{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Ny penderbil som leasing - hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal pendle 90 km hver dag til min nye læreplads.
Er første års lærling, så jeg får måske udbetalt omkring de 7000-7500.

Har set på en Yaris Y20 111 HK for små 2195 kr om måneden.
Er det en god bil og er der eventuelt nogen billigere ?

Kommentarer på:  Ny penderbil som leasing - hvilken ?
  • #1   14. apr hold dig fra leasing, indtil du får noget mere udbetalt. Og hellere køb en ældre bil, evt en Suzuki alto, sådan en havde jeg på et tidspunkt, og den var jeg ganske tilfreds med, og den var meget billig i drift:)

• #2   14. apr Husk at regne på dine forventede km pr år både med dit arbejdskørsel samt hvad du forventer at køre ud over arbejdet.

Hos Citroen er der flere forskellige muligheder med km til fornuftige priser
    https://ls.citroen.dk/kampagne/privatleasing/

• Morten C
    Morten C Online Tilmeldt:
    feb 2010

Følgere: 325 Biler: 8 Emner: 54 Svar: 6.497
    #3   14. apr fordelen ved leasing er vel at man ikke skal tænke på service. og hvis man måske ikke er bilkyndig, vil det da være en god ide, især når han skal køre så langt hver dag. men har du regnet ud hvad det gir om året, for så kan de blive dyr affære. er der ikk en km max på leasing biler, og overskider man det så blir det dyre km ?

• #4   14. apr #1 Ikke noget brugt. Mine forældre er imod det rimelig meget.

Så det bedre med leasing og ingen forudsete regninger.

• #5   14. apr #2 #3

Har regnet ud at hvis jeg arbejdede alle 252 arbejdsdage på et år, så ville den komme op på 20.160 km

Det er uden fritids kørsel osv. Men.. jeg ved jo ikke hvor min mester vil have mig henne og hvor jeg skal møde op osv.

Kan man ikke starte med en C3 på 20.000 og så snakke med dem, hvis jeg kan se det ikke kommer til at gå ?

• #6   14. apr Du kan ikke ændre på leasing kontrakten mht km når den først er indgået. Leasing bliver for dyrt med mange km ift køb. Du skal vel også køre lidt privat udover. Regn med 220 arbejdsdage incl ferie + feriefridage osv.

Med så lav indtægt, lad være. Forsikring, Ejerafgift, og brændstof skal også medregnes.

• #7   14. apr Hvad gør jeg så ?

måske en brugt bil fra en autoriseret bilforhandler ?
    Maks 100.000 ?

• #8   14. apr Jeg ville ikke købe bil med den indkomst, du har ingen mulighed for opsparing osv til senere.

• #10   14. apr Hælder mere til at købe en ny og få den finansieret med service aftale.

Men Tak for hjælpen i hvert fald. Det sætter nogle tanker igang ??

• #11   14. apr Som ny bilist kommer du let til at give 1000kr om måneden på forsikring på en brugt bil. Ved leasing eller ny bil kan du ofte tegne forsikring til fordelagtig pris.

• #12   14. apr hvis du allerede nu ved på din udregning at du lander lige over 20.000 km så sættes den til 25.000 eller 30.000.

vores C4 cactus der koster overkørte km 1,13 kr. pr. stk og underkørte km giver 0,09 kr. retur pr. stk

så man skal ikke sætte sig super højt hvis man ikke er sikker på man kommer helt op i næste gruppe - så hellere lægge lidt fra en gang i mellem til de ekstra km man kører.

• #13   14. apr udbetalt 7500,- minus leasing 2200,- minus forsikring 1000,- minus benzin 1200,- (forsikring og benzin sat lavt) så har du 3100 tilbage, ikke just sjovt.

• #14   14. apr Køb dig en gammel diesel hjakker som for eksempel en skoda octavia 90 hk den er ikke ret show at køre i men den køre lang på literen og koster ikke meget i reparationer og drifts omkosninger..... sådan en stoper du aldrig på vej og den driftsikker starter altid og kører altid min gamle jeg kune fo til 24 km l motorvejs kørsel med 110 på fartpilot

• Morten C
    Morten C Online Tilmeldt:
    feb 2010

Følgere: 325 Biler: 8 Emner: 54 Svar: 6.497
    #15   14. apr kan man ik stadig få en UP til under 1000kr i finansering ? så kan du køre alle de km du vil. måske det var noget. det er ikke verdens sjoveste bil, men den kører faktisk godt.

• #16   14. apr Først og fremmest skal du have haft kørekort i mindst 3 år før det overhovedet er muligt at lease en bil.

Hvis du får udbetalt 7500 om måneden så bliver der ikke mange penge i overskud hver måned for bilen vil nok koste 1000 kr om måneden i forsikring og det samme ( som minimum) i brændstof.

Hvad dine forældre mener og siger kan du lytte til, men du er myndig og du tjener dine egne penge.

Find i stedet en 3-4 år gammel microbil til 50.000 kr , den kan du betale af på 3-4 år og ingen blander sig i hvor mange kilometer du kører om året , og et par ridser, bilkabuler osv det betyder mindre på en bil du selv står som ejer af.

90 km om dagen giver jo et godt kørselsfradrag og kan vel næsten betale afdragene ?

Der kommer naturligvis lidt reparationer på en brugt bil, men næppe 30.000 kroner som en leaset bil koster mere end en leaset bil.

Vælger du alligevel en ny så gå efter en Hyundai med 5 års garanti uden kilometer begrænsning og med serviceaftale.

• #17   14. apr Jeg kan godt se det er rart med en helt ny bil

Men med så lille et budget, og husleje, mad og diverse kan jeg godtnok ikke se det hele kan hænge sammen. Bor du hjemme sparer du naturligvis en del på dette, men ønsker du dette i de næste 3-4 år

Har du ikke fået sparet noget op til du startede i lære, så du kan smide pengene til en bil kontant??

Alternativt så flyt tættere på dit arbejde, så vil du spare en del tid i transport og være meget bedre stillet økonomisk

Uden jeg kender alle dine udgifter og faste indtægt, tror jeg du vil få svært ved og blive godkendt til leasing eller lån.

• #18   14. apr Find en faceliftet Aygo ala 2011-2012 den er billig i indkøb, drift osv.
    Købte selv en til fruen til under 50 K med blot 26.000 km.
    Købt ved Toyota forhandler med garanti, vinter hjul osv.
    Ikke den store fest i en sådan en, men den kører fra a til b imponerende billigt.

Det andet holder ikke desværre, det er ikke gratis med bil.
    Vil forældre bestemme så lad dem låne dig til en ny Aygo rente og afdrage frit.

• #20   15. apr https://www.opel.dk/tilbud-og-kampagner/afdragsfrit-billaan/

96 måneder om at afbetale en bil , som du først starter med at afbetale på om 12 måneder ?
    Det vil sige at du når du starter afbetalingen i princippet skylder 187.000 kr på en bil der er et år gammel og maks har en værdi på det tidspunkt på 120.000 kroner . Så er man da for alvor bilmæssigt insolvent ?

Det lyder som om Opel skal være sponsor på de næste par sæsoner af Luksusfælden , for det er personer der falder for sådan et tilbud der ender i det program ?

• #21   16. apr De 96 måneder er et priseksempel, du kan selv vælge kortere løbetid.

Men ja det bliver hurtigt dyrt

Kommentér på:
Ny penderbil som leasing - hvilken ?