne nedenfor klippet, så kan du også læse at en del andre er uenige med konklusionerne i videoen.

    Jeg er nok heller ikke enig, men er under alle omstændigheder blevet klogere og opmærksom på at der kan være flere forskellige omstændigheder og behov der skal dækkes.


  • #7   21. mar 2019 Mine skiver bliver kun med riller ved næste skifte, i dag har jeg både riller og huller i mine skiver, og jeg tror på at hullerne i en stålskive nedbryder holdbarheden. Måske er det anderledes med keramiske skiver.

    i Formel 1 bruges der kun helt glatte skiver, det er også lidt spøjst.


  • #8   22. mar 2019 Hvis aldrig man oplever at ens bremser fader, er en opgradering vel mest for udseendes skyld.

    Jeg havde de specielle, men standard, wave-skiver på Audi'en, som godt nok kun havde huller og ikke riller, og de kunne godt begynde at fade lidt efter nogle km hård kørsel. Men synes aldrig at det var værre end at jeg kunne leve med det.

    Om det kan betale sig at skifte, kommer vel an på hvor gode/dårlige standard bremserne er, og hvor hårdt man kører sin bil (eks. trackday).


  • #9   22. mar 2019 Jeg blev rådgivet til kun at købe med huller, da riller hurtigt larmer meget. Det med at huller ikke har nogen effekt, er en gang pis. Hvorfor er der så huller i alle mercedes AMG stålskiver? Jeg har været glade for mine brembo skiver med huller. Jeg kører ford, som laver biler med køreglæde, men deres skiver er det værste lort, så derfor opgraderede jeg dem,... Køb køb...

  • #10   22. mar 2019 Brembo beskriver selv noget af dette på deres hjemmeside.

    https://www.brembo.com/en/company/news/disc-drilled-or-slotted

    De skriver naturligvis ikke noget dårligt om deres egne produkter, men nær læser man artiklen, skriver de faktisk at de hullede bremseskiver er til dem der går op i det æstetiske og at skivebremser med riller er bedre til racebrug.

    Holder man dette op mod videoen med Youtube nørden fra
    Engineering Explained, ved jeg godt hvad jeg vil vælge.


  • #11   22. mar 2019 Takker for alle deres indlæg, men nu er blevet meget forvirret omkring det med huller og riller

    Så hvad vil du anbefale #10 KIA GT


  • #13   22. mar 2019 Problemet er at der ikke er særligt mange der laver skivebremser med riller, faktisk har jeg kun fundet EBC. Alle andre laver med huller.

    For mit eget vedkommende er jeg kommet frem til disse, næste gang jeg skal have nye skiver

    https://www.bsr-tuning.dk/produkt/brake-discs-ebc-ultimax-218usr1580/kia-pro-ceed-jd-16-turbo-2013-2018-201hp-elec-h-b

    Men om der findes EBC bremser til din bil det kan jeg ikke svare på, men måske du kan finde dem på BSR's danske hjemmeside ?


    profilbillede
  • #14   22. mar 2019 Har haft zimmermann med huller. De larmer RIGTIG meget når man laver en hård opbremsning. Levetiden er også kortere end almindelig skiver. Så hold dig til originale.

  • #15   23. mar 2019 Det er disse jeg har på i dag, men når de er slidt ned bliver de skiftet til kun at have riller, de har som sådan været ok, jeg vælger bare at følge Youtube nørdens anbefalinger.

    PS De her larmer ikke smiley


    profilbillede
  • #16   23. mar 2019 Tror jeg prøver i det første omgang med det her så må vi se hvordan det udvikler sig, men det har også noget med ens kørsel. Som man siger når man har fået monteret nye skiver og klodser skal man undgå Brian kørsel det første pr. Km.



    profilbillede
Kommentér på:
Brembo/perforeret/ventileret bremseskiver

Annonce