{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

hjælp til at løse fejlkoder fra ODB-skanning {{forumTopicSubject}}

Hej..

jeg er ikke den vilde mekaniker og bor i Norge hvor ALT er SINDSYGT DYRT, så derfor vil jeg lige hører om der evt er nogle mekanikere/bilfreaks herinde, der kan give mig nogle råd smiley

Jeg har en Smart ForFour 1.3 benzin fra 2005, og for et stykke tid siden begyndte motorlampen at lyse (gik dog væk efter at jeg slukkede motoren og startede igen) Af og til når motorlampen lyser kan jeg ikke få mere end 2-2200 omdrejninger i motoren, og stort set ingen trækkraft.

Derfor købte jeg en odb-skanner, satte den i og fik en masse fejlkoder..(disse er vedlagt som billede)

Fik at vide at jeg skulle prøve at skifte tændrørene, og lavede et "anbud" på 5 mekanikere heroppe, 3 af disse sagde at "man ikke skiftede tændrør uden at skifte coils" og billigste tilbud var ca 4.5-5.000 dkr,de 2 sidste sagde at skift af 4 tændrør koster omkring 1800-2100 dkr..Søgte samtidig pris i DK og fik tilbud på skift af tændrør og coil for 1681 dkr (bor tæt på en færge til dk) så nu skal jeg til dk med bilen smiley

Mit spørgsmål er da om nogen herinde kan sige om der ud fra skanningen er andet der skal laves? (tænkte på at få det gjort mens bilen er i Dk, da værkstedsregninger er ca 4 gange dyrere heroppe..

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til at løse fejlkoder fra ODB-skanning