{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

"BMW 3 serie Vs Audi A3 Sedan" {{forumTopicSubject}}

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a3/40-tfsi-sport-limited-s-tr-4d/4250087

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320i/20-aut-4d/3729362

Hej smiley
Jeg er nu en glad ejer af en BMW 120d fra 14, men vil godt "opgradere" og have noget større og nyere. Er på ingen måde BMW fanatisk, men er stadig meget i tvivl, når jeg holder disse 2 modeller op mod hinanden. Da Audien er så ny som den er, er der nok ikke så mange erfaringer med den, men måske nogle skulle have det alligevel.
Nogle der har bud på, hvad fordele eller ulemper ville være ? smiley
Håber på en god tone trods overskriften er lidt hen ad "Brøndby Vs FCK"

* Begge skulle forresten have god potentiale ift. At blive chippet. BMW'en får omkring 280/450.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "BMW 3 serie Vs Audi A3 Sedan"
  • #2   13. maj 2019 Tak for din uddybende og objektive forklaring.

    Jeg synes bare stadig det er pisse svært! Må ud og prøve dem hver i sær. De holder bare små 400 km væk, så må tage dem begge samme dag smiley


  • #4   13. maj 2019 Jeg synes at den generation af 3-serien er den mindst sportslige BMW har lavet - ihvertfald af dem jeg har kørt. Og den virker træt og forældet, ift. Audi'en.

    Jeg er heller ikke gode venner med den gearkasse der ligger i BMW'en, synes at S-tronic (DSG) i Audi'en fungerer meget bedre.

    Det der trækker ned ved Audi'en er, at den ikke har Quattro. Og så er pladsen ret beskeden i A3.

    Jeg har ikke prøvet de små motorvarianter, men generelt synes jeg at BMW's 4-cylindrede motorer er noget mere grove i det. Så motormæssigt ville jeg også hælde mod Audi'en på det punkt.


  • #5   13. maj 2019 Carsten j: Så længe den "kun" har 190 hk er quattro vel også næsten overkill?

  • #6   13. maj 2019 Jeg var meget glad for Quattro i min, og savner AWD i min forhjulstrukne Honda, selvom den heller ikke har mange kræfter (250HK).

  • #7   13. maj 2019 Din Honda er også en ordentlig slæde, fin i øvrigt.
    Har kun haft forhjuls og baghjuls trukkede biler. Men tænker stadig godt hjulene kan stå fast med 190 eller efter chip 240 HK.
    Må se hvad det bliver, når jeg prøver dem smiley


  • #8   13. maj 2019 Accord'en vejer det samme som en A3 smiley

    AWD er ikke kun et spørgsmål om at kunne overføre kræfter, men også hvordan bilen styrer og kører generelt.

    Men kører man ikke bilen hårdt, og bruger man bare bilen til at pendle og lign., mærker man nok ikke den store forskel.


  • #10   13. maj 2019 Jyden,

    Har du kørt en F30 3-serie? Jeg har kørt den som 328i, 340i og M3. De alm. varianter synes jeg ligger langt fra hvad man forbinder med BMW køreegenskaber.


  • #12   13. maj 2019 Jeg prøver igen - har du prøvet en F30?

    At dømme biler alene på mærke eller serie er da om noget bare farvet at holdninger. Man bliver da nødt til at sammenligne to specifikke modeller.

    Jeg har haft både BMW og Audi. Audi'en var klart den bedste målt på mange parametre. Men det betyder ikke at jeg ikke kunne finde på at købe BMW igen.

    Hvis du prøver en RS5 som min gamle, eller en R8, og siger de er røvkedelige, så er du jo bare en fanboy, og fred være med det.


  • #14   13. maj 2019 Der er ikke noget i vejen med at være fan, jeg er det også, bare af andre mærker.

    Min er dog solgt, for at gøre plads i garage og budget til noget andet smiley


Kommentér på:
"BMW 3 serie Vs Audi A3 Sedan"

Annonce