Gir op! hjælp søges Bmw e46 330ci {{forumTopicSubject}}
Hej kloge hoveder
Jeg har en mærkelig fejl på min elskede Bmw. Motorlampen begyndte at lyse og jeg fik disse fejl:
-ujævn motorgang
-højt benzin forbrug
-bilen drukner og går ud
-hopper ved koldstart
-lyder som om den ikke kører på alle cylinder nogengange.
Bilen har både været hos aut. værksted og hos Bmw (dog kun til 2-3 timers biltjek, da deres timeløn er rimelig pebret)
Bilen har været på tester begge steder.
Hos aut. mekaniker fik jeg at vide det var lambdasonderne eller tændspolerne, dem fik jeg skiftet. Motorlampen blev slukket og bilen kørte fint, dog stadig med højt benzinforbrug, men efter et par km. lyste motorlampen igen og den drillede på samme måde... Det var ikke lamdasonderne eller tændspolerne.
Hos Bmw kunne de umiddelbart ikke finde fejlen og mente det kunne være falsk luft. Fik afmonteret indsugningsmanifolden og skiftet følgende:
-tomgangsregulator
-krumptapsudluftning
-alle slanger
-pakninger til dyserne
-oliepinds pakninger
-temperatur føler
-indsugningsmanifold pakning
-gasspjælds pakning
Har lige hentet bilen. den kørte fint, men kunne dog se at den brugte for meget brændstof igen.......... og så kom motorlampen og jeg er endt hvor jeg begyndte.... hjæææælp.... hvad ka det være, er der nogen der har haft samme fejl og symptomer?
ps. Maf sensor og Disa virker som de skal.
M.v.h.
Den fortabte
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
aug 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 7 Emner: 177 Svar: 496
Tak for svar, luftmængdmåler samt Disa er kontrolleret. Glemte at notere det, hermed gjort.
aug 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 7 Emner: 177 Svar: 496
Tak for info, det noterer jeg lige.
dec 2005
Følger: 68 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 179 Svar: 2.267
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
-hopper ved koldstart
-lyder som om den ikke kører på alle cylinder nogengange.
- De her 3 ting kan sagtens være dine dyser eller en dyse, det er akkurat de symptomer jeg har haft ad 2 gange på min 335i hvor der først blev skiftet den ene bro med 3, og senere den anden bro.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
maj 2017
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 12
Gir op! hjælp søges Bmw e46 330ci