{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.077 visninger | Oprettet:

Knirkelyd fra venstre forhjul {{forumTopicSubject}}

Ja som sagt fik jeg pappet idag, og selfølgelig var jeg ude at køre i et par timer, og pludselig knirker/rasler det fra venstre forhjul.

Hvis vejen drejer let til højre er der ingen mislyd. Men drejer vejen det mindste til venstre, og jeg drejer rattet svagt til venstre, kommer der en fløjtende/svagt skurrende lyd stigende i takt med farten.

Nu har jeg sat bilen over ved mekanikeren og han ville kigge på den i morgen, vil da gerne lige have et bud på hvad det kan være..


Kris


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knirkelyd fra venstre forhjul
  • #1   2. jan 2007 den ene bremse hænger lidt.........???

  • #2   2. jan 2007 Det er hjullejet der er gået!

  • #3   2. jan 2007 Mit og mekanikerens bud var ummidelbart Trækakslen ?

  • #4   2. jan 2007 vil skyde på et hjulleje... det kan næsten ikk være andet...

  • #5   2. jan 2007 Slankekur

  • #6   2. jan 2007 Det kunne muligvis også være knokkelleddet..

  • #7   2. jan 2007 Ja hjulleje....

  • #8   2. jan 2007 Hvordan i al verden kan min mekker så tro det er Trækakslen, pga der var lidt slør i den

  • #9   2. jan 2007 fordi trækakslen går igennem lejet så det kan godt føles som slør i kardanled... men er 99% sikker på at som du beskriver det, så er det et hjulleje....

  • #10   2. jan 2007 altså så er det nok min beskrivelse, fordi mekkeren var ude at køre i den, og såå ringede han at sagde, han ville mene det var trækakslen, pga tandstangen var lige blevet skiftet

  • #11   2. jan 2007 Hvis det er hjullejet burde den sige noget bare hjulet drejer rundt

  • #12   2. jan 2007 det gør den ikke

    drejer jeg lidt på rattet forsvinder lyden, men skraaaaaat så åkommer den igen


  • #13   2. jan 2007 Kim H: Et hjulleje som så småt er ved at være færdigt, kan godt opføre sig på den beskrevne måde.

    Mit umiddelbare bud vil været et defekt hjulleje eller et knokkelled...

    Kris H: Kan ikke forstå din mekker mener det er en trækaksel, pga tandstangen lige er blevet skiftet... Tandstangen er en del af dit styretøj....


  • #15   3. jan 2007 Nu vi snakker om slidte lejer og kardan led.

    Har nogen af jer oplevet at i på en forhjulstrukket bil som er sænket en hel del, lad os bare sige 60 mm at lejerne i kardankrydsene bliver slidt forholdsvist hurtigt.

    Da jeg sænkede min forende i sommers pillede jeg for sjovt kardanakslerne af for at kontrollere hvor gode manchetterne var, de var i orden, og jeg kontrollerede samtidigt om der var noget eventuelt slør i krydsene. Det var der ikke.

    Nu oplever jeg skralde og pibe lyde fra begge forhjul af når jeg kører på nogen bestemte hældninger ved bestemte hastigheder samt når jeg drejer/bakker o.s.v.
    Jeg har haft forhjulene pillet af og har prøvet at trække lidt i dem for at afsløre noget eventuelt slør i hjullejerne, og der er en lille smule.

    Min teori er at fordi jeg har sænket forenden så meget som jeg har er min forende blevet så stiv at krydsene ikke bevæger sig så meget når man kører ligeud på almindelig vej som de ellers ville gøre hvilket har resulteret i at jeg slider mere på nogle nåle i lejerne end andre...

    På kraftoverførings aksler man bruger til traktorer og ligende (som er lavet på nøjagtigt samme måde som kardanakslerne på almindelige biler) er det et almindeligt problem at de bliver slidt op hurtigere hvis de bliver brugt på et stationært sted og ikke bevæger sig under belastning.

    Det kan godt være det er noget værre sludder, men faktum er at jeg skal have nye kardankryds i min bil og de fejlede ikke noget før jeg sænkede den.


  • #16   5. feb 2011 Jeg har en honda civic, når jeg drejer mod venstre side, så kommer der sådan en slags lyd nede fra venstre hjul.. Jeg fik kigget på den, og fandt ud af der er slør i kardankrydset.

Kommentér på:
Knirkelyd fra venstre forhjul

Annonce