{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. Toyota farvekode mv. {{forumTopicSubject}}

Hej

Min far har en ældre Toyota RAV4 fra 2003, hvor vi gerne selv vil fixe en lille skade og lakere området med en spraydåse. Har fået tilbud fra et par malere, og henset til bilens alder, kørte kilometer osv. er min far ikke interesseret i at putte så mange penge i bilen, som det koster at få det fixet hos en autolakerer smiley

Bilen er hvid og farven hedder "Natural White" med farvekoden "056" - så vidt vi er informeret.

Det er måske et dumt spørgsmål - og jeg indrømmer gerne - at jeg ikke kender så meget til dette emne - men hvordan kan man se, om der er klarlak på bilen? Jeg har prøvet at google det, men er ikke blevet klogere.

Er der noget om, at de "rene" røde, hvide og sorte biler, hvor der ikke er metallic-flakes i lakken at da er der pr. definition aldrig klarlak ovenpå?

Pft for jeres kommentarer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. Toyota farvekode mv.
  • #1   19. apr 2019 Der er ingen Toyotaer som ikke har klar kalt, inkl. min tidligere Yaris i Natural White.

    Pearl White er metalic, Natural White er ikke, men begge har klar lak.


  • #2   19. apr 2019 Tak for kommentaren @HomerSimpson

  • #3   21. apr 2019 @HomerSimpson - Nu er det ikke fordi jeg vil så tvivl om din kommentar smiley smiley - men jeg undrer mig blot over, at hvis jeg går ind og søger på Motips hjemmeside vedr. farvekoder, så står der ved min egen bil (som er en Opel Vectra C i Sapphir-black-metallic), at man skal afslutte med "varnish" - som er klarlak. Det står der imidlertid ikke ved Natural White på Toyota´en, når man går ind og søger på Motips hjemmeside.

    Hvorom alting er, så går jeg ikke ud fra, at det er et stort problem at afslutte med klarlak på Toyota´en????


  • #4   21. apr 2019 #3
    Jeg have både klar lak ridser og riser til farve lagt, så jo der er klar lak på. Når du køber en lak stift hos Toyota med den farve, så er der også en klar lak med ligesom med alle de andre.

    For at helt ærligt, så tror jeg slet ikke at der sælges biler i Danmark uden klar lak, alene af hensyn til rust og lak beskyttelse.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #5   21. apr 2019 Der hvor skaden er, sliber du med sandpapir så ser du som der er klarlak eller farve på sandpapiret, så ved du hvad bilen er lakeret med.
    Nogle gange er reparationlak uden klar lak


  • #6   21. apr 2019 Takker for jeres kommentarer. Den må være med klarlak, som @Homer også siger smiley Jeg kom i tanke om, at da jeg polerede bilen med en grov pude sidste år, da var der ingen hvid farve på polerings-pad´en efter jeg var færdig. Men kan jo også lige prøve at gøre som @Henrik skriver, så er jeg i hvert fald helt sikker.

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. Toyota farvekode mv.

Annonce