{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.221 visninger | Oprettet:

Oliefilter skift Peugeot 206 HDI {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har netop skiftet olie og filter på en 206'er. Den type filter med en studs, som skal gå ind i et hul, hvor olien løber igennem til filtreret. Dog er jeg usikker på om den studs på filtreret nu også har ramt hullet korrekt, da det er umuligt at se under montering (da filtreret først skal trykkes på plads i casingen). Jeg tænker lidt, at studsen nok selv finder på plads når man spænder filtercasingen på plads, men er der nogen der kan bekræfte dette? ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefilter skift Peugeot 206 HDI
  • #1   9. maj 2019 Du trykker sgu da filteret på plads i holderen først og drejer det det indtil det falder i hak og derefter sættes toppen på

• #2   9. maj 2019 Det tænkte jeg også lidt.. men et par videoer om emnet viste, at man først trykker filtreret på plads i toppen.. så er det en ommer?

• #3   9. maj 2019 Ja du trykker første filteret ned i huset. Du kan nemt mærke når den lille studs/O-ring går i det hul. og så sætter du gevind plastik låget på. Du må aldrig spænde det ned vis ikke den studs ikke sidder i det hul. så ødelægger du filtret af. Og det giver sig selv at det noget skidt.så er du ikke sikker på det sidder rigtig så tag låget af og tjekke det er jo nemt at gøre.

• #4   9. maj 2019 Den skulle gerne selv finde vej ned i hullet.
    Derfor den er skrå.

Hvis den ikke er på plads, så vil den lave fejl på olietryk, når du starter den.

• #5   9. maj 2019 Tak for svarene smiley kaldte bilen tilbage for at tjekke.. Den lavede ikke fejl efter 1. forsøg, men pillede alligevel hætten af og tjekkede efter, og monterede filteret først, i stedet for at klemme det fast i hætten og skrue det på samlet. Men tænkte nok det selv ville finde vej. smiley

• #6   10. maj 2019 Det er da ikke skrå.har skiftet mange af de filteret og det finder ikke selv vej ved bare at sætte det i. det skal drejes ind til det passer med den tap går i hul,eller man sætter det lige ned i hullet som jeg gør. Og så dæksel på. at man er heldig det har passet det noget anden. Men ved at lægge det i spænde det kunne man lige så godt have knækket filtret.

• #7   10. maj 2019 Husk at suge det det sidste olie ud, hvis bundkaret er med forhøjet bundprop.

• #8   10. maj 2019 Freeway..

Så er det fordi at du er en knokkelrøv. Den er skrå i spidsen, og finder selv vej ned, når du sætter den i plastic huset først.

• #9   10. maj 2019 Så siger vi det smiley jeg tjekker bare alt sidder hvor det skal inden jeg spænder noget. så det vis det modsatte af en knoklerøv. som du vis selv er smiley og ja der er vi enige i filteret skal i først det er jo det jeg siger. Og jeg har nu aldrig ødlagt et oliefilter af.

• #10   12. maj 2019 Self sørger du for studsen er faldet i hullet inden du sætter hætten på. siger sku da sig selv. Skiftet de første 20/25 stk på de hdi.

Kommentér på:
Oliefilter skift Peugeot 206 HDI

Annonce