{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Anne A
Anne A
Tilmeldt:
8. maj 2019
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

nye sommerdæk {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet fra vinter- til sommerdæk senere i denne uge. Jeg har fået at vide, at jeg bør skifte fordæk, som åbenbart har 4 mm dækmønster. Bagdækkene har 6 mm.
Jeg kører ca. 5000 km om året, og mener derfor ikke, det er nødvendigt at skifte dækkene endnu.
Har jeg mon ret i det? - Og er jeg blevet misinformeret?
vh


Kommentarer på:  nye sommerdæk
  • #1   8. maj 2019 Lov mæssigt er du i det grønne så frem dækne ikke er synligt skadet eller møre.
    Hvis dækne er ældre end 6år så ville jeg skifte. Men ellers ville jeg ikke skifte før du rammer er tæt på de nederste sladerhanke på dækket. (de første er 3mm mærker hvor man anbefaler dækskift)
    Så er dækkene ok. Så vent til næste sæson.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 525
    #2   8. maj 2019 Er det så ikke fordi dækkene er møre og har fået revner,, at der anbefales udskiftning?
    hvor gamle er dækkene?


  • #3   8. maj 2019 Jeg vil ikke skifte dæk. Men tag at bytte rundt på dine dæk, da den slider mere på dine dæk foran end bagpå

  • #4   8. maj 2019 Hvis dækkene i sig selv er i orden, kan du sagtens køre videre med de mønsterdybder. Hvis det er en forhjulstrukket bil, bør du sætte baghjulene op foran. Ved 3mm mønsterdybde er det en god ide at køre langsomt i vådt føre, da de ellers kan miste vejgreb.

  • #5   8. maj 2019 Kasseren

    Man bør altid have de bedste dæk monteret bagerst.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 525
    #6   8. maj 2019 Hvorfor det? Du styrer, trækker og bremser med forhjulene og ABS sørger for at baghjul ikke blokere så der er heller ikke udskridning.

  • B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 106
    #7   8. maj 2019 Sakset fra denne artikel..

    https://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=4587

    Samtidig viser undersøgelsen, at blot 11 procent af bilisterne kender anbefalingen om, at de mindst slidte dæk altid monteres bagerst – det uanset om bilen er forhjuls- eller baghjulstrukket.
    "Når de mest slidte dæk sidder forrest, kan bilens fører ofte mærke, når vejgrebet begynder at slippe. Så kan man nå at sænke hastigheden og minimere risikoen for udskridning. Når de bedste dæk sidder foran kommer denne advarsel senere og vejgrebet for bagenden af bilen kan allerede være tabt," siger Lotta Wrangle, pressechef for Michelin.


  • #8   8. maj 2019 På den anden side så bliver fordækkene (ofte) slidt hurtigere end bagdækkene.

    Jeg har altid dæk med mindst mønster bagpå, så sikrer jeg at de slides jævnt ned når jeg skifter fra sæson til sæson.


  • Anne A
    Anne A Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #9   8. maj 2019 1000 tak for input. jeg er blevet meget klogere smiley

  • #10   8. maj 2019 Jeg har altid haft reservehjulet I min bil og ca årligt puntkteret.
    Så jeg har et hjuli stedet for den pakke der var I bilen
    det fylde ren del og nu har jeg kørt I 7 år og ikke punkteret


  • #11   8. maj 2019 Man bør altid have de bedste dæk bagpå, i tilfælde af at man kommer ud i en dobbelt undvigemanøvre. Så længe man kører ligeud betyder det ikke så meget.

    De fleste der kører 5000 km om året, har ikke den store rutine og interesse for selv at holde øje med dækkenes tilstand..

    Optimalt skal man vel have lige gode dæk for og bag smiley


Kommentér på:
nye sommerdæk

Annonce