{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

hjælp til at løse fejlkoder fra ODB-skanning {{forumTopicSubject}}

Hej..

jeg er ikke den vilde mekaniker og bor i Norge hvor ALT er SINDSYGT DYRT, så derfor vil jeg lige hører om der evt er nogle mekanikere/bilfreaks herinde, der kan give mig nogle råd smiley

Jeg har en Smart ForFour 1.3 benzin fra 2005, og for et stykke tid siden begyndte motorlampen at lyse (gik dog væk efter at jeg slukkede motoren og startede igen) Af og til når motorlampen lyser kan jeg ikke få mere end 2-2200 omdrejninger i motoren, og stort set ingen trækkraft.

Derfor købte jeg en odb-skanner, satte den i og fik en masse fejlkoder..(disse er vedlagt som billede)

Fik at vide at jeg skulle prøve at skifte tændrørene, og lavede et "anbud" på 5 mekanikere heroppe, 3 af disse sagde at "man ikke skiftede tændrør uden at skifte coils" og billigste tilbud var ca 4.5-5.000 dkr,de 2 sidste sagde at skift af 4 tændrør koster omkring 1800-2100 dkr..Søgte samtidig pris i DK og fik tilbud på skift af tændrør og coil for 1681 dkr (bor tæt på en færge til dk) så nu skal jeg til dk med bilen smiley

Mit spørgsmål er da om nogen herinde kan sige om der ud fra skanningen er andet der skal laves? (tænkte på at få det gjort mens bilen er i Dk, da værkstedsregninger er ca 4 gange dyrere heroppe..

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til at løse fejlkoder fra ODB-skanning
  • #1   8. maj 2019 som du kan se den har udlæst, så har du misfire på cylinder 1.. dertil ville jeg starte med at alle tændrørene, det er typisk løsningen på problemet, og der er absolut ingen grund til at skifte spolerne, medmindre de fejler noget smiley en omgang tændrør til sådan en burde ikke engang komme op i tusind kroner smiley

• #2   8. maj 2019 Ja det er også det der forvirrede mig en del...den ene halvdel siger at begge dele skal skiftes og den anden siger at jeg bare skal skifte tændrør...
    Fik følgende tilbud fra NAF (Norges Automobil-Forbund) som jeg er medlem af, altså er pris inkl medlemsrabat!!
    "Fint at du tar kontakt med oss.
    Skift av tennplugger er på denne bilen en helt grei sak og kommer på 1800,- inkl. mva.
    Man bytter normalt ikke Coil i forbindelse med dette, men det kan jo være en Coil som er årsak til problemet.
    Det lar seg også løse normalt sett greit." (værksteder i Norge er dyre!!1)

Jeg har dog dårlig erfaring med Naf, da jeg for 3 måneder siden var sikker på en knækket højre forfjeder, så jeg bad dem tjekke med et såkaldt "servicetjek" til 2400kr...Fik derefter en liste med at der var småting, som fejl farve i det ene blinklys, lidt oljelækkage i bunden og besked om at jeg ville få kørerforbud pga knækket højre forfjeder (som jeg jo vidste). Derefter bestilte jeg tid til skift af fjeder i DK og listede bilen til DK..(heroppe var billigste tilbud 16000 norske (lidt over 12000 dkr) i Danmark fik jeg tilbud på 5800dkr hos mærkevareværksted!!)
    NAF havde dog ikke fortalt/skrevet at støddæmperen også var helt færdig, så fjederskift hjalp kun lidt på fejlen smiley og da Smart ikke er den mest solgte bil i DK, skal sådanne en bestilles fra Mercedes eller Tyskland smiley
    Men satser på at det vil hjælpe med skift af coil og tændrør!! Tændrør tar mit danske værksted 50 kr/stk for hvilket jo vil gøre reperationen noget billigere..

Er dog lidt nervøs da bilen virkelig er begyndt at hoste en del under kørsel smiley

Kommentér på:
hjælp til at løse fejlkoder fra ODB-skanning

Annonce