{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.595 visninger | Oprettet:

Peugeot 208, hvilken årgang skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg har set mig lidt lun på en Peugeot 208 1.5 BlueHDI 100 hk 6 trins fra 2019, model Signature+, 23,8 km/l (wtlp) og årligtejerafgift på 2200. Pris 150.000

Men.... så har jeg kigget lidt på de ældre modellere 2015-2017 som køre 21,7 km/l (wtlp) med sølle 260 kr i årligt ejerafgift, lidt mindre udstyr, hvor det er 1.6 bluehdi 100 hk 5 trins. Prisen ligger 100.000-130.000

Det er en bil der skal haves i mange år, men er lidt nærvøs for de ældre modellere, om jeg køber katten i sækken og omkostninger til værkstedet pga. Alder/dårligt design vil udligne differencen.

Kører omkring 30.000 årligt

Mvh. Nicklas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 208, hvilken årgang skal jeg vælge?
  • #1   1. maj 2019 Bilerne er ens, den eneste forskel er motoren og gearkassen. Jeg ville tage den "nye" med 6- trins gearkasse eller overveje en Clio, den er væsentligt mere rummelig i kabinen.

• #2   1. maj 2019 Den nye 6 trins er langt bedre end den 5 trins der sidder i min smiley Vores har kært 129.000 hvor det eneste har været viskerblade og bremser udover service smiley
    Hvis du får lavet service ved aut Peugeot har du jo 10 år/200.000 km garanti på motor/gearkasse, du kan se hvad det dækker ved at google Peugeot motorgaranti smiley
    Der kommer en ny model lige om snart, måske det er værd at vente?

• #3   1. maj 2019 Spurgte ind til deres motorgaranti da jeg selv kiggede efter ny bil, og motorgarantien dækker kun selve motorblokken. Den dækker f.eks. ikke hvis toppakningen revner, hvis turboen står af eller hvis kobling/svinghjul går i stykker.

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #4   1. maj 2019 Min brors 208 døde her for nylig, og motoren blev skiftet på garantien - dvs kun blokken. Og SÅ startede alle problemerne !! Det endte med at Peugeot købte den tilbage, mod at han leasede en ny. Hørte efterfølgende at de skulle have haft seriøse problemer med de tidlige modeller. Men at hvis man fandt en, så skulle man sikre sig, at motoren var blevet skiftet. Det kan der så være delte meninger om.

• #5   1. maj 2019 Michael P: Det var en 1,2 benziner, ikke? De har haft enorme problemer med den motor. Men 1,6 BlueHDi er vidst ret problemfri.

• #6   1. maj 2019 Jeg havde også læst inde på dette forum om problemer med motoren og derfra stammer min bekymring. smiley
    Har læst om deres garanti, men garanti generelt har jeg ikke den store tillid til smiley

• #7   1. maj 2019 Hdi er vist de mest stabile dieselmotorer, de sidder i alt fra BMW, Volvo, Ford, Toyota,Mazda ja endda Jaguar og land Rover bruger dem også udover selvfølgelig Peugeot/Citroën/DS/Opel smiley
    Deres benzin motorer 1,0 og 1,2 er derimod umulige at køre, 1,2 thp er udemærket men ikke nær så god som konkurrenterne smiley

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #8   2. maj 2019 Simon N: ja det var benzineren. Dieselmotorerne har altid fungeret, så længe jeg kan huske tilbage...

Kommentér på:
Peugeot 208, hvilken årgang skal jeg vælge?

Annonce