{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Angående Vetaran forsikring. {{forumTopicSubject}}

Hej BG...

"Min" bil, står i min mors navn og i hendes forsikring... meeen.. hvem mon kører i den....

Men idag kom hun med en rigtig god idé, rettere sagt brokkede hun sig fordi hun synes den er for stor... Skide godt så skal hun jo ikke kører i den smiley

Men en nummer 2 bil er kun på tale hvis den kan forsikres billigt.. altså veteran forsikring...

Men hvad er kravene for at lave veteran forsikring?

Info:
49 år
Kvinde
Kun kørt bil i eget navn i 1 år.
Lærerstandensbrandforsikring(og vi flytter ikke selskab)

Jeg har selvfølge været inde på lb´s hjemmeside men jeg kan ikke finde noget info om veteran forsikring..
Så hvis i kan give mig noget info vil jeg blive med glad smiley

Nu vi er ved snakken, hvilke "pålidelige" biler kan man så få som har en alder så de kan veteran forsikres??

Mvh Christoffer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angående Vetaran forsikring.
  • #1   30. dec 2006 Problemet er jo at i ikke må køre i en bil der er klassisk eller vetaranforsikret til daglig. Kører i ud og handler ind i den, og bliver taget af politiet, så mister i forsikringen. Ydermere må bilen kun køre 6000 km om året. Det samme gælder klassisk forsikring.

Priserne svinger for forsikringen. 50.000 kr's kasko koster typisk cirka 1500 kr helårligt.

• #2   30. dec 2006 Alm. Brand veteran forsikrer biler ved 35 år og klassisk forsikre ved 25 år .. max 6000 km om året, og bilen skal være låst inde når den ikke benyttes..

• #3   30. dec 2006 smiley

Okay... Det havde jeg slet ikke regnet med smiley

Jamen så kan det jo være fuldstændig lige meget da den skulle bruges hver dag...

Er det så kun til Show? eller Cruise om sommeren??

• #4   30. dec 2006 Det er kun til "sommerkørsel".
    Det er også derfor jeg ikke har min røde Celica klassisk forsikret. Jeg vil sgu have så jeg kan bruge denn år jeg vil (selvfølgelig ikke om vinteren, men ellers)

• #5   30. dec 2006 Men er de gamle biler så slet ikke billigere i forsikring og vægtafgift i forhold til biler der er 10 år gamle?

• #6   30. dec 2006 Bliver forsikringen billigere ved at have 2 biler??

• #7   30. dec 2006 Dudes......køb en gammel felicia fra ca. 97...koster ca. 20.000,- - forsikringen er ca. 2900 om året...!!

• #8   30. dec 2006 hov hov.. der er ik noget galt med felicia..

Runa forsikring har veteran, og de har ik så mange regler for hvor tit du må kører i dem.

Der SKAL bare være en almindelig bil forsikret på adressen...

• #9   30. dec 2006 Og jo, Runa har nogenlunde de samme regler. Veteran- og klassisk forsikring er IKKE til daglig brugskørsel. Så glem det, og køb en gammel Skoda eller Lada, og spar derved kroner på forsikringen.

• #10   30. dec 2006 Okay.. det var ærgeligt..

Tror ikke det bliver en gammel skoda smiley

• #11   30. dec 2006 Du bliver ikke frataget din veteranforsikring hvis du handler i indkøbscentret med bilen.. ihvertfald ik irl...

Undskyld, men hvorfor kan man ik nyde bilen når man køber ind?
    Jeg hader det der med at fornøjelseskørsel kun er ud af huset og hjem igen i garagen... Man skal da stille bilen, få en is, købe det man skal, og nyde bilen som et transportmiddel.
    Det er der mange som gør...

Og så afhænger kravene meget fra forsikringselskab til selvskab.

Flere steder kan man købe helvårskørsel for 300 - 500 kr... Det er meget billigt, og så må du også køre om vinteren. Men der skal vedligeholdelse ! Salt er gift !

• #12   30. dec 2006 Men nej... Dermed ik ment at veteran er til dagligdags kørsel.

Men en tur til bageren søndag morgen, er da også fornøjelseskørsel smiley

• #13   30. dec 2006 Har sgu tit været ude og handle i min MEN er aldrig blevet taget !! Der står så mange ting i reglerne !! MEN det halve af det holder ikke !!
    Jeg har nu fået forsikret 2 biler UDEN at forsikringsselskabet har set dem IRL !!
    Jeg har sendt 2 billeder pr mail og lidt info og et par dage efter har jeg fået parir fra forsikringen !!
    HVORDAN skal de også kunne tjekke hvor langt man har kørt ????

Kommentér på:
Angående Vetaran forsikring.

Annonce