{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Ny penderbil som leasing - hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal pendle 90 km hver dag til min nye læreplads.
Er første års lærling, så jeg får måske udbetalt omkring de 7000-7500.

Har set på en Yaris Y20 111 HK for små 2195 kr om måneden.
Er det en god bil og er der eventuelt nogen billigere ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny penderbil som leasing - hvilken ?
  • #1   14. apr 2019 hold dig fra leasing, indtil du får noget mere udbetalt. Og hellere køb en ældre bil, evt en Suzuki alto, sådan en havde jeg på et tidspunkt, og den var jeg ganske tilfreds med, og den var meget billig i drift:)

  • #2   14. apr 2019 Husk at regne på dine forventede km pr år både med dit arbejdskørsel samt hvad du forventer at køre ud over arbejdet.

    Hos Citroen er der flere forskellige muligheder med km til fornuftige priser
    https://ls.citroen.dk/kampagne/privatleasing/


  • #4   14. apr 2019 #1 Ikke noget brugt. Mine forældre er imod det rimelig meget.

    Så det bedre med leasing og ingen forudsete regninger.


  • #5   14. apr 2019 #2 #3

    Har regnet ud at hvis jeg arbejdede alle 252 arbejdsdage på et år, så ville den komme op på 20.160 km

    Det er uden fritids kørsel osv. Men.. jeg ved jo ikke hvor min mester vil have mig henne og hvor jeg skal møde op osv.

    Kan man ikke starte med en C3 på 20.000 og så snakke med dem, hvis jeg kan se det ikke kommer til at gå ?


  • #6   14. apr 2019 Du kan ikke ændre på leasing kontrakten mht km når den først er indgået. Leasing bliver for dyrt med mange km ift køb. Du skal vel også køre lidt privat udover. Regn med 220 arbejdsdage incl ferie + feriefridage osv.

    Med så lav indtægt, lad være. Forsikring, Ejerafgift, og brændstof skal også medregnes.


  • #7   14. apr 2019 Hvad gør jeg så ?

    måske en brugt bil fra en autoriseret bilforhandler ?
    Maks 100.000 ?


  • #8   14. apr 2019 Jeg ville ikke købe bil med den indkomst, du har ingen mulighed for opsparing osv til senere.

  • #10   14. apr 2019 Hælder mere til at købe en ny og få den finansieret med service aftale.

    Men Tak for hjælpen i hvert fald. Det sætter nogle tanker igang ??


  • #11   14. apr 2019 Som ny bilist kommer du let til at give 1000kr om måneden på forsikring på en brugt bil. Ved leasing eller ny bil kan du ofte tegne forsikring til fordelagtig pris.

  • #12   14. apr 2019 hvis du allerede nu ved på din udregning at du lander lige over 20.000 km så sættes den til 25.000 eller 30.000.

    vores C4 cactus der koster overkørte km 1,13 kr. pr. stk og underkørte km giver 0,09 kr. retur pr. stk

    så man skal ikke sætte sig super højt hvis man ikke er sikker på man kommer helt op i næste gruppe - så hellere lægge lidt fra en gang i mellem til de ekstra km man kører.


  • #13   14. apr 2019 udbetalt 7500,- minus leasing 2200,- minus forsikring 1000,- minus benzin 1200,- (forsikring og benzin sat lavt) så har du 3100 tilbage, ikke just sjovt.

  • #17   14. apr 2019 Jeg kan godt se det er rart med en helt ny bil

    Men med så lille et budget, og husleje, mad og diverse kan jeg godtnok ikke se det hele kan hænge sammen. Bor du hjemme sparer du naturligvis en del på dette, men ønsker du dette i de næste 3-4 år

    Har du ikke fået sparet noget op til du startede i lære, så du kan smide pengene til en bil kontant??

    Alternativt så flyt tættere på dit arbejde, så vil du spare en del tid i transport og være meget bedre stillet økonomisk

    Uden jeg kender alle dine udgifter og faste indtægt, tror jeg du vil få svært ved og blive godkendt til leasing eller lån.


  • #18   14. apr 2019 Find en faceliftet Aygo ala 2011-2012 den er billig i indkøb, drift osv.
    Købte selv en til fruen til under 50 K med blot 26.000 km.
    Købt ved Toyota forhandler med garanti, vinter hjul osv.
    Ikke den store fest i en sådan en, men den kører fra a til b imponerende billigt.

    Det andet holder ikke desværre, det er ikke gratis med bil.
    Vil forældre bestemme så lad dem låne dig til en ny Aygo rente og afdrage frit.


  • #21   16. apr 2019 De 96 måneder er et priseksempel, du kan selv vælge kortere løbetid.

    Men ja det bliver hurtigt dyrt


Kommentér på:
Ny penderbil som leasing - hvilken ?

Annonce