{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Flexlease/sæsonlease? {{forumTopicSubject}}

Godaften derude.

Jeg har fået en vild ide om at jeg vil på et tidspunkt når pengene er der, have en speciel bil fra tyskland. Spørgsmålet går på hvordan man gør det. Har en ide om at købe bilen selv, så bilen er min, men afgift osv leases. Den skulle kun bruges fra april-september, resten af tiden er stilstand måske uden plader. Er jeg gal på hvordan det hænger sammen eller er der nogen herinde der gør det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flexlease/sæsonlease?
  • #1   20. apr 2019 Ideen er nu ganske udbredt.
    Har du kigget på alle de indlæg om det samme?.


  • #2   20. apr 2019 har kigget nogle indlæg, men synes ikke jeg fandt noget brugbart

  • #3   20. apr 2019 Ideen er udbredt, men det kan desværre ikke lade sig gøre. Leasingselskabet skal eje bilen og det kan ikke omgås.

  • #4   20. apr 2019 Det var da nedern. Min tanke var at bilen skulle tilhøre mig som en investering-derfor speciel bil, så jeg kun brugte den om sommeren og den så ikke kostede mig noget om vinteren da den skulle være betalt kontant i udlandet...

  • #5   20. apr 2019 Du er nødt til at sælge den til leasingselskabet de måneder, den skal leases. Du kan nok lave en aftale om at købe den tilbage igen, men du kan ikke selv stå som ejer imens.

    Er det en dyr bil? Overvej om det ikke er smartest bare at betale afgiften, hvis det er en ældre eller FORHOLDSVIS billig bil. Leasing er ofte ret dyrt - det er ikke bare den fede løsning, hvor man sparer massevis af kroner...


  • #6   20. apr 2019 det er en forholdsvis dyr bil ja. Det var også mest for at kunne sælge den i udlandet igen når jeg ikke vil have den mere og prisen forhåbentlig er gået opad, men du siger at jeg skal finde en i tyskland, hente den hjem, sælge den til leasingselskabet, lave en aftale på f.eks. 5 år og så købe den tilbage af dem og sælge den i udlandet igen?

  • #7   20. apr 2019 Ja. Men du kan jo så også sælge den til udlandet og få afgiften ud af den igen, hvis du betaler afgiften. Du kan da prøve at få et par tilbud, men det er ret dyrt - nu er du advaret.

  • #8   20. apr 2019 Hvis det er ved og være en ældre bil skal du ved betaling af afgift være opmærksom på, at afgiften ikke kan trækkes ud af bilen igen når den bliver veteran

    Du kan vælge og sælge til leasingselskabet når du har fundet den rigtige bil, men du kan jo desværre ikke være sikker på de vil give det du har givet for den uden afgift

    Prisen ved køb efter leasing kan du bedre få indflydelse på vil jeg mene


  • #9   20. apr 2019 Det er så godt som lige meget, om leasingselskabet vil give samme pris. Det er forskellen på købs- og salgspris, der er interessant smiley

  • #10   20. apr 2019 Tak for advarslen, når pengene er der vil jeg høre rundt omkring hvad der er bedst. Hvis vi nu f.eks tager udgangspunkt i en Ferrari F430. sådan en i tyskland står til ca. 500.000, tidligere vurderinger af afgift viser f.eks 800.000= 1.300.000. self ved jeg godt at det meste af afgiften får man tilbage igen, men alligevel.

  • #11   20. apr 2019 Du kan ikke regne ret meget med tidligere vurderinger. Systemet er blevet ødelagt af selvanmeldere, så de ligger konsekvent for lavt i forhold til, hvad SKAT vil vurdere den til.

    Men ja, det er en god slat at skulle have op af lommen. Men det bliver bestemt heller ikke en billig engangsydelse og/eller månedlig ydelse.


  • #12   20. apr 2019 Det kan der self være noget om. De penge går jo "ned i lokummet" iforhold til hvis man kørte den igennem f.eks. santander hvor man med afdrag får større friværdi i den..

  • #14   20. apr 2019 #13 Det var skam heller ikke nu. smiley bare engang i fremtiden når pengene er der, så er jeg også ældre og det hele er lidt nemmere at have med at gøre. smiley

  • #15   20. apr 2019 Spar pengene op.. og den dag du får råd så er afgift systemet ændret 3 gange... samt din måde at transportere dig er endnu mere ændret smiley

  • #17   20. apr 2019 Jeg er indenfor bilbranchen lige nu med en god løn og så tjener jeg penge ved siden af på aktier osv.

  • #19   20. apr 2019 Drømme er altid godt. "If you can dream it, you can do it"
    Nu var F430 bare et eksempel smiley Men det er altid rart at høre folks meninger og holdninger.


  • #20   20. apr 2019 Vi forsøger ikke at tage drømmene fra dig og tror ik nogen af os reelt regnede med at det var en Ferrari du havde råd til.. :).....
    Men nok nærmere at det er fedt at drømme, men spar op og se hvordan tingene står til til den tid...
    Eller vær realistisk og køb en mere alm bil og nyd den mens du ligger penge til side:)..


  • #21   20. apr 2019 Hvis det både handler om og køre i fede biler, og rent faktisk også tjene lidt penge

    Så var det måske mere oplagt og gå efter biler som med dansk afgift koster i nærheden af prisen i eksempelvis Tyskland uden afgift. Køb dem og kør 6 mdr, sælg i Tyskland og hiv afgiften ud

    Eller måske kigge på modeller som tager et stort afgift spring når de bliver veteran. Altså biler som handles meget billigt, men var meget dyre fra nye. Så er afgiften på en som veteran meget højere end en der hentes som 34 år gammel. Det kan måske give en gevinst ved og sælge netop med afgift når den er veteran


  • #22   20. apr 2019 Jeg kan sagtens sætte mig ind i drømmen, og ønsket om en sjov bil. Jeg går selv med drømme, som forhåbentligt skal realiseres indenfor en overskuelig periode.

    Jeg har set på leasing og finansiering, og er kommet til den konklusion, at når jeg skal have en eksotisk bil, skal den købes kontant. Det betyder at jeg må vente, og spare op, men det vil jeg hellere end betale kassen i leasing, eller store finansieringsomkostninger.

    Og nordjyden i mig siger også, at den slags biler skal man ikke købe før man reelt har råd.

    Jeg har flere bekendte som har eksotiske biler, bl.a. Ferrari, Lamborghini, McLaren og lign. og når de lige skal bruge 50.000 kr. på et service, eller 200.000 kr. på reparation på drivlinjen, så tænker jeg, at jeg ikke vil stå i en situation, hvor jeg ville være nødt til at køre bilen i garagen mens jeg sparer op til en reparation. Eller at en dyr reparation betyder, at vi i husstanden har mindre at leve for i en periode.

    Jeg ved at det er et super kedeligt svar. Tro mig, jeg har sgu også tænkt mange gange på at bare gå ud og lease en superbil. Men jeg er gammel nok til at være nogenlunde økonomisk ansvarlig smiley


  • #23   21. apr 2019 Carsten, din situation er ikke sammenlignelig med situationen i Danmark. Der er nogle afgiftsmæssige fordele ved at lease i Danmark, som der i sagens natur ikke er i lande uden afgift smiley

    Det skal dog være en ret dyr og speciel bil, hvis ikke de fordele skal ædes op af høje omkostninger til leasingselskabet.


  • #24   21. apr 2019 Bay,

    Ser man på Bilbasen er der en F430 til salg med dansk afgift. Den koster 1.7 mio kr.

    Lad os sige at man køber den kontant og beholder den i 3 år, kører eks. 15.000 km over de 3 år, og derefter sælger man den.

    Vil værditabet så være højere, end den omkostning man ville have hvis man leasede en F430 i 3 år, og kørte 15.000 km i den, og derefter afleverede den igen?


  • #25   21. apr 2019 Det regnestykke kender jeg ikke, da jeg ikke kender prisudviklingen på en Ferrari - eller prisen uden afgift. Men i en del tilfælde (ikke alle) for specialbiler vil det være tilfældet pga. den lempelige afgift, man skal betale.

    Jeg har en A6. Da jeg købte den, kostede den ca. 550.000 kr. med afgift. Det var åndssvagt dyrt at lease den i stedet, så dét kunne i hvert fald bestemt ikke svare sig!


  • #26   21. apr 2019 Altså hvis man sammenligner med pris på 1,3 mio kr for og hente en i Tyskland

    Så tror jeg umuligt det koster 600.000-700.000 kr i afskrivning over 3 år og købe. Særligt hvis man efter 3 år kører den retur til Tyskland og får afgiften trukket ud af bilen igen

    Grunden til leasing af Ferrari og den slags biler er populært, handler vel også om måden bilerne "betales" på. Uden og have noget konkret er mange af den type biler vel på en eller anden måde en del af en lønpakke eller firmaejers sommerbil. Og så er der måske nogle fordele ved netop leasing


  • #27   21. apr 2019 Bay,

    Nu bruger TS selv en F430 som eksempel, derfor jeg også bruger den.

    Når jeg ser på div. danske leasing sider, vil en tilsvarende Ferrari koste ca. 335.000 for 12 måneder, hvoraf den skal stå stille i 6 måneder.

    Ganger man det med tre, så koster det ca. 1 mio kr. og så ved jeg ikke hvor mange km der følger med.

    Kan man sælge en F430 om 3 år, der i dag koster 1.7 mio, for mere end 700.000 kr.? Ja, det er spørgsmålet, men det tror jeg godt man kan.



  • #28   21. apr 2019 Man skal heller ikke bare gange med 3. Det vil være billigere at lease i en 3-årig periode. Men jo kortere periode, man vil have bilen, jo mere er der vundet ved det - for man vil sandsynligvis tabe mere end 335.000 kr. på den efter et års ejerskab.

    Men I skal ikke opfatte det sådan, at jeg er fortaler for leasing. Jeg er selv meget skeptisk. Jeg har heller aldrig selv leaset en bil - eller fået den finansieret for den sags skyld (ikke at jeg synes, der dog er noget i vejen med det).

    Jeg pointerer bare, at netop afgiften gør, at det ikke kan sammenlignes med USA.

    Virksomheder, der er momsregistrerede, har derudover en fordel i form af et momsfradrag på leasingydelsen, så derfor har mange det nok som firmabil, som der også nævnes længere oppe.


  • #29   21. apr 2019 Jeg er langt fra 100% bekendt med omkostningerne ved at lease vs. eje i DK.

    Jeg tager udgangspunk i 3 år, for hvor fedt er det kun at have sådan en bil i 6 måneder? De resterende 6 måneder på en 12 måneders lease skal den jo stå stille. Måske det er en bucket list ting for nogle...

    Men ja, det er ikke usandsynligt at det især er virksomheder der leaser dem. Jeg er nogenlunde bekendt med det, da jeg har haft et par virksomheder i DK, hvor jeg jævnligt vurderede fordele ved at lease en firmabil vs. bruge min egen private, og så få kørepenge.


  • #30   21. apr 2019 Jeg tror, det både kan være en bucket list effekt og en lyst til at prøve en ny bil hvert år, der spiller ind. Der er faktisk mange, der leaser et år ad gangen og skifter bilen ud. Men det er selvfølgeligt også underordnet, hvad motivationen er smiley

    Jeg er ikke sikker på, jeg nogensinde kommer til at lease en bil. Men omvendt vil jeg da ikke udelukke det. Jeg har bare ikke fundet et tilbud, der er godt nok endnu.


  • #31   21. apr 2019 Ja, kan godt se det sjove i at skifte bil hvert år.

    Her i USA giver BMW store tilskud til leasing, så deres leasing priser er meget attraktive. Hvis jeg ville fortsætte med at skifte bil hvert tredje år, og havde valgt en BMW, ville det have været billigst at lease for mig. Og så havde jeg nok valgt det.


  • #32   21. apr 2019 Grunden til man laver en 12 mdrs kontakt med stilstand i 6 mdr er vel for og få prisen "ned"

    Generelt virker det til at 12 mdrs leasing uden stilstand koster i omegnen af 25-35% af prisen for en tilsvarende købt med fuld registreringsafgift

    Så med 6 mdrs stilstand kommer vi vel ned på under 20 % og det gør måske drømmen mere opnåelig

    En Ferrari som omtalte koster vel "reelt" 40.000-50.000 kr om mdr i de 6 mdr man kører i den. Det kræver en usædvanlig god økonomi, og der skal også være plads til eksempelvis uforudsete nedbrud i 100.000 kr's klassen smiley

    Mange får jo også løbende flere udgifter som deres alder stiger, børn kommer til, hus skal købes og familie bil skal der også til.


Kommentér på:
Flexlease/sæsonlease?

Annonce