{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

WLTP giver nye priser {{forumTopicSubject}}

De nye målinger på biler WLTP som det hedder, men jeg skal love for det gør bilerne dyre nu, vi kiggede på den nye Suzuki Vitara 1.4 booster, men førhen skulle vi betale for den kunne køre 18,6 km/l og nu går den kun 14 km/l og det skal man betale grønafgift efter nu :-S
så man går fra 640kr til 1570 kr halvårlig ..

så min gamle BMW går lige så langt på literen nu som de nye biler smiley

så man kan se
https://www.suzuki.dk/modeller/vitara#allgrip

https://wltp.dk/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WLTP giver nye priser
  • #1   14. apr 2019 Det da kun godt at de står til hvad de ca køre på literen i virkelighed, i stedet for det overdreven noget de skrev før de kørte. plus syns ikke 1500 kr hver halvår er dyrt.

  • #2   14. apr 2019 jo jo det kan jeg godt forstå, men det dyrt nok i forvejen i dk at have bil...

  • #3   14. apr 2019 det kommer jo an på hvilken bil man kigger på smiley

  • #4   14. apr 2019 nu det lidt ældre biler jeg har. og de passer til hvad de køre literen. min Peugeot 1.6 hdi 05 står til 18.5 og det kørte den også. plus min passat 03 står til 18 også. og det er også helt i vinkel vis man køre pænt. og min Peugeot koster 4600kr om året og passaten 6200 kr om året. så det er små penge det andet. Så syns kun det godt de får justeret de km ind nu så det nogenlunde passer på hvad de køre.Så det passet som førhen.

  • #5   14. apr 2019 Selvfølgelig giver det nyere priser

    Igen så er det jo noget folk selv har råbt og skreget om, folk har gang på gang skrevet artikler og brokket sig over urealistiske forbrugstal

    Nu er tallene mere realistiske, og så kommer der også brok. For ja det betyder da højere ejerafgift, det vidste man da allerede da man begyndte med brokkeriet

    Vores clio skulle kunne køre 27,8 km/l. Vi ligger normalt omkring 20 km/l, og tror rekorden er 21,5 km/l målt over en hel tankfuld smiley


  • #6   14. apr 2019 Freeway:

    Min Passat er også opgjort til 18 og det har den ALDRIG kunne kører. Tror det bedste jeg har fået den til at kører er 15


  • #7   14. apr 2019 når jeg køre til Tyskland en tur så lægger den mellem 17 og 18. men små ture som den tit køre der lægger den på ca 16. Så det kommer meget an på hvordan man køre og om det er by by kørsel eller motorvej/landevej. men igen det kommer også an på hvordan man køre i den. der er min Peugeot mere lige glad den køre altid mellem 17 og 22..men Den passat 3b jeg hade før den kom sjælden over 16 km literen.

  • #8   15. apr 2019 I 90'erne var biler oplyst til at køre hvad de rent faktisk kørte. Så kom vi op i 00'erne og øko tripper kom. Folk forventede at tallene var korrekte så biler der skulle køre 23km/l køre kun 15km/l. Det gjort folk sure og nu har vi fået en ordenlig målings metode der passer, 1500kr halvårligt er vel en ok pris. Jeg betaler 4950kr halvårligt

  • Kim K
    Kim K Online Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #10   15. apr 2019 Tjaaa, man er gået fra en dårlig løsning til en anden dårlig løsning, nå det kommer til de målinger. Det er det rene spild af tid og penge, i stedet for at lave det ordentlig nu låget var taget af.

Kommentér på:
WLTP giver nye priser

Annonce