{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.477 visninger | Oprettet:

Hvordan fjerner jeg tør vandbaseret maling fra en bil? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så latterlig smart at tippe en 10 liters malingbøtte i en firmabil. Det skidt skal jo helst gerne af igen.

Stort set alt flydende maling er væk, nu er der kun tør maling på begge bagdøre, inde og ude, på gulvet, begge skuffer og anhængeren er komplet dækket, og der er en smule på rattet, alle pedaler og lidt på noget stof.

Den har fået en tur med trykrenser, knofedt og acetone i desperation. Hvordan pokker får jeg resten væk? Som i alt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan fjerner jeg tør vandbaseret maling fra en bil?
  • #1   7. maj 2019 Det er satme noget pølle det der

• #2   8. maj 2019 Som udgangspunkt vil jeg sige at du aldrig får det ud igen så det blir pænt. Vandbaserede malinger i dag er rigtig rigtig gode.

1. Acetone kommer ALDRIG til at løse problemet fordi det er en semi polær væske og det dur ikke på vandbaseret maling der haft haft en polær væske som opløsningsmiddel (=vand).

2. På bagkofangeren ville jeg prøve med en hedtvandshøjtryksrenser. Dvs 130 grader og max tryk, dvs op mod 200 bar. Her snakker vi ikke en børnemodel men sådan en model der koster 50000-100000 kr fra ny.

3. Man kan også prøve med en varmluftspistol og fx et gammel kreditkort og så skrabe malingen af. Jeg tror du får det meste af, men der vil altid sidde en hinde tilbage. Dette vil naturligvis ikke fungere på stoffet. På stoffet vil hedtvandsrenseren virke - men så skal al inderbeklædning ud på vejen og ligge.

4. Nitromors kan fjerne vandbaseret maling så let som ingenting men det er møggiftigt og der er stor risiko for at det angriber ting og sager indenunder.

5. En klassisk måde at fjerne vandbaseret maling på er også med en kraftig ludbehandling eller noget der er ekstremt basisk, fx kaustisk soda opløsning - det er dog en langsom proces som nok kan tage et døgn. Man må google en opskrift.

6. Hvis jeg kunne fjerne malingen på de glatte flader (nemt) så ville jeg smide måtter og alt med stof ud og købe det som nyt.

• #3   8. maj 2019 prøv stille og roligt, med noget fortynder eller, rense benzin smiley

• #4   8. maj 2019 Hvis det kan være nogen trøst, er der altid nogen der har det værre smiley smiley smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=V6l2py68WY4

• #5   8. maj 2019 #1, det er rimelig fucked yea, og jeg fik pænt at vide, at alt skal væk. Nul undtagelser. smiley

#2 Så alt i alt er jeg mere eller mindre rimelig fucked.
    Jeg vil tage og forsøge nogle af de ting du lister, og så ellers håbe på det bedste. Kofangeren er nok det mindst kritiske, da de kan udskiftes. Desværre har jeg ikke adgang til en hedtvandshøjtrykrenser i den klasse, så jeg må prøve mig ad med kogende vand og en børnemodel som undskyldning.

#3 Jeg skal nok få lavet nogle pletter med det skidt smiley Men det må prøves, ligesom ovenstående smiley

#4 Så ham også i går, men det hjælper altid lidt på humøret at se, at man ikke er i den værste båd smiley

Tak for svarene alle sammen smiley

• #6   8. maj 2019 Prøv med en damp maskine ... Den kan fåes til igen penge . Jeg arbejder fjerner tit maling på msskiner også videre og varmt vand eller damp er tit nøglen... Eller kan jeg fortælle dig navnet på noget der virker smiley

• #7   9. maj 2019 Det dur ikke at lege med en klud man har dyppet i varmt vand. Det SKAL kombineres med en kraftigt mekanisk påvirkning fx fra et vandstråletryk, eller fx en skraber, men den skal være af plastik og ikke stål.

• #9   15. maj 2019 #6 ramte den helt rigtige. En kollega havde en damprenser, han stilte til rådighed. Jeg er stadig ikke helt færdig med at fjerne malingen, primært pga dovenskab, men et solidt skud damp, så skrallede malingen lige så fint af, både på døren inde og ude samt kofangeren.

Fedt med en løsning, der ikke pumper giftige dampe. Top notch, og tak for alle i andres forslag. Super værdsat smiley

• #10   15. maj 2019 Dejligt du kom i mål smiley

Kommentér på:
Hvordan fjerner jeg tør vandbaseret maling fra en bil?

Annonce